mercedes-a-bmw-postupne-zrusi-velke-atmosfericke-motory.jpg

Mercedes a BMW postupně zruší velké atmosférické motory

BMW

Oba němečtí obři přechází potichu na přeplňování. Sníží tím emise o desítky procent.

Diskuze

13 komentářů

    Cjuc

    Co se to děje?

    bmwfil

    Konec zlatých času poctivé klasiky s poctivým zvukem i vzhledem bez dopingu…

    JonnY

    chjo jo, to snad nie. to nemozu dat ludom na vyber?

    nech hovori kto chce co chce, 4valec nemoze nikdy nahradit poctivy 6valec. medzi 6valcom a V8 az taky rozdiel nieje, ale aj tak to je velka skoda.

    EU sux ass. aspon v USA by mohli ostat pri klasickych velkych N/A motoroch…

    Fuzzy_Stone

    Minulý týden jsem se zúčastnil přednášky odborníka z MANN-HUUMEL právě na nové trendy v automobilovém průmyslu a ten člověk mě opravdu přesvědčil že downsizing je opravdu jediná varianta jak některé značky které si doteď zakládaly na velkooběmovýcho motorech udržet při životě…

    Při pouhém nedodržení limitů EU 5 a v budoucnu EU 6 by sankce dosáhly takových čísel že by se např BMW nedožilo další sezóny….

    A v USA…tam se zdražil benzín dost rapidně na půl roku a automobilky přestaly vyrábět velká auta, prostě zastavili linky protože to lidi nekupovali…

    Staré době musíme holt zamávat a snažit se vytěžit co nejvíc z toho co nám nabízí tato.

    ph

    ja by som len rad vedel ake emisne limity dodrzuju napriklad take cinske tovarne, francuzsky dobytok, akym sposobom je koser rusky (nielen) jadrovy odpad v moriach atd atd…

    Fuzzy_Stone

    V tom s tebou na 100% souhlasim, taky nevim proc se hroti emise, když průmysl a nejen ten toho vypouští mnohem víc. Máme holt smůlu že se byrokracie zaměřila na pro lidi co nejvic popularní věc. Vlády se nebudou chlubit příšernejma průserama, když můžou u lidí vypadat hezky že tlačej na emise…je to svintstvo si myslim.

    anglican

    Dvanáctiválec je prakticky stejně dlouhý jako řadový šestiválec BMW. Ten taky skončí? Asi ne co?

    Páni redaktoři nepište bláboly. Prostě není doba na šestilitrová monstra, ale ne kvůli jejich velikosti.

    Aston

    Bohuzial sa ten downsizing, odzkadli len na tabulkovej spotrebe a emisiach, v skutocnosti to bude zrat rovnako, ked nie viac. Automobilky to len privitali, ze mozu robit konstrukcne narocnejsie motory a viac vytiahnut zo servisov. 6, 8, 12 valce su v MB, BMW dlhorocnou tradiciou a tie motory su konstrukcne vyladene, ale oni nam daju nove, 2 turba a k tomu a 2,5 tonove auto.

    Dalibor Žák, autoweb

    Podle dostupných informací víme, že Mercedes má motor V12 opustit právě kvůli jeho délce, BMW pak hlavně kvůli emisím. Samozřejmě nemůžeme tvrdit, že tohle všechno je na 100 % pravda, ale chceme vás seznámit s tím, co se kde šuškne. Vždyť to znáte sami, na každém šprochu je pravdy trochu. Ať je to tak nebo tak, prostě se musíme rozloučit na ševelícím Mercedesem S 600 a budeme si muset zvyknout na svištení turba. Ale kdo ví, za deset let se ekoteroristé zaměří třeba na umělohmotné Addidasky z Číny a auta budou moci zase pár desetiletí volně dýchat.

    Aston

    Len je skoda, ze fleet managment vyberal doteraz V8 N/A ako spolahlivu volbu. Len ked sa celkove naklady doteraz aj voci dieslu drzali na rovnakej urovni, tak predpokladam, ze zvysene servisne naklady konstrukcne komplikovanych motorov posunu vyhody na stranu dieslu definitivne.(myslim v triede S, 7) kat V8 a vyssie. A to bude mat zas len za nasledok viac dieslov, viac materialov na odhlucnenie, lepsie brzdy atd=velka vaha.

    Ale pravda, je ze proti ekoteroristom nezmozeme nic, len sa s tym zmierit. Len skoda, ze automobilky sa tomu velmi nebrania a stale zmensuju cyklus nabehu novych modelov. A kedze je auto aj fashion v poslednej dobe tak to zakaznici menia….

    hlobilp

    problem je vtom, ze se nic neusetri…. nejaka tabulkova spotreba… malokdo s temito auty bude jezdit dle tabulkovych rychlosti… takze nakonec to bude presne naopak.. kdyz jsou lidi tupi, tak co….

    Fuzzy_Stone

    krásnej pohled na svět, taky to tak vidím jjj

    krosnic

    Já vsázím na upsizing. Ford Fiesta ST. Malá kára – dvoulitrovej čtyřválec…a funguje to líp než bezvadně…chi chi 😀

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist