Mazda CX-7 MZR-CD vs. Mitsubishi Outlander DI-D

31 fotografiíSrovnávací test

Dvě japonská SUV bojují o přízeň evropských zákazníků. Jenže po kterém máte zrovna vy toužit a které zavrhnout?

Diskuze

58 komentářů

    NorgE

    Par slov k tomu, kdo kupuje SUV. Tak napriklad ja, konkretne Subaru Tribeca, v kterem jezdim ke sve spokojenosti uz patym rokem. Mohl by mi pan redaktor laskave poradit, jake jine auto jsem si mel vybrat, kdyz jsem potreboval 7 mist, vyssi svetlou vysku, kvalitni pohon vsech kol, spolehlivost a pokud mozno jizdni vlastnosti, ktere nebudou jako u autobusu? S VW Sharan jsem udelal tragickou zkusenost, pokud jde o spolehlivost a take svetla vyska byla obcas na hrane. Dekuji za radu. Jinak souhlasim, ze SUV je kompromis, ale nektera SUV jsou zatracene dobry kompromis, v mnohem lepsi, nez treba zmineny Sharan nebo Galaxy. Nekteri proste voli SUV i z jinych duvodu, nez jen proto, aby si honili ego.

    P.S. Mustanga s V8 nebo Porsche bych pro sebe chtel taky, dokonce bych si to i mohl doprat, ale nekoho z rodiny bych obcas musel nechat stopovat… A mit to jako druhe auto by mi prislo ekonomicky nesmyslne a rozezrane, takovou krizi stredniho veku jeste nemam. Ale prima auta to jsou…

    Marty

    Pan redaktor má jen malinko zúžený pohled, nebo se ještě nedostal do situace, kdy by se mu větší světlá výška spolu s 4×4 hodilo.

    Já třeba manželce koupil MPV, protože potřebovala vozit děti a hromadu harampádí a to bez jakýchkoli nároků na dynamiku jízdy. Chování auta na limitu jí už vůbec nezajímalo :-). Jenže přišla zima (žiju na horách) a přišli ke slovu sáně. Jenže ono 3km do školy a školky není zrovna sranda. A soused s Vitarou bez problému. Ona tahle kategorie aut má svoje opodstatnění….

    R1S0

    suhlasim.

    sice auto nemam,ale SUV by bolo jedina kategoria,ktora by pripadala v uvahu.

    a to kvoli svojej vsestrannosti.

    nechapem,preco si niekto myli,ze SUV je an frajerovanie.

    pes

    když bydlíš na horách, kde občas nasněží a kde jsou rozmlácený silnice, off-road se hodí. Průser je ale ftom, že 90 % dnešních rádobyoffroadů jsou v těchhle podmínkách stejně naprd. Znám člověka, kterej si koupil Nissan Sračkaj (fštyrkolce fdýzlu) a stejně nevyjel ani z parkoviště. Když už, tak aspoň Subaru Forester, který fakt funguje.

    Vavris

    A třeba s Octavii 4×4, Legacy, Volvem V70 AWD, Passatem 4motion, by taky nevyjela?

    Marty

    Asi by vyjela, ale to už je cenově hodně vysoko (např od Vitary), když vynechám Octavii (ikdyž i ta je dost vysoko). Navíc ze zahrady je dost nešikovný výjezd a mohl by být problém se světlou výškou, nájezd. a přechod. úhlem …. (zatím musí z tohoto důvodu parkovat před domem).Navíc sněhu je někdy opravdu hodně, takže nejde jen o 4×4, ale také o to, jaký systém 4×4 to je.

    Já souhlasim, že většina lidí jezdící v SUV ho absolutně nepotřebuje, občas to ale může být nejvhodnější řešení.

    Vavris

    😉

    NorgE

    No, Marty, nezbyva mi, nez s tebou plne souhlasit. Navic s tim, ze do te me Tribeky nemam problem na seste a sedme misto soupnout deti (vlezou se v pohode), dozadu babicku s dedou s dalsim ditetem a dopredu ja s manzelkou. I ja mam chatu na horach a vyjezd z pozemku s prikrym svahem, blbym prahem, nemluve o casto velkem mnozstvi snehu. Kamaradovi, co parkoval u plotu venku, protoze nechtel drhnout brichem na tom prahu, bohuzel urazili zrcatko… A to si predtim poctive odhazel snih, aby u toho plotu mohl zaparkovat. A tohle neni jediny pripad, kdy kvalitni 4×4 a svetlou vysku upotrebim, ale to je asi jasne vetsine lidi, ovsem krome pana redaktora, ktery mozna nema vetsi rodinu, jezdi jen po asfaltu (pokud mozno suchem) a po okreskach obvykle driftuje. U zmineneho VW Sharan jsem nekolikrat nasazoval retezy (bezva zabava v mraze a s nudicima se malyma detma v aute a dalsimi auty, ktere se to moje snazily objet), ktere jsem celou zimu vozil v kufru. Mockrat se mi stalo, ze kola i pri opatrnem rozjezdu ztracela trakci. S Tribekou jsem pri primerenem zachazeni s plynem nemel s trakci problem nikdy, retezy uz ani nevlastnim. Jen dodam, ze tim nerikam, ze zrovna Tribeka je nejlepsi auto na svete, ale jako vydareny kompromis funguje v mem pripade vyborne. Tak by se dalo delsi dobu pokracovat… No nic, az treba bude mit pan redaktor trochu vetsi rodinu, poopravi si nazor.

    Jinak taky souhlas s tim, ze opravdu hodne zalezi na tom, jaky pohon vsech kol clovek zvoli. Ve meste se asi rozdil moc nepozna, ale jakmile jde trochu do tuheho, je jasno.

    248 F1

    No ano, ale vy jste člověk, který si SUV koupil proto, že komplex jeho vlastností skutečně využije. A takových kupců těchto automobilů je tragicky málo. Většinu řidičů SUVček totiž tvoří řidičky, matky s dětmi, které si podobná monstra koupily (lépe řečeno "byla jim koupena") proto, aby vozily děti do školy a občas jely na nákup. Do terénu se nepodívají ani dalekohledem, většinu času jezdí po městě nebo v blízkém okolí, jednou dvakrát do roka na dovolenou. A na něco podobného skutečně bohatě stačí malé kombi, miniMPV či něco podobného. Takže nákup SUV se zde jeví jako naprosto neopodstatněný. Vy jste výjimka.

    R1S0

    takze vlastne aj kupa sportoveho kupe do mesta,kde jazdi cely tyzden,a maximalne na 1-2 hodinku 2x do mesiaca ide blbnut na okresky je tiez neopodstatnena kupa?

    248 F1

    To už je trochu hnidopišské 🙂 ale abych Vám odpověděl – z mého pohledu není. Zábavu na okreskách Vám totiž hned tak nějaké auto neposkytne. Nicméně kdekteré auto nižší střední třídy umí to, co většina majitelů požaduje od svých SUV.

    Vavris

    Ano, ryze sportovní kupé použité k výše zmíněným účelům je neopodstatněná koupě. Ale jelikož spousta lidí kupé využívá výše zmíněným způsobem, máme dnes na trhu celou řadu life-style kupé a kabrioletů, ale pouze hrstku opravdových sporťáků 😉

    pes

    problém je v tom, že ony (oni) si prostě myslí, že esúvéčko je lepší a bezpečnější a praktičtější, což neni pravda.

    NorgE

    Vite, ja SUV ve meste nijak neobhajuji, ale i v tom meste jsem uz mockrat byl v situaci, kdy jsem byl rad, ze sedim ve velkem aute a ne ve Fabii, a to kvuli idiotum, kteri zkouseji, kolik jejich 10 let starej vytunenej krap na obchvatu pojede (tohle obvykle nejsou ridici velkych SUV, ale Oktavky, BMW 3, Audi…) , pitomcum, co neustale telefonuji a nemaji handsfree, nevyhazuji tudiz blinkry atd. atd. Velkou havarku jsem nastesti ale zatim nikdy nezazil. Doporucuji crash test Golfu proti Volvu XC90, na netu se snad jeste da najit. Ja bych sve zene male auto do meste rozmlouval, cimz nerikam, ze bych ji doporucil treba Land Cruiser, ale chapu, ze lidi na velkych autech ocenuji i pasivni bezpecnost. Mimochodem, na webu je i video, kde J. Clarkson z Top Gear priznava, ze do skoly vozi sve deti prave Land Cruiserem, hahaha. Jinak stale cekam na nejaky zdrcujici argument od pana redaktora, kdyz si dal tolik prace s neprimou kritikou tech troubu, co v SUV jezdi.

    Honza

    No – já mám spíš krizi vyššího věku, ale řeknu vám, že řezat zatáčky v Camaru, Focusu RS, Toyotě MR2 nebo Impreze STi je lepší, než se jít ožrat do hospody (i když to víc stojí). Až vám děti odejdou z baráku, taky přijdete na to, co jste v životě ještě nedělal a že už vám zbejvá zatraceně málo času na to to dohnat.

    Honza

    … zapomněl jsem dodat, že jet opravdu těžkým terénem v opravdovém teréňáku je taky dobrý zážitek. Takže, abych se pana redaktora zastal – když se něco dělá, má se to dělat na 100%. A SUV, která jsem řídil, na 100% nic nedělala.

    Petr

    Není to náhodou překlep?

    Dalibor Žák, autoweb

    Hergot, to je nějaký redakční šotek… Testovací okruh měří 690 metrů.

    Díky

    R1S0

    ….takže pokaždé najdete na trhu auto, které něco dělá lépe.

    je otazka,co je lepsie?

    1.ak auto robi vsetko priemerne,a nieco troska nadpriemerne

    2.ak auto robi nieco uzasne,ale vsetko ostatne priemerne alebo mierne podpriemerne…. 🙂

    Andrew

    To proto se vyrábí tolik autíček, aby si každý mohl vybrat co mu libo jest.

    R1S0

    ano,ibaze PROFESIONALNY novinar by mal nemal mat prejav pubertalneho fanatika sportovych auticok a zhadzovat kategoriu ktoru on nemusi a jej zakaznikov…

    R1S0

    *by nemal mat prejav…

    pes

    ale aspoň má ten novinář názor. Bez názoru je jen robot

    NorgE

    Pokud ze sebe ovsem vyrcenim toho nazoru nedela tak trochu pitomce. Stale cekam na jeho kvalitni argumenty…

    Vavris

    Já bych to drobně poupravil, protože pokud si vezmem SUV a třeba nějaký kombík střední třídy tak:

    1. SUV dělá všechno průměrně až podprůměrně a v ojedinělých oblastech vyniká

    2. kombík dělá všechno nadprůměrně až úžasně a v ojedinělých oblastech propadá.

    Marty

    Hezky řečeno. Já bych to také malinko poupravil, protože pokud si vezmem např. 370z a třeba nějaký kombík střední třídy tak:

    1. 370z dělá všechno podprůměrně a v ojedinělých oblastech naprosto úžasně

    2. kombík dělá všechno nadprůměrně až úžasně a v ojedinělých oblastech propadá

    🙂

    Morák

    Ani mne sa moc nepáčia reči proti kategórií SUV a bol by som zvedavý či by ste to spomínali ak by bolo v teste napr. BMW X5. Ďalšia vec : celý test až na brzdnú dráhu mi príde nie moc férový nakoľko Mitsu malo automatickú prevodovku.

    Michal456m

    v sekcii 3. Na silnici máte chybu 🙂

    Nicméně pod zátěží převodovka předvěděla docela slušnou práci a zbytečně """deiselový""" motor nevytáčela přes 4000 ot./min. (kde už se nic neděje), jako to jiné automaty dělají.

    Lovap

    Je normálne, že nechápete prečo ľudia tak kupujú SUV. Ja to chápem – zasa nechápem kvantovú fyziku. Každý sme nejaký …

    SkylineGT-R

    To by nebol pan Žák, keby tretinu testu nevenoval spochybnovaniu zmyslu SUV a vysmechu z ich majitelov. Kedy uz vyrastiete z puberty? Vsetci uz davno vieme, ze to nechapete a nikdy nepochopite. Je to uz dost trapne opakovat.

    riderehnry

    Reknu rovnou, ze je nemam rad, ale da se to obcas pochopit. Udam priklad sobe nejblizsi – muj otec. Sedmiclena rodina, jezdici Oplem Zafirou. Po par letech prijde na to auto prodat a koupit nove, ale jake? Je o neco vetsi rozpocet, nejaky ten pozadavek na komfort a bezpeci (jak to casto u rodicu byva…), nejlepe i trochu reprezentativnejsi. Jake auto potom zvolit? MPV sice budou urcite na silnici schopnejsi a nacpe se do nich vic veci, i lide budou mit vice prostoru, ale ve zbytku zaostavaji. Volba padla na XC90 – to auto nesnasim, kdyz ho ridim, ale tuhle volbu chapu. Jina vec je ale X6, nedejboze M…

    NorgE

    Nesouhlasil bych s tim, zu MPV bude na silnici schopnejsi nez KVALITNI SUV. Jezdil jsem dlouho s obojim a Sharan mel proti Tribece jízdní vlastnosti mikrobusu. O chovani za snizene adheze nemluve.

    Honza

    Tak si sedněte do S-Maxe a názor na MPV si poopravíte. Ten dělá všechno líp i než běžné kombíky a kromě terénu i líp, než jakékoli SUV. Samozřejmě, pokud neporovnáváte akceleraci s pětilitrovým X5. A XC90, to je opravdu tragédie i mezi SUV.

    NorgE

    XC90 jsem si nekoupil prave kvuli mizernemu chovani na slinici, testoval jsem ji kdysi cely vikend. Tribeca neni sportak, ale jizdni vlastnosti ma o tridu lepsi, a to i diky stalemu 4×4 (je ale potreba pri dynamictejsi jizde jezdit zatacky pod plynem…). S-Maxe jsem neridil, ale nekoupil bych ho ze dvou duvodu: pohon pouze prednich kol a nemoznost volby vyssi svetle vysky. Proto i srovnani s SUV neni uplne jednoduche, ta auta maji jinou koncepci pohonu, kvalitni SUV nabizi totez, co S-Max a k tomu dalsi (pro nekoho) dulezite vlastnosti. Kdyby mel S-Max pohon vsech kol, byl by prinejmensim tezsi a choval by se na silnici jinak. A ja bych uz dvoukolku na kazdodenni jezdeni nechtel. Jinak nejlepsi jizdni vlastnosti ma z vetsich sedmimistnych SUV Acura MDX (vyrobce Honda, dovoz z USA/Kanady), je podle me dokonce lepsi nez X5, testoval jsem oboji. Doporucuju Acuru vyzkouset a troufnu si naslepo rici, ze se tomu S-Max nemuze vyrovnat ani v primce, ani v zatackach (ale muzu se mylit).

    Michal

    Pan redaktor si tak trochu zadělal na kritiku své osoby sám. Je skutečně spousta SUV, která se jen tváří, že do terénu mohou a přitom mimo silnici jsou naprosto k ničemu. Pak jsou tady ale SUV, která mají off-road schopnosti, (i když s Land Cruiserem nebo Land Roverem Defender) se srovnávat nedají, ale špatná v terénu ani omylem. Sem bych řadil Toyotu RAV 4, Subaru Forester a Suzuki Vitara.

    Abych řekl pravdu, já o minulé generaci Foresteru uvažuji a představte si, do města. Jsem tělesně postižený a vyšší poloha za volantem by mi vyhovovala, automat v benzinu by mi také nevadil a SYMMETRICAL AWD má lepší trakci na všech druzích povrchu než Haldex. Navíc to není mastodont typu Q7 nebo X6. Jinak to nevidím, než že pro mně bude Forester jasnou volbou.

    wrc.com

    "jak moc je zabavne" – tot je posledni dobou hlavni kriterium hodnoceni aut na tomto a jemu podobnych webu.Uz jsem na toto slovo alergicky..tak jak na neustale vychvalovane BMW rady 3 atd…pokracuje to neustalym pohrdanim tridou SUV,kde recenzenti asi nepochopili ze nekdo zada vyssi svetlou vysku,vetsi bezpecnost,snadnejsi nastupovani,vetsi rozhled za volantem a nechce Ford,BMW nebo Hondu jakkoli jsou strasne "zabavne"…

    Michal

    Ne nezbytně musí být SUV bezpečnější než "běžná" auta. Nicméně je pravdou, že pokud se SUV pohybuje výhradně po městě jeho řízení asi bůhvíjak "upovídané" být nemusí, protože auto se ve městě zřídkakdy dostane na limit. Na druhou stranu, je určitě lepší mít alespoň nějakou zpětnou vazbu, než žádnou, i když chápu, že pro někoho to není prioritou.

    Co vadí mně, je, že autor hází všechny SUV do jednoho pytle, protože jsou i taková (viz. můj příspěvek výše), jež si poradí i v poměrně těžkém terénu. Navíc říci, že nějaký segment vozů je k ničemu, je prostě nesmysl. Lidé si prostě SUV kupují a kupovat budou. To by někdo mohl říct, že jsou nepraktické supersporty, ale i tak, mít finance, tak by mi v garáži stály F 40 a 911 a vůbec by mně nezajímalo co si o mně kdo myslí.

    Honza

    To není o zábavnosti – to je o jistotě za volantem, o tom, že to auto jede opravdu tam, kam ho volantem pošlete. Že se nekroutí a nehoupe místo zatáčení. I moje manželka pozná rozdíl v řízení S-Maxe, a C-Maxe oproti Octavii, se kterou jezdí služebně.

    Hondu jsem nidy neřídil, ale BMW a Ford v tom nemají mimo čistých sporťáků konkurenci.

    R1S0

    je snad SUV pri tej 50tke,co je v meste neovladatelne?

    tu ludia pisete,ako by SUV boli neovladatelne pohromy.

    ked sa jazdi podla predpisov a schopnosti,nieje problem useferovat bezpecne ani kamion.

    NorgE

    Jenom dodam, ze kdyz jezdim pres Nemecko, mivam dle gps bezne kolem 160-180 km/h, o moc rychleji s v beznem dennim provozu stejne jezdit neda ani v tom Nemecku. Auto sedi naprosto bezproblemove. S X5 a Acurou MDX jsem taky nikdy pri vysokych rychlostech nemel problem.

    dan

    Acura tamtavěc… to musí bejt příšerně špatný "americký" auto. To radši tu X5, která jezdí jako takovej horší kombík.

    NorgE

    Svezte se, Honda Zlin ma predvadecku, budete prekvapanej. Honda/Acura není Buick.

    pepan

    Po precteni prvni stranky premyslim, jestli nejsem nejaky z kamaradu autora clanku (focus, mustang, porche) 😀

    anonym

    hrozný test … preco ste nezasli niekam do terénu … vysledok by bol omnoho iný..

    pes

    vždyť s těmahle autama nikdo do terénu nejezdí

    Honza

    No o to zajímavější test by to byl …

    Bílek

    Za škváru auto novináře si kupte oktávku tour 1,9 tdi a lejte tam olej z friťáku ať ušetříte.. Já zase nemám kamarády s fordama focus kombi…každej jsme někde jinde. Já preferuji x5 atd. Cx-7 je špičkové auto a chápu lidi co si ho koupí. Není komunismus aby se kupovalo to co mají všichni! Sugesci si nechte pro sebe!

    Pavelpu

    Já myslím, že pláčete na špatném hrobě. Autor nikomu nepřikazuje, co kupovat a co ne. Jen to nechápe a já s ním souhlasím. Podle mě jsou to auta neohrabaná, rozežraná a zbytečná. Debatám o bezpečnosti se taky směju a raději se většině kolizí vyhnu díky nižší hmotnosti, lépe umístěnému těžišti a tedy lepšími brzdnému účinku a lepšímu zatáčení. Imidžové SUV o kterých je tu řeč (stejně jako BMW X1 a X6 apod) nabízejí ABS, EBD, TCS, AWD a navíc léčí SDS (small dick syndrome).

    NorgE

    Tak ja vam opravdu uprimne preju, abyste se vzdy stihl tem silencum na silnicich vyhnout a zaroven to neoprel treba o strom, hlavne pokud v aute casto vozite svoje deti. Temer denne bohuzel osetruju lidi, kteri se vyhnout nestihli a neni to hezky pohled. Nektere uz osetrovat ani nelze. Bud jsou to vsechno spatni ridici nebo maji jejich auta spatne jizdni vlastnosti nebo je vas argument mirne receno naivni. Ovsem uznavam, ze tahle moje temer kazdodenni zkusenost mi ponekud zkresluje pohled na to, cemu se i sebelepsi ridic v sebelepsim aute je schopen na silnici vyhnout.

    Pavelpu

    Ale no tak, to je trochu přehnaně sugestivní, nemyslíte? Argument, že SUV jsou bezpečná auta je přinejmenším diskutabilní. O nedostatcích v aktivní bezpečnosti jsem hovořil. Co se pasivní bezpečnosti týče, nejsou na tom tahle lifestylová SUV zas o tolik líp, než slušná rodinná auta. Ano, je tady rozdíl v hmotnosti, ale zrovna při nárazu do pevné překážky je ona hmotnost spíš na závadu, nemluvě o hrubě zanedbaných deformačních zónách u starších teréňáků a SUV. A kolize s jiným vozidlem? Zde hraje roli několik faktorů, ale obecně se to dá shrnout tak, že čím více SUV na silnici, tím menší výhoda, protože pravděpodobnost, že potkáte stejnou obludu se zvyšuje.

    NorgE

    Predevsim diky za vecnou odpoved.

    Souhlasim vcelku s tim, co rikate o aktivni bezpecnosti, i kdyz zaroven je treba rict, ze velmi zalezi na tom, ktere SUV si vyberete ke srovnani. Kia nebo Hyundai se nebudou chovat stejne jako Subaru, BMW nebo Acura/Honda. Doporucuju podivat se na testy treba na caranddriver.com, motortrend.com atd., kde jsou jizdni vlastnosti redaktory podrobne popsany a najdete tam i u tech SUV hodnoty lateralniho g, rychlosti ve slalomu, brzdne drahy, jak funguje rizeni, jak zasahuje stabilizace atd. atd. Treba BMW X5 a Acura MDX maji jizdni vlastnosti zcela srovnatelne se sedanem Audi A4 apod. a lepsi nez treba nova generace Subaru Outback… Takova aktivni bezpecnost me osobne zcela staci. A velke rozdily jsou prece i mezi temi rodinnymi a dokonce i sportovnimi auty. Jen namatkou bych si vzpomnel na to, jak zaludne se chovala auta se starsimi generacemi systemu Haldex, viz tragicke nehody prvnich Audi TT. Neni to zkratka tak cernobile…

    Souhlasim, ze stara a mizerne udelana SUV nejsou bezpecna, viz ted naposled prekoceni Lexusu GX 460 v testu v zamori, coz vedlo k dalsi velke svolavaci akci.

    Pri narazu do pevne prekazky maji kvalitni SUV dostatecne dimenzovane deformacni zony i kvuli sve vyssi hmostnosti, nemyslim, ze jsou na tom hure nez vyssi stredni trida.

    Pokud do meho SUV narazi silenec ve vytunene 10 let stare Octavii TDI/BMW3/Fabii RS/Honde Civic/Impreze…, ma sance prezit ve velkem aute je mnohem vetsi, nez jeho. Predevsim tohle jsou typci, kteri me nejcasteji na silnici ohrozuji, ridici SUV dle me zkusenosti vetsinou do teto kategorie nepatri, obvykle jim taky neni kolem dvaciti, na silnicich uz neco odridili a nemaji potrebu si dokazovat, ze jejich V8 jede rychleji nez 1,9 TDI ftuzingu.

    Uzavrel bych to tim, ze kazdy si muze koupit to, cemu dava prednost a co mu jeho finance dovoli.

    dan

    Ano, viz test moderního Lexusu GX460…

    Právě jste si odpověděl sám – esúvéčka jsou neohrabaný neovladatalený krámy, který si koupí jenom guma, protože si nechala od prodejce namluvit, jak je to auto bezpečnější, pohodlnější a lepší.

    NorgE

    Tak jo, Dane, ale chce to číst pozorněji. Lexus není co do jízdních vlastností srovnatelný třeba s X5 ani náhodou. Takové auto bych nekoupil. Už dříve jsem napsal, že je potřeba dávat pozor na to, co s čím srovnáváte. Pokud jste to nepochopil doteď, asi už vám to líp nevysvětlím.

    Lucky85

    Musim rict, jsem test cely ani necetl, precetl jsem si pouze u vod a zaver a jedine co jsem se dozvedel, ze lide co si kupuji SUV jsou asi blbci. Jelikoz prave Mitsubishi Outlandera vlastnim, pokusim se zde nastinit par duvodu proc jsem si ho koupil, i kdyz tahle komunikace uz neni uplne aktualni.

    Nedriv zacnu tim proc jsem chtel 4kolku. Nemam pochyb o tom ze na suchu a dobre silnici bude kvalitni auto s jednou pohanenou napravou rychlejsi nez prumerne auto s pohonem 4×4, jenze je tu jedno velke ale. Nezritka silnice neni sucha, hodne byva mokra a sem tam na ni lezi i snih, dost se take vyskytuji keleje, ktere jsou jeste zabavnenjsi, kdyz jsou plne vody. A tam uz pohon 4×4 rozhodne smysl dava. Navic na to abych vyuzil pohon 4×4 nepotrebuji ani jezdit mimo mesto, protoze kazde najizdeni z vedlejsi ulice na hlavni je hlavne v precpane Praze adrenalinovy sport coz me denne presvedcuje o tom, ze pohon 4×4 ma smysl. Nezridka se mi stavalo, ze auto proste hrabalo, protoze se nadzdvihlo vnitrni kolo a ja jenom dofal, ze to do me nenapere ten co jede na hlavni a blizi se ke me.

    Ted k SUV, jestli dnesni SUV neco umi velice dobre, tak je to filtrovani der a zaplat na nasich silnicich hlavne 2 a 3 tridy i zde se najde par vyjimek, ktere potvrzuji pravidlo, jako je napr BMW X3, ale tu ted nechci resit. Nekolikrat jsem si overil ze s SUV se na stejne silnici pohybuji o cca 20km/h vetsi rychlosti nez v klasickem osobnim aute, pri zachovani stejneho konfortu a stability Jelikoz denne dojizdim do prace z vesnice a velke prijezdove komunikace jsou ucpane, travim na okrskach minimalne hodinu kazdy den. Kdyz k tomu pripoctu vyse zminene vlivy spatneho pocasi, neexistuje pro moje potreby jine lepsi auto nez SUV.

    Tak ted doufam, ze jsem panu redaktorovi trochu osvetlil pohnutky te velke casti blaznu, kteri si kupuji ty nesmyslne SUV.

    h-p

    Zdravim vespolek, tak jsem si precetl tento clanek a je evidentni, ze autor nema tyto vozy rad a v tomto duchu se konal i jejich popis. OK. Nemam nic proti. Ale prosim, nenutte lidem myslenku, ze tyto auta jsou k nicemu. A nebo dokonce, ze treba Tiguan od VW dokaze zastoupit Outlander od Mitsubishi. Zkuste si ty 2 auta porovnat… kazde je o necem jinem… Tigu je pro takove to domaci zvykani, Misak na praci a bez problemu i do terenu.
    Stejne tak problem s parkovanim, ktery uvadite, je uplna hovadina… Misak ma podstatne vetsi rejd nez kdejaky osobak, otocite ho na petniku a zajet s nim do rady stojicich aut je hracka. A navic, jeho delka je srovnatelna s Oktavkou, takze kde je problem?
    Duvodu pro nakup muze byt vicero… at uz nalozeni vetsi rodiny, jizda v zime domu v horach, kde se jen pluhuje, tahani vetsich privesu (opet tam, kde obycejny nahon na 2 kola do kopce uz nehne) atd…

    Doporucuji se podivat na stranku http://moje.auto.cz/henry-prta/mitsubishi-outlander.html – je o tom, co to auto zvlada.

    katka

    kdyz sem nasla tento claek, zajasala sem – protoze resim ktere z techto aut koupit. po precteni sem dojasala….no, me to auto manzel nekoupi, ja si ho platim sama a proc SUV? jednoduchy. rada ridim a taky si sama sebe dokazu predstavit v super rychly kare a v ni rezat zatacky, ale mam mimino 😉 takze kombik – jasne passat octavie nebo mondeo…zkuste si tam sednout tehotny – nezvednete se. zkuste si do osobaku 4x denne davat sedacku s miminem a do kufru kocarek. no tohle vse je u outlandera pohodicka. a razeni? jo to mi bude chybet, ale jdu do manualu, protoze az priste malymu zase vypadne dudlik, tak mam jednu rukou vzdycky volnou a dosahnu na nej, protoze ma outlander posuvny i zadni sedacky 😉 no a s parkovanim mam problem jako vsichni co chceme zaparkovat v centru Prahy, neni kde a kdyz je, tak se tam v pohode vejdu, sem blondyna ale nastesti ma auto senzory – dneska skoro standard. myslim ze doba, kdy si SUV kupovali jend gumy je uz davno pryc, ale samozrejme, i par gum ma SUV, stejne tak jako nektere gumy vlastni mondeo a tech je myslim, vzhledem k cene, vic 😉
    ;)hezky den

    Tak to chápu proč to není pro tebe, ty bys potreboval neco na retard syndrom

    Popelář

    To je teda opravdu hrozné jací jste všichni omezení hlupáci. Co je vám po tom co si kdo koupí za auto. Co je vám do toho co si kdo dělá s penězma, které si vydělal. Vypráví vám snad někdo cizí, že jste si dali místo pětí knedlíků šest. Nebo že byste si mněli utírat zadnici jednovrstvým a ne dvouvrstvým toaleťákem. Jste takový omezenci, že to snad není možný. PS: SUV nemám a neznám nikoho kdo ho vlastní

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist