autoweb.cz > Lexus > Lexus LS > Lexus LS 600h
Lexus LS 600h
Dynamika 10
Chování na silnici 10
Provozní náklady 10
Praktičnost 10
X-Factor 10
Celkové hodnocení 10
Nejel jsem v Rolls-Royce Phantomu, což mě mrzí. Podle informací kolegů je to skutečně jiná liga. Ovšem ani velké luxusní limuzíny s přijatelnou cenou (vše je relativní, teď myslím přijatelnou pro bohaté, nikoli nehorázně bohaté lidi) na tom dnes nejsou zrovna zle.
Lexus LS s benzínovým osmiválcem jsem testoval už před třičtvrtě rokem a napsal jsem, že první příčku mu jen těsně sebral Mercedes-Benz třídy S, který je trochu zábavnější řídit. Vzhledem k tomu, že podvozkově se tahle hybridní verze od benzínového osmiválce nijak neliší, není těžké uhodnout, že se na pořadí nic nezměnilo. Jenže ten rozdíl se zmenšil na pouhý vlas a kromě toho – obě auta bojují trochu jinými prostředky, takže ve výsledku osloví odlišné cílové skupiny.
Hybridní pohon zní jako něco, čím uděláte ohromnou radost ekologickým aktivistům a může to být i pravda – pokud máte na mysli ty aktivisty, kteří jen bezmyšlenkovitě opakují hesla, slogany a „nepopiratelné pravdy“, které jim někdo navěšel na nos. Ti vás možná pochválí, že jezdíte hybridním autem, zatímco skutečnému ekologovi dojde, že pod kapotou Lexusu LS600h je pořád ještě slušně macatý pětilitrový benzínový osmiválec, jehož emise CO2 činí v kombinovaném režimu 219 g/km.
Tohle auto skutečně nevyvíjel nikdo v batikovaném tričku a konopných sandálech, technologie napěchovaná pod kapotu svědčí o tom, že si vývojáři dali opravdu záležet. Pod plastovými kryty, které leží těsně pod přední kapotou, se skrývá ten nejlepší hybridní pohon, jaký kdo v současnosti vyrábí. Benzínový motor má slušných 290 kW/394 koní, elektromotor přidává dalších 165 kW/224 koní. Prosté sčítání u tohoto druhu pohonů nefunguje, ale i tak má celá soustava maximální výkon 327 kW/445 koní. A to už stačí i na 2,4 tuny vážící limuzínu.
Lexus LS velká fotogalerie
Vraťme se ještě k těm emisím, respektive spotřebě – 219 g/km a kombinovaných 9,3 l/100 km jsou zhruba hodnoty, kterých by se vám podařilo dosáhnout v Mercedesu S320 CDI. Jenže v tom byste rozhodně neměli k dispozici zrychlení 0-100 za strašidelných 6,3 s. Pokud už tato hodnota působí výrazné zdvihání obočí, vězte, že pružné zrychlení je ještě překvapivější. Elektromotory zkrátka svým okamžitým točivým momentem pomohou tam, kde je to nejvíc potřeba. Navíc je tu místo osmistupňové převodovky nová, s plynule měnitelným převodem. Ve spojení s elektromotory je akcelerace naprosto sametově plynulá, pokud auto nějak zaváhá či poleví, může za to jedině neopatrný pohyb plynovým pedálem. Nový je i pohon kol – středový diferenciál Torsen totiž rozděluje sílu celého ústrojí mezi obě nápravy. Možná se divíte, proč se vlastně Lexus trápil s pohonem 4×4. Inu, podle zástupců značky je prostě takový výkon na pouhé dvě pneumatiky příliš.
O tichu jsem psal již minule, ale nelze ho jen tak přejít. I když už jsem to jednou zažil, znovu mě to dokázalo ohromit. Popojíždění v kolonách, kdy vůz využívá pouze elektrické motory, je ještě úžasnější. Samozřejmě, že takhle velké auto to dlouho nevydrží a jakmile se do plynu opřete jen o trošinku víc, okamžitě (a naprosto nepostřehnutelně) přispěchá na pomoc benzínový osmiválec.
Za volantem Mercedesu si sice užijete trochu víc zábavy, ale pokud jste správný majitel takovéhoto auta, stejně sedáte vpravo vzadu. A v tu chvíli začíná Lexus LS600h dostávat čím dál větší smysl. Můžete si objednat superpohodlná polohovatelná křesla s masáží, domácí kinu s ohromujícím zvukem a pořád zaplatíte výrazně méně, než byste za srovnatelný vůz dali u německé konkurence.
A batikovaný osandálovaný protestující dav před vaší továrnou se uklidní, protože uvidí, že jste začal přemýšlet ekologicky!
Honza Koubek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Lexus LS600h |
---|---|
0-100 km/h (s) | 6,3 |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový osmiválec, elektromotor |
Palivo | benzín |
Rozvod | VVT-i |
Plnění | atmosférické |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 4969 |
Převodovka | plynule měnitelný převod, automat |
Poháněná kola | pohon všech kol, středový diferenciál Torsen |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 290/394 v 6400 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 520 Nm při 4000 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 11,3/8,0/9,3 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 84 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5030 |
Šířka (mm) | 1875 |
Výška (mm) | 1480 |
Rozvor náprav (mm) | 2970 |
Provozní hmotnost (kg) | 2270 |
Celková hmotnost (kg) | 2730 |
Zavazadlový prostor (l) | 325 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 2 894 000 Kč |