mazda-2-bude-nejuspornejsi-ve-tride.jpg

Mazda 2 bude nejúspornější ve třídě

Mazda

Rekordní kompresní poměr pomůže japonskému supermni dosáhnout spotřeby 3,6 l/100 km - s benzínovým motorem a bez použití hybridního pohonného ústrojí.

Diskuze

3 komentáře

    Karel

    A při realném testu bude jezdit za 5 litrů. Napsat mohou cokoli.

    xavier

    Nejsem zrovna fanoušek Mazdy a ač se mi dvojka vážně líbí, nemám o technických detailech jejich modelů přehled. Kompresní poměr 14:1 je jistě zajímavá hodnota, přesto jsem v článku ani po druhém přečtení nenašel (asi nepodstatné) údaje jako počet válců, objem motoru, zda je foukaný nebo atmosférický…

    Majki

    Jelikoz se Mazda brani preplnovani zuby nehty a radeji piluje klasickou atmosferu v navaznosti na snizovani celkove hmotnosti auta a zlepsovani aerodynamiky, bude se jednat zrejme o atmosfericky ctyrvalec s klasickou DOHC konstrukci se 4 ventily na valec.
    Co se dieselu tyce, podle dnes uvolnenych materialu se bude jednat o 1.6, ktera prosla celkovou modernizaci, kdy rozvod DOHC strida osmiventilovy SOHC, cimz doslo ke zmenseni vnitrniho treni a ke snizeni celkove vahy motoru. Pouzito je turbodmychadlo s pevnou geometrii lopatek, system common-rail s novymi solenoidovymi vstrikovaci s tlakem az 1600bar.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist