Logan se stal trhákem ve Francii

Podle výzkumníka z francouzské univerzity v Evry je to mimo jiné i díky tomu, že Dacia Logan je "chic"...

Původně měl být autem pro rozvojové země, ale Logan zaznamenává nečekané úspěchy i na rozvinutých trzích. Největším odbytištěm pro něj sice bylo s 88 000 kusy Rumunsko, kde se vyrábí, ale hned na druhém místě byste našli Francii. Prodalo se tam na deset tisíc Loganů a to se začaly prodávat teprve v červnu 2005.

Podle některých statistiků je to známka rostoucí oblíbenosti levných výrobků na západních trzích. Zaplatit své peníze za vůz ze sektoru levných aut je prý připraven každý pátý Francouz.

Renault očekává, že letos se mu podaří prodat 20 tisíc Loganů, přičemž na specificky objednané auto se musí čekat půl roku. Pokud se ovšem francouzský zákazník spokojí s tím, co je na skladě, může ho mít hned.

Dacia Logan fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Dacia Logan fotogalerie

Mezi další důvody zájmu o Logana, potažmo levná auta jako taková, se řadí pomalý ekonomický růst, stagnující kupní síla, zvýšená poptávka po jiném zboží (cestování, telekomunikace), ale také rostoucí složitost a tudíž cena běžných nových automobilů.

Logan navíc boduje svým nepřekonatelným poměrem cena/hodnota, protože na rozdíl od jiných „lidových“ vozítek nejde o žádnou nákupní tašku, ale o prostorné auto střední velikosti. Podle Francouzů je také nové a originální, a tudíž „chic“.

 

Honza Koubek

13.2.2006 8:06

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist