autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz Třídy S > Mercedes-AMG se loučí s motorem V12. Náhradou bude hybrid
Mercedes-AMG se loučí s motorem V12. Náhradou bude hybrid
Mohutné vidlicové dvanáctiválce v posledních letech výrazně vymírají, za což mohou nejen stále přísnější předpisy omezující vznik škodlivin, ale i příliš vysoká spotřeba paliva. Legendárního motoru se v současné době drží jen několik značek, jež V12 považují za součást DNA svých špičkových modelů.
Zdvihový objem 6 litrů, dvojice turbodmychadel, nejvyšší výkon 621 koní a točivý moment až 1 000 newtonmetrů. Parametry, které popisují vidlicový dvanáctiválec, který Mercedes-AMG montuje do útrob nejvýkonnější motorizace třídy S. Podle nových informací pocházejících od australského magazínu GoAuto se však zdá, že se jedná o poslední motor z dílen Mercedesu svého druhu.
Ředitel divize AMG Tobias Moers dříve v tomto roce řekl, že je vidlicový dvanáctiválec na smrtelné posteli. Ačkoliv to automobiloví fanoušci neradi slyší, Moers své tvrzení znovu potvrdil při představení rychlého hatchbacku A35 AMG minulý týden na autosalonu v Paříži.
Mercedes-AMG se chystá odstranit prestižní limuzínu S65 ze své nabídky a připravuje se na příchod dvakrát přeplňovaného vidlicového osmiválce, který se stane součástí hybridního hnacího ústrojí. Německá značka si od moderní technologie slibuje vysoký výkon doplněný vyšší účinností oproti tradičnímu dvanáctiválci.
Z těchto informací je zřejmé, že se Mercedes-AMG vydává rozumnou cestou, při níž prodlouží život výborně fungujících motorů V8, ale pro dosažení cíle tohoto plánu je nucen obětovat prestižní pohonnou jednotku.