Maserati Alfieri: šance na výrobu existuje, pokud se tak stane, dostane přeplňovanou V6

Skvěle vypadající ženevské kupé velebící jednoho ze zakladatelů a sto let od vzniku značky se zřejmě skutečně dočká výroby a techniku nakonec dostane podle očekávání.
maserati-alfieri-sance-na-vyrobu-existuje-pokud-se-tak-stane-dostane-preplnovanou-v6-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: archiv redakce

Před pár dny nás italská značka Maserati docela převezla. Krátce po úniku prvních fotek ženevského konceptu Alfieri jsme se domnívali, že tady máme vůz využívající nové turbomotory a zároveň náznak budoucího konkurenta pro Porsche 911 a Jaguar F-type. Nebudeme proto zastírat, že nás oficiální informace o skutečných technických základech a použité pohonné jednotce nepřekvapila.


Maserati oznámilo, že Alfieri stojí na zkrácené platformě relativně starého modelu GranTurismo a rovněž využívá jeho vidlicový osmiválec z verze MC Stradale o objemu 4,7 litru a výkonu 460 koní. Tedy ne že by našim představám atmosférická V8 překážela, to vůbec ne, do obecného schématu vývoje značky a směrování evropské mobility nám však tato kombinace jaksi nezapadala.

Teď se zdá, že naše původní myšlenka nebyla vůbec zcestná, jak jsme se po odhalení v Ženevě domnívali.

Kolegové z britského Autocaru narazili ve Švýcarsku na některého ze svých dobrých informátorů blízkých značce a ten jim potvrdil dříve tušené. Produkční auto má být skutečně postaveno na nové, upravené platformě modelů Ghibli a Quattroporte a pod jeho přední kapotou se objeví přeplňované vidlicové motory.

Zajímavé je, že přišla řeč pouze na šestiválce o objemu 3,0 litru s výkonem naladěným na 330 koní a v ostřejší verzi 410 koní, což by poměrně přesně korespondovalo se základními motorizacemi Porsche 991 Carrera a Carrera S s 350, respektive 400 koňmi. Na silnější osmiválce 3.8 bi-turbo s výkonem 530 koní řeč nepřišla, s ohledem na auta jako jsou 911 Turbo či 911 GT3 GT2 je však logicky vyloučit nelze.

Celá anabáze spojená s Maserati Alfieri má však jednu ještě zapeklitější stránku. Ačkoli bude značná část příznivců v ženevském kupé spatřovat téměř hotové auto, tak jednoduché to zase není. Konfident upozorňuje, že vedení automobilky a koncernu zatím nedali modelu Alfieri zelenou.

zdroj: Autocar

6.3.2014 2:17| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist