Lotus Sport Exige

Jediný exemplář na světě je postavený na zakázku pro okruhové závody a s třílitrovým soutěžním motorem mu vychází báječný poměr 476 koní na tunu.

Lotus vám zatím podobné auto prodat nemůže, protože to, co vidíte na fotkách, je jediný existující exemplář na světě. Kdybyste ale opravdu moc chtěli a hlavně za něj byli ochotní dát řádově stovky tisíc dolarů, jistě by si v Anglii nechali domluvit.

Lotus identitu svého vybraného zákazníka tají a to jediné, co o něm zveřejnil je to, že pochází z jichovýchodní Asie. Je pravděpodobné, že je to někdo s dobrými vztahy s malajsijsou automobilkou Proton, která Lotus vlastní.

Z technické specifikace Sport Exige, se kterou Lotus naopak žádné tajnosti nedělá, je patrné, že si na něm dali opravdu záležet. Se silničním Exigem má verze Sport společný jen lepený hliníkový rám a několik podružných detailů, všechny hlavní díly, včetně upravené karbonové karosérie, jsou vyrobeny na zakázku. Lotus ke karosérii dodává, že při jejím vývoji byl kladen stejný důraz na funkčnost a aerodynamiku jako na agresivní krásu. V porovnání se sériovou verzí je o 300 mm delší a o 100 mm širší.

Majitel plánuje účast v některých nadcházejících okruhových závodech v Asii a Sport Exige je proto celý postavený v rámci technických pravidel FIA. Z důvodů závodního nasazení je řízení pravostranné, aby byly vlastnosti v zatáčkách co nejvyváženější. Na většině okruhů se totiž jezdí po směru hodinových ručiček.

Závodní vidlicový šestiválec má objem 3 litry, výkon 405 koní při 7750 ot/min a točivý moment 398 Nm při 6500 ot/min. Šestistupňová převodovka Hewland má sekvenční řazení a rovné ozubení kol a je spojená se samosvorným diferenciálem. Keramicko-metalická spojka je od AP Racing.

Také brzdy jsou od AP Racing a vpředu mají šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny; průměr kotoučů je 344 a 330 mm. Brzdy nemají ABS, ale jsou vybaveny možností seřízení účinku mezi předními a zadními koly. Hořčíková kola od OZ Racing mají průměr osmnáct palců a nesou závodní Yokohamy. Tlumiče Őhlins je možné nastavit ve třech polohách tvrdosti.

Přes zabudovaný bezpečnostní rám a nádrž na sto litrů paliva zůstala hmotnost na 850 kilogramech. Veledůležitý poměr výkonu na hmotnost tak vychází na více než supersportovních 476 koní na tunu.

redakce autoweb.cz

18.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist