Mercedes S (X222): nástupce Maybachu 57 opět zachycen v provozu, takto bude vypadat

(+ videa) Premiéra XL verze vlajkové lodi Mercedesu musí být na spadnutí, na silnicích se objevuje už jen s minimální kamufláží, i když své hlavní partie stále maskuje.

Německý koncern Daimler nabízí po ukončení výroby ne moc úspěšných vozů značky Maybach jako svůj vrchol konstruktérských schopností novou generaci Mercedesu třídy S, přenechat úzce vymezený segment nejluxusnějších limuzín konkurenčnímu BMW a jeho britské chloubě Rolls-Royce však nehodlá.


Nové „eSko“ je momentálně v prodeji ve dvou karosářských variantách, konkrétně v základním provedení W222 s rozvorem 3035 mm a délkou 5116 mm a verzi V222 s prodlouženým rozvorem na 3165 mm a celkovou délkou 5246 mm. Tím však automobilka nekončí.

V roce 2015 se má na trhu objevit jezevčík se jménem Pullman (VV222) navazující na luxusní stejnojmennou šestistovku (W100) ze šedesátých a sedmdesátých let minulého století, který s velkou pravděpodobností dostane tři páry dveří a další sadu zadních sedadel otočenou proti směru jízdy, ještě předtím se však na trhu objeví mezičlánek s označením X222.

Jde o vůz, který je s příštím Pullmanem častokrát zaměňován, jeho úctyhodnou šestimetrovou délku však nedosáhne. Podle dostupných informací naroste jeho rozvor náprav na 3415 mm a při podélném parkování zabere téměř 5,5 metru. Tyto rozměry naznačují, že půjde o náhradu za kratší Maybach 57. Jestli ponese jméno známého německého konstruktéra a výrobce auta Wilhelma Maybacha, zatím známé není, možné to však je.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Pokud se pozorně podíváte na maskování zadního loga vozu prohánějícího se po Severní smyčce okruhu Nürburgring, je vidět, že pod černou páskou není tradiční kruh třícípé hvězdy, ale jakýsi ovál, který může klidně ukrývat původní znak se dvěma „M“ odkazující na Maybach Manufactur. Tím netvrdíme, že to tak určitě bude, samotný Mercedes však svou kamufláží tuto teorii podporuje.

Vnějším vzhledem se X222 od W222 příliš odlišovat nebude, prodloužený Mercedes si uchová štíhlou siluetu a bude mít pouze jinak tvarované zadní dveře s protaženým třetím bočním oknem, které automobilka jako poznávací znak pochopitelně ukrývá. Uvnitř lze očekávat nadmíru místa v podélném směru a vyloučeny nejsou ani sklopná zadní sedadla napodobující komfort křesel první třídy v oblacích.

Co se týče techniky, zapomeňte na diesely či šestiválce. Základem se stanou motory V8 a V12 s dvojicí turbodmychadel z modelů S 500, chystané S 600 a možná také S 63 AMG a S 65 AMG. Pohon všech kol nejspíš také nedorazí. Ne že by jej Mercedes považoval za nezajímavý, podle všeho si však systém prediktivního nastavení podvozku Magic Body Control, který zde dostal přednost, prozatím s technikou 4Matic nerozumí.

Pokud jde o alternativní pohony, do úvahy přichází benzín-elektrický hybrid a mluví se také o nasazení devítistupňové automatické převodovky. Kdy se Mercedes S X222 objeví? Zpráv máme málo, auto by však mělo být představeno počátkem letošního roku, takže do úvahy připadá Detroit, Ženeva i dubnový autosalon v Pekingu, kde je o prodloužené limuzíny tradičně velký zájem.

zdroj: DrGumoLunatic, Oldbenz.ru

3.1.2014 3:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist