Malá auta do 90 000 Kč: Fiesta, Getz, Fabia
28 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Vyrazili jsme do autobazaru a vybrali tři malá auta s benzinovými motory: Ford Fiesta, Hyundai Getz a Škoda Fabia. Co lze od nejmenších ojetin čekat?
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
28 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Vyrazili jsme do autobazaru a vybrali tři malá auta s benzinovými motory: Ford Fiesta, Hyundai Getz a Škoda Fabia. Co lze od nejmenších ojetin čekat?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Odblokujte pls galerii, chce jmeno, heslo a hlásí se jako \“Pristup k nepublikovanemu clanku\“. Díky
Už by to mělo fungovat. Omlouváme se za chybu a děkujeme za upozornění.
Fiesta zhnije pod zadkom, tak isto ako focus prvej generacie. Kufrove dvere, zadne dvere, predne a aj kapota. Ze povrchova koroze, hahaha, nemohol by som Focusy 1 pred a po fl poznat osobne. U Fiesty z tej doby to bude podobne, jedine co moze pomoct je garazovanie a starostlivost majitela.
Jéžiš, chudáček getz! TAK BRUTÁLNÍ tuning na něm někdo provedl, že dal 1 nálepku s včeličkou na nádrž a tahokov pod nárazník kterej neni ani vidět! A ó bože bílé poklice, okamžitě 10000 z ceny dolů!!
Vy jste fakt trapáci s tim tuningem, to je jak můj děda, kterej si koupí novej vonnej stromeček a řiká tomu tuning..
A článek rozhodně vyznívá pozitivně pro Fiestu, než pro fabii s 250ti najeto. Proč nevěříte Fiestě náběh,když píšete, že je už na první pohled tak v dobrém stavu? Výhledové investice do fabie jsou s jejím náběhem přeci mnohem vyžší. Navíc fiesta ma kultivovanejsi motor a o neco nizsi spotrebu.
Jéžiš, chudáček getz! TAK BRUTÁLNÍ tuning na něm někdo provedl, že dal 1 nálepku s včeličkou na nádrž a tahokov pod nárazník kterej neni ani vidět! A ó bože bílé poklice, okamžitě 10000 z ceny dolů!!
Vy jste fakt trapáci s tim tuningem, to je jak můj děda, kterej si koupí novej vonnej stromeček a řiká tomu tuning..
A článek rozhodně vyznívá pozitivně pro Fiestu, než pro fabii s 250ti najeto. Proč nevěříte Fiestě náběh,když píšete, že je už na první pohled tak v dobrém stavu? Výhledové investice do fabie jsou s jejím náběhem přeci mnohem vyžší. Navíc fiesta ma kultivovanejsi motor a o neco nizsi spotrebu.
Ale prdlajs
Vybrali si Fabiu, lebo ma klimu a potom cely ten clanok vyznie, ze si mame kupovat radsej Fabie, nez Fiesty, lebo su to lepsie auta, aj ked maju o nejakych 150.000km na tachometri vicej a stoja rovnako
A nee snad?
neviem co porovnavaju fiestu s tym zaostalym starym motorom, mali si najst fiestu 1.4 16V s klimou a som si isty kto by bol vytaz… oni su len moc zatazeni na motory a za to, ze fobia mala najvacsiu kubaturu a 16V to bolo jasne…. inac fabia s tolkymi kilometrami je ozaj perspektivne auto 😀
Porovnává se Getz 1.1 a Fabia 1.4 55kw – nejlepší motor kerý se do Fabky kdy dával, ale tuhle motorizaci jen těžko seženete! Naopak Getz s motorem 1.3 lze sehnat snadno a je lepší než Fabie 1.4!! Taktéž sehnat starou Fbaku s dvěma pytlema je potíž. U mě by jednozančně v této kategori vyhrál getz 1.3 – lepší dynamika, komfortnější odpružení, víc prosoru pro cestující, vyšší spolehlivost (žádné fatální závady) – ta Fabka mělabýt 1.2 HTP, těch je v bazarech cca 90%!
Vybrali si fabii, protože to tak měli dopředu nalajnované a vybráno bylo ještě než nasedli, pokud vůbec. Takovéto testy mají fakt skvělou vypovídací hodnotu obzvlášť od redaktorů autowebu a spoužitím vozů z AAA.
Úžasná vypovídací hodnota článku!!!
Podíval jsem se na AAA a Fiestu 1,4 i Getz 1,3 s klimou není problém v této cenové kategorii najít, co víc z roku 2005 až 2006 s 70 až 90 tis. km.
Jenže pokud má zvítězit Fábie tak se tomu přispůsobí výběr.
Páni redaktoři probuďte se, pokud by podle Vás měl někdo kupovat ojeté auto, tak by musel být MOmentálně zaostalý. 🙁
Taky to na mě dělá ten dojem. Nechápu, jak Fiestu může porazit něco jako Fabia. 😀
Doporučuji zřejmě objektivnější test AutoBildu s Getzem, ve kterém tento po 100tkm dopadl výborně. Také hodnotit motor 1,4 16V ve Fabii jako \“parádní\“ je opravdu nesmyslné, ten motor nemá z řidičského hlediska vůbec žádné \“koule\“, reakce na plyn je díky vždy zanesené klapce, za kterou těsně ústí EGR, velmi mdlá. Také často klepe již po 100tkm na pístním čepu, nebo na klikovce (je úsměvně, že tyto vyloženě mechanické závady se často projeví dokonce rozsvícením diagnostiky motoru, která je považuje za závadu čidla klepání:). Často umírá zapalovací cívka a motor má nadprůměrně složité, náchylné a taky drahé rozvody s dvěma řemeny a mnoha kladkami.
Tak kdyby vybrali fabiu s 90tis km, tak by ji nejprve museli srazit 100bodů za její cenu.. Udivuje mě, že fabia s tolika najetymi kilometry jela bez problemu, uz pri polovicnim najezdu se mi pri kazde jizde zda, ze bud uleti kolo, pri 190tis pomalu umira tento motor, ktereho zaklad je snad jeste z dob favoritu.. No kazdopadne vitezstvi fabie za klimu se vice nez ceni:D
začal jsem to číst a říkám si, vyhraje Fábka. A taky že jo.
navíc, kam chodí na ty ceny 🙂 reál je o dost níže při tom stáří.
Fabka přes 200tkm to je smrt a ne auto
číst to byla ztráta času :/
Trochu jsi to popletl, tento motor je úplně jiný než ten 1.4 (44 a 50 kW), který se do Fabie také montoval a který vznikl převrtáním z 1.3 ve Favoritu.
Když to čtení byla ztráta času, tak co je potom psaní tvého příspěvku?
Pánové, článek jsem dočetl k porovnání vnitřního prostoru ve fabii a v getzu. Tam mi bylo jasné, jak test dopadne, protože tady vyloženě lžete. A to jsem skutečně od vašeho serveru, který jsem považoval za poslední seriozní automagazín, nečekal. V getzu je výrazně víc místa pro posádku, než ve fabii, což uznávají i testy těchto aut. Ještě před rokem jsem getze měl, a když jsem vezl majitele fabie do práce (jo, měl jí v servisu), tak se mě ptal, jestli to je o třídu větší auto, než fabka, protože je v něm neuvěřitelně místa.
Vzdy to musi vyhrat Skoda….
Nemozu zobrat seberovnych konkurentov, nahodou by to vyhral Getz a bolo by zle, lebo korejec 🙂
Ale ja som ZA! Hyundai je spatne auto, nikto si ho nekupujte 🙂 Aspon mi moje nikto neukradne na ND :))
A teď tu o Smolíčkovi…
My co už jsme z pohádek vyrostli, tak si dáme pár čísel:
Hyundai Grc:
podélný prostor vpředu min/max (mm):890 / 1190
podélný prostor vzadu min/max (mm):580 / 820
výška nad sedadlem – vpředu (mm):1020
výška nad sedadlem – vzadu (mm):980
šířka vpředu (mm):1360
šířka vzadu (mm):1380
délka sedáku vpředu (mm):500
délka sedáku vzadu (mm):490
výška opěradla vpředu (mm):620
výška opěradla vzadu (mm):560
Škoda Fabia:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm):890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):570 / 800
i) výška nad sedadlem – vpředu (mm):1010
j) výška nad sedadlem – vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm):1380
l) šířka vzadu (mm):1390
délka sedáku vpředu (mm):510
délka sedáku vzadu (mm):480
výška opěradla vpředu (mm):610
výška opěradla vzadu (mm):550
No, někde lepší getz, někde fabia. A teď si do těch aut sedni.
Psal jsi, že v Grcu je \“výrazně víc místa pro posádku\“, dokonce snad jako v o třídu větším autě. Podle metru to tak ovšem není, tvoje subjektivní pocity nejsou měřítko.
Mám Getze 1,3 60kw. Nejvydařenější motor. Chtěl bych ho vidět ve srovnání s oběma vozy. S ním auto jede !!!!!! Obsah 1,1 nelze srovnat s obsahy 1,3 a 1,4.
Pane MPS, nevím jak tech pár čísel vidíte vy, no podle těchto čísel je Getz vnitřně větší, tedy vítěz v tomto srovnání. Zadek neřeším jsou to malá auta a ani do jednoho si asi nesednu pohodlně (teda o Fóbii to vím zcela určitě, máme ji jako služební a cestovat v ní víc než ve dvou je utrpení). Ve předu jasně vítězí Getz o 8 cm a to je v malém autu hooodně.
Pane Patte, max. podélný prostor vpředu je míra, kdy je přední sedačka posunuta úplně dozadu, což je míra, která je v praxi úplně nedůležitá, protože neznám nikoho, kdo by takto jezdil. Mám kolegu, který měří cca 195 cm a ve Fabii si sedačku nepotřebuje posouvat úplně dozadu nadoraz. Dále tu máme výšku nad sedadlem vpředu, kde je ve Fabii o 1 cm méně, což je zanedbatelné. Pak tu máme vnitřní šířku vpředu, kde má Fabia o 2 cm zase více. Tudíž z toho vyplývá, že v Grcu NENÍ výrazně více místa.
Jenže v autě nejezdí metr, ale posádka. Jdi se do toho auta posadit. Mimochodem, asi by jsi si mohl zopáknout první třídu a naučit se číst. To auto se jmenuje Getz.
Milimetr (značka mm) je uznávaná jednotka délky. Tato jednotka se vyznačuje tím, že je přesně definovaná a jednotná. To znamená, že pokud jede posádka v autě, které má vnitřní šířku 1380 mm, tak má posádka v příčném směru přesně o 20 mm více místa, než posádka, která jede v autě s vnitřní šířkou 1360 mm.
Můžeme se tady bavit třeba o designu, jehož hodnocení je velmi subjektivní, ale co se týče naměřených hodnot, tak je diskuze zbytečná…
Vážený pane, pro mě ten je \“max. podélný prostor vpředu\“ je celkem důležitý. Mám 196 cm a na služebkách si jinak než nadoraz, sedačku ve Fóbii nedávám. Kolega mající cca 175 cm si za mě nesedne. Takže když nás jede na služební cestu víc než dva je to hrůza. Jinak já nenapsal že je v Getzu výrazně víc místa, to já nemůžu posoudit. Já jsem v něm neseděl, já napsal že na čísla (na body) je vítězem Getz. A to tak JE, tady nejde o můj nebo váš subjektivní dojem, jde jen o čísla.
Že dle těchto čísel v této části vyhrála Fóbie není můj problém, ale problém toho kdo článek psal. Článek je napsán neobjektivně a řekl bych celkem účelově a vámi dodaná čísla to jen potvrzují.
Vážený pane, pokud jste si nevšiml, tak jsem reagoval na příspěvek uživatele wendy, který tvrdí, že v Getzu je VÝRAZNĚ více místa, dokonce prý v jako o třídu větším voze. Toto prostě není pravda, někde má pár mm více Getz, jinde zase Fabia. Vy jste si vybral zase jednu nepodstatnou míru, kde má Getz více než Fabia, ale tahle míra je třeba důležitá pro 1% uživatelů, kteří měří 2 metry. Většina uživatelů třeba ocení větší vnitřní šířku, kde zase vede Fabia. O subjektivních dojmech nikde nepíšu, ostatně proto jsem sem vložil ty míry, abych argumentoval přesnými čísly.
Chceš vidět srovnání?
Getz 1.3 12v 60 kW: 0-100 km/h – 13,4 s
max. rychlost – 164 km/h
Fabia 1.4 16v 55 kW: 0-100 km/h – 13,9 s
max. rychlost – 167 km/h
Nevidím nějaké výraznější rozdíly…
Můžete mi teda vysvětlit proč máte na začátku \“Vážený Patte\“?
Je třeba číst vlákno celé, ne jenom poslední příspěvek…
Ano moc velkej rozdíl neni, ale jsou si skoro rovni oproti 1.1 je v dost velký nevýhodě…zkus srovnat Getze 1.4 16V co je ve Fabii. Aspoň by byl ten test trošku rovnocenej pak…
Já někdy čumim co na světě běhá za voly…. 😀
To je reakce na co?
Opět nic neříkající recenze, autoři srovnávájí hrušky s jablky. Pokud budu hodnotit auta stejné kategorie, příště bych prosil vybrat též podobné motorizace a ne srovnávat např. 1,4 s 1,1. Podobné je to i s výbavami, podle autorů se Fiesta asi dodávala jen s manuálním ovládáním oken. Opravdu fundovaní novináři…:-)
fiesta ma v predu elektricke ovladanie okien a vzadu manual
… ako môžte do porovnávacieho testu dať jedno auto s klimatizáciou a druhé bez nej a potom vo verdikte sa prikloniť k tomu, ktoré klimatizáciu má? Prečo nedáte do testu autá s maximálne podobnou výbavou a verdikt testu by bol tým pádom najobjektívnejší?
To je to isté, keď som si pozeral Váš iný porovnávací test, kde ste si dali dve autá s manuálnou prevodovkou a jedno s automatickou. Však automat ten motor „zabíja“ (hlavne v malom aute, akým je Swift), aj keď Swift ten test nakoniec na moje počudovanie aj napriek tomu vyhral, nebolo by lepšie zvoliť všetky tri autá s manuálnou prevodovkou a Swift by dostal ešte vyššie ohodnotenie?
Inak sa mi páčia Vaše testy. Pekný deň.