Lexus LS 500 F Sport vs. Mercedes-Benz S560 AMG: Je rychlejší šéf jakuzy, nebo německého podsvětí?

V novém srovnávacím testu vlajkové limuzíny Lexus LS 500 verze F Sport a sportovně vyladěného luxusního Mercedesu S560 AMG se ukázalo, že nový Lexus je překvapivě svižnější. Výkon a točivý moment tedy nemusí k dosažení lepších výsledků vždy stačit. Srovnání provedla nezávislá firma AMCI Testing.

Lexus LS 500 F Sport má sice slabší motor a vyšší hmotnost, nicméně ve slalomu byla jeho rychlost o cca 2 mph vyšší, a to jak na suchém, tak na mokrém povrchu. V testu přetížení Lexus LS 500 při zatáčení o 180 stupňů zasucha i zamokra seděl lépe.

Za této situace není překvapivé, že se japonské limuzíně více dařilo i v testu vyhýbání se překážce. Lexus byl lepší také v brzdových testech, kdy AMG porazil o 3 metry na suché vozovce při brždění z 80 na 0 mph a o bezmála 3 metry při brždění z 60 na 0 mph na mokrém podkladu.

Japonská sportovní limuzína je vůz pro ty, kdo si cení silného dojmu z jízdy, stejně jako luxusu. Nový Lexus LS 500 F Sport poprvé pohání přeplňovaná jednotka. Jedná se o 3,5 litrový motor V6 twin turbo o výkonu 422 koní s maximálním točivým momentem 600 Nm, spolupracující s desetistupňovou automatickou převodovkou. V automobilu bylo použito pneumatické zavěšení, natáčení zadních kol, aktivní stabilizátory a 20 palcové disky. Lexus LS 500 ve verzi F Sport váží 2229 kg.

Stejně intenzivní prožitek přinese i jízda za volantem Mercedesu S560 AMG. Auto o hmotnosti 2123 kg pohání čtyřlitrový motor V8 s dvojitým přeplňováním, který umí vyvinout výkon 469 koňských sil, přičemž maximální točivý moment dosahuje 700 Nm. S motorem spolupracuje devítistupňová automatická převodovka. Za to, aby 19palcová kola udržela kontakt s vozovkou, zodpovídá pneumatické zavěšení Airmatic.

Odkud se převaha Lexusu LS 500 bere, vysvětluje britský závodní jezdec Justin Bell, mistr FIA GT2 z roku 1997 a vítěz závodu Le Mans 24h ve třídě GT2 z roku 1998 roku. Bell otestoval oba vozy a zopakoval scénáře zkoušek prováděných centrem AMCI. Je toho názoru, že si vlajková limuzína Lexus zachovává vyšší stabilitu a přilnavost mimo jiné i díky tomu, že má účinnější aktivní zavěšení. Zatáčky pak zvládá lépe i proto, že je navíc vybavena mechanismem natáčení zadních kol, díky čemuž LS 500 dokonale reaguje na příkazy svého řidiče.

Srovnávací testy si u Centra AMCI Testing, největšího nezávislého testovacího střediska v USA, objednal Lexus. AMCI Testing je také jeden z nejvšestrannějších amerických areálů věnovaných testování vozů za různých jízdních podmínek, který provádí stovky testů automobilů ročně. Firma AMCI se může pochlubit tím, že za bezmála 30 let testování nemusela informace, jež zveřejnila, nikdy opravovat.

27.3.2018 8:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: AMCITesting, Lexus

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist