Mazda odkládá novou generaci Wankelu
Mazda
Nová generace rotačního motoru Wankel vyžaduje víc pozornosti.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Mazda
Nová generace rotačního motoru Wankel vyžaduje víc pozornosti.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
To bude mít tak 250-300 koní na litr…
=D nooo a nebo třeba 1000 koní na litr vid =P fakt lolec, uvědomuješ si cos právě napsal??
A co právě napsal? Současný Wankel v RX-8 má cca 180 koní na litr.
no tak pak mi řekni, proč sou všici na větvi z toho že nový Ferrari má nějakejch 120 koní na litr a po Mazdě neštěkne ani pes?? tak at udělaj ten wankel o pořádnym objemu a pak to může za něco stát, takle je to o ničem..
Ty si dobře mimo kámo radši mlč:D
vies vobec co to je wankelov rotacny motor???
Nene nemlč, ještě něco napiš je to docela sranda
všichni vtipný až na půdu, ale nějakej fakt nebo číslo z nikoho nevyleze…
Wankel ma mnohem mensi objemy, napr. RX-8 je 1.3, ale vzhledem k tomu, ze je to uplne jina koncepce, tak se to neda srovnavat s litrovym vykonem klasickych vykonu. V ruznych anketach casto figuruje v kategorii od 2 do 3 litru, jestli se nepletu, coz tak odpovida.
Jo a jeste bych doplnil, ze Wnakel byl snad v roce 2003 motorem roku 😉
Z nikoho tu nic lízt nemusí, existuje totiž internet. Na něm stačí najít nějakou stránku s principem. Abych ti to ulehčil.. http://cs.wikipedia.org/wiki/Wankel%C5%AFv_motor
je tam taková pěkná pohyblivá kreslená věcička, a kromě toho že se točí dokola a mění barvičky si můžeš všimnout principu wanklu. A právě proto že se točí jako kolotoč a nejezdí nahoru a dolu jako třeba pan tělocvikář když dělá dřepy, to nejde srovnávat. Stejně jako nesrovnáváš kolotoč a pana tělocvikáře. AHOJ
AHOJ =D
..jedna z nejtrapnějších reakcí jaký sem tu kdy četl 😉 tebe asi hodně baví dělat pana chytrýho a povyšovat se nad někoho jinýho vid =D ještě jakou formou je to podaný =DDD lolec s tebou… howgh
a debila můžeš dělat leda tak sám ze sebe… jak ten motor funguje vim dost dobře, jen mi prostě nepřijde tak skvělej, cože ostatně dokazujou zkušenosti…
a už prosimtě nereaguj, páč to je chytrost přes chytrost..
Nebij mě za to, že reaguju, ale podle toho cos psal se fakt zdálo že nevíš co meleš…
Víš co je to Mazda 787B? Jestli ano, tak se pleskni za to že jsi napsal vědomě lež. Jestli ne, tak se pleskni za to, že jsi napsal hovadinu o nečem, o čem nic nevíš.
znám… ale pokud se nepletu tak to auto je z roku 1991, což už za aktuální vážně nepovažuju… a tky to byl závodní speciál… chceš tu snad porovnávat 20 let starý formule Ferrari který měli litrovej výkon až 560 kobyl na litr??
myslim, že ne… porovnávat závodní speciál s formulí je podobný jako porovnávat sériovku se závodnim speciálem…
V podání Mazdy je Wankel dneska již běžný spalovací motor a kdo máme rádi auta, buďme za tu různorodost a raritu rádi. Bohužel wankel však stále trpí nízkou životností, úniky oleje, vysokou spotřebou vzhledem k výkonu a mizerným kroutícím momentem. To poslední beze zbytku řeší turboverze ale ten zbytek jen velmi těžko.
Přesně tak, buďme rádi za tu různorodost. +
Ale jinak než vývojem, nebo zánikem, se ty problémy nevyřešej;)
Vyvojem take ne…
Kolik z Vas jezdilo wankelem, nebo zna nekoho, kdo s tim motorem neco najezdil? Ano, zere olej, ano, zere v prumeru nejakych 12-14 litru (viz. spritmonitor.de), ale jinak je naprosto spolehlivy, kdyz clovek precte manual a dodrzuje pokyny – ten motor nesnasi popojizdeni po meste a predevsim vypinani za studena… Potrebuje trochu specifictejsi pristup nez klasicke motory, a to jim plno lidi nedokaze dat. Navic u nas v servisech Mazda motory neopravuji, ale jen vymenuji (coz je ostatne v dnesni dobe "vymenoven" docela bezne), ale jsou i u nas sikovni lidi, kteri ho zvladnou zgeneralkovat. RX-8 ma slabiny uplne jinde, minimalne co do spolehlivosti. A k charakteru motoru – casto je kritizovan za svuj prubeh vykonu a kroutaku, ale prilozte si krivku jeho kroutaku a vykonu ke krivkam Hondy S2000 a budete prekvapeni, jak jsou podobobne. Napriklad v Kanade je na RX-8 zaruka 160 000 km, prave kvuli temto poveram…