Mercedes-Benz třídy E (W210)

Chtěli byste si hrát na taxikáře? Nebo prostě jste taxikář? V tom případě nejspíš máte tohle auto dávno v hledáčku.

Dnes se zdá neuvěřitelné, že v roce 1995 se tehdy nový Mercedes třídy E zdál lidem „kulatý‘. Tradiční klientela Mercedesu přijala nový model, interně označovaný jako W210, s jistými rozpaky: čtveřice okrouhlých světlometů byl na tehdejší poměry u Mercedesu vskutku rozpustilý výstřelek. Ostatně byla to právě neobvyklá přední část, kvůli které začali Češi říkat této E-klasse „masařka“.

Asi neodhalíme nic nového, když řekneme, že W210 je po celé Evropě extrémně populární coby vůz taxi služeb. Pro důvody netřeba chodit daleko. Nejsilnějšími devizami auta jsou velkorysý prostor pro nohy na obou řadách sedadel (díky rozvoru 2833 mm) a znamenitý komfort odpružení. V době uvedení W210 na trh měl Mercedes za sebou dlouholetou tradici dieselových motorů, které tehdy nebyly zdaleka tak rozšířené jako dnes.

Obliba třídy E v řadách taxikářů, smluvních přepravců apod. bohužel znamená, že prakticky všechny kusy na trhu mají najeto několik set tisíc kilometrů a často také zfušovanou údržbu. To platí zejména o autech, která už nějakou dobu jezdí v Česku. A pokud třída E ve svém předchozím životě netaxikařila, pravděpodobně tahala ze západní Evropy na přívěsu vraky, z nichž se tady jako zázrakem stávají plně pojízdné, nikdy nebourané automobily.

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

O tomto modelu se mezi fanoušky traduje, že byl prvním Mercedesem vyvíjeným s ohledem na výrobní náklady. Berte to s rezervou, ale pravda je, že není úplně bezproblémový. Přední náprava vyžaduje častější péči, zejména při provozu na špatných silnicích (neboli v ČR), zlobívají světla i drobná elektroinstalace (vyhřívání sedadel), vzácné nejsou ani olejové skvrny pod převodovkou a diferenciálem. Několik taxikářů, s nimiž jsme mluvili, poukazovalo na nenadálou „smrt“ automatické převodovky, ale podle zkušeností ze servisů za tím skoro vždy stojí nezpozorovaný, a tedy „neléčený“ únik oleje.

Pokud jde o mechanické poruchy pod přední kapotou, lze – jako ve všech podobných případech – udělat pomyslnou dělící čáru mezi staršími předkomůrkovými diesely a modernějšími nafťáky common-rail. Jednotky s označením CDI mohou potřebovat sadu nových vstřikovačů, zdrojem problémů bývá rovněž „váha vzduchu“. Největší oblibě se těší pětiválcový motor 2.9 TD z roku 1995, stejně jako jeho nástupce s objemem vyšším o jeden decilitr. U benzínových motorů E280 a E320 nezřídka teče olej okolo ventilového víka.

A jak to jezdí?

Když se vám podaří narazit na zachovalý kus, úžasně. Zejména auta s menšími koly mají dodnes obdivuhodný jízdní komfort, třebaže většině kusů, jež naše zadnice poznaly, by prospěla výměna všech pouzder náprav a často i tlumičů. V zatáčkách se třída E docela kolébá, ale řidič to nevnímá tolik jako posádka – řízení je totiž příjemně přesné. Má ovšem tradičně velmi pomalý převod. Vcelku se W210 chová právě tak, jak od podobně starého Mercedesu čekáte: je příjemným způsobem vláčná a dodnes působí velmi pohodlně. Koneckonců, podlahovou plošinu tohoto modelu zdědil Chrysler 300C, což je o generaci mladší auto.

SHRNUTÍ

Vynecháme-li E 55 AMG, sháněli bychom se nejspíš po provedení E 320 CDI vyrobeném někdy po roce 2000. A smířili bychom se s tím, že má nejspíš najeto o jednu nulu víc, než ukazuje palubní počitadlo.

KLADY
Hodně prostoru, trvanlivost, kultura a spotřeba pozdějších naftových motorů, jízdní komfort

ZÁPORY
Většinou mají hodně najeto, drahé náhradní díly, nemá obratnost ekvivalentního BMW řady 5, diesely z prvních let výroby nejedou.

VARIANTY
Čtyřdveřový sedan, pětidveřové kombi; na přání pohon všech čtyř kol 4Matic; do roku 1997 čtyřstupňová, poté pětistupňová samočinná převodovka

BENZÍNOVÉ MOTORY

2.0 16V 100 kW/136 k, 190 Nm
2.3 16V 110 kW/150 k, 220 Nm
2.0 16V Kompressor 120 kW/163 k, 230 Nm
2.4 18V 125 kW/170 k, 225 Nm
2.8 24V 142 kW/193 k, 270
2.8 18V150 kW/204 k, 270 Nm
3.2 24V 162 kW/220 k, 315 Nm
3.2 18V 165 kW/224 k, 315 Nm
4.2 32V 205 kW/279 k, 400 Nm
4.3 24V 205 kW/279 k, 400 Nm
5.0 32V AMG 255 kW/347 k, 480 Nm
5.5 24V AMG 260 kW/354 k, 530 Nm

NAFTOVÉ MOTORY
2.2 16V D 70 kW/95 k, 150 Nm
2.2 16V CDI 75 kW/102 k, 235 Nm
2.2 16V CDI 85 kW/115 k, 250 Nm
2.2 16V CDI 92 kW/125 k, 300 Nm
2.9 10V TD 95 kW/129 k, 300 Nm
3.0 24V D 100 kW/136 k, 210 Nm
2.2 16V CDI 105 kW/143 k, 315 Nm
2.7 20V CDI 125 kW/170 k, 370 Nm
3.0 24V TD 130 kW/177 k, 330 Nm
3.2 24V CDI 145 kW/197 k, 470 Nm

autoweb.cz

9.1.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist