autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz e > Mercedes-Benz E 350 CDI Coupé
Mercedes-Benz E 350 CDI Coupé
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Není to tak dávno, kdy jste měli výběr auta o poznání jednodušší. Pokud jste chtěli něco hodně pohodlného, koupili jste si sedan od Mercedesu, když jste dostali zálusk na něco sportovního, koupili jste si BMW. Jenže dnes už prostě nejde takhle jednoduše každý model od obou značek rozškatulkovat. A nový Mercedes-Benz třídy E Coupé je toho zářným příkladem.
Mercedes se ale rozhodl tak trochu zatahat zákazníky za nos, když nové kupé, které nahrazuje v nabídce Mercedes CLK, označil jako třídu E. Pokud se totiž podíváte pod povrch, najdete až podezřele mnoho komponent z modelu Mercedes-Benz třídy C. Jenže svým způsobem na tom není nic špatného, protože třída C je dobré auto. Navíc, kupé třídy E dostalo plno zajímavých věcí z třídy E, například asistent bdělosti řidiče, sedm airbagů a osmiválec 5,5 l. Ten bohužel pod kapotou námi testovaného vozu nebyl, ale ani s dieselem 3,0 l (nenechte se zmást označením E 350 CDI) nedělá tohle auto ostudu. Není tedy sporu o tom, že označení písmenem E si tenhle Mercedes určitě zaslouží.
Jak vypadá?
Jakmile začne žurnalista hodnotit estetickou stránku věci, začne bruslit na tenkém ledě. Jenže v tomto případě cítíme oporu ledové vrstvy pod sebou natolik silnou, že se nebojíme prohlásit, jak je Mercedes-Benz třídy E Coupé hezké auto. To samé se dá říct i o jeho uklizeném a prostorném interiéru, kde se bude cítit dobře opravdu každý.
Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie
Hodnotit pozici za volantem, ergonomii ovládání, kvalitu materiálů nebo dílenské zpracování je zbytečné, protože se bavíme o Mercedesu. Pokud se jdete ubytovat do pětihvězdičkového hotelu, očekáváte nějakou standardní úroveň služeb a s tímto Mercedesem se to má naprosto stejně.
Jak to jezdí?
Od velkého kupé s šestiválcem, automatickou převodovkou a pohonem zadních kol se nedá předpokládat, že by nezaručilo svému majiteli důstojný pohyb vpřed. Označení motoru může leckomu možná smrdět, ale ve skutečnosti je dieselový šestiválec 3,0 l o výkonu 231 koní a točivém momentu 540 Nm tím nejlepším, co si můžete pod kapotou éčkového kupé objednat.
Samozřejmě můžete mít i benzínový osmiválec, ale v reálném provozu byste sotva byli s benzínovým motorem rychlejší. Nehledě na to, že s dieselem už z principu budete zajíždět k pumpě méně často. Naftový motor v testovaném autě skoro neslyšíte a když už, tak k vašim uším nedolehne typický dieselový klapot. Motor je velmi kultivovaný a jeho zvukový projev tak dobře odladěný, že vám přijde dokonce příjemný a velmi šestiválcový.
Automatická převodovka 7G Tronic si s ním rozumí dobře a ani nebudete mít potřebu jí do práce zasahovat, i když tu možnost samozřejmě máte. Ovšem k tomuto autu se to nějak nehodí a dokonce máme pocit, že v základním komfortním režimu funguje lépe než ve sportovním. Motor s převodovkou reagují měkčeji a na rychlosti auto rozhodně neztratí.
Moc rádi bychom vás seznámili s tím, jak tohle auto jezdí na zatočených silnicích nebo jak moc rozumí jeho záď politicky nekorektní zábavě… Jenže během testování pokryla naši republiku tak neprostupná vrstva sněhu, že prostě nešlo s tímhle autem jet jinak než pomalu a rovně. Tedy, pokud jsme vůbec vyjeli z parkoviště…
Mám si to koupit?
Mercedes-Benz E 350 CDI Coupé je přímý konkurent BMW 330d Coupé a Audi A5 3.0 TDI. Samozřejmě bude hodně záležet na vašich preferencích a loajalitě k té které značce. Asi se nebudete moc rozhodovat podle peněz, protože zmínění konkurenti stojí prakticky stejně.
Za Mercedes zaplatíte 1 243 550 korun a spoustu peněz pak ještě můžete utratit za doplňky. Jestli počítáte náklady na provoz, vězte, že s testovaným autem se dá jezdit za nějakých 8 litrů na 100 km i díky mnoha chytrým řešením, mezi které patří úsporný alternátor, rekuperace energie při brzdění, pneumatiky se sníženým valivým odporem a také součinitel odporu vzduchu cx=0,24, který je dokonce o setinu nižší než u Toyoty Prius.
Verdikt
Vynášet soudy nad autem, se kterým nejezdíte na limitu a některé dny s ním radši ani nejezdíte vůbec a dáte přednost testovacímu Peugeotu (uznejte, že to už musí být povětrnostní podmínky hodně kritické), je velmi těžké. Ale i během těch několika málo testovacích kilometrů na břečkou pokrytých silnicích nás Mercedes-Benz E 350 CDI Coupé přesvědčil, že je to skutečně kvalitní, hodnotné, kultivované a po všech stránkách pořádné auto. Přesně takové, jaké od Mercedesu očekáváte.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Mercedes-Benz E 350 CDI Coupé |
---|---|
0-100 km/h (s) | 6,1 s |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 2987 |
Kompresní poměr | 15,5 : 1 |
Převodovka | sedmistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 170 kW / 231 k při 3800 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 540 Nm od 1600 do 2400 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 133,5 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 km/h (el. omez.) |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,9 / 5,6 / 6,8 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 66 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4698 |
Šířka (mm) | 1786 |
Výška (mm) | 1397 |
Rozvor náprav (mm) | 2760 |
Provozní hmotnost (kg) | 1730 |
Celková hmotnost (kg) | 2180 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1800 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 243 550 Kč |