Legendy minulosti: Ferrari F50
Ferrari
Není to ještě ani dvacet let, co se Ferrari F50 začalo vyrábět. Přesto si místo v našem žebříčku ikonických aut určitě zaslouží.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Ferrari
Není to ještě ani dvacet let, co se Ferrari F50 začalo vyrábět. Přesto si místo v našem žebříčku ikonických aut určitě zaslouží.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Ta práce nohou je neskutečná. Můžete mi ale někdo nastínit,proč třeba na rovince(horizontu) nebo při výjezdu ze zatáčky jemně ťukal levou nohou do brzdy?
Díky
takový \“samosvor z nouze\“.
Tuším, že ve starších autech si tím řidič natlakoval brzdovou soustavu. Ale třeba kecám. Avšak jinej důvod mě nenapadá.
\“samosvor z nouze\“?? vysvětlit!
zkus si jet do zatáčky pod plynem a zároveň mírně dávkovat brzdu. vnější kolo které adhezi má většinou dobrou tak tam síla motoru decentní ťukance do brzdy přemůže a pošle na ně více výkonu na úkor vnitřních kol které se ti povede spíše břibrzdit, protože mají vlivem odstředivé síly nižší adhezi a opisují menší kružnici. Jinými slovy docílíš tím toho že i bez samosvoru si schopen posílat na vnější kolo v zatáčce větší porci výkonu než na vnitřní…taková simulace samosvoru bez samosvoru, je to hodně těžké ale do běžného provozu. Když to přeženeš s brzdou nebo s plynem tak se to utrhne.
tukani do brzd se podle me uzivalo u pretacivych aut kde se to pomahalo udrzovat stopu.
ale prd samosvor. To by na tu brzdu slapal na vyjezdech ze zatacky, on na ni slape hlavne ke konci dlouhych rovinek. Je to z duvodu udrzeni teploty brzd. Zavodni brzdy totiz brzdi nejlepe za tepla. Na rovinkach se ty brzdy celkem dost schladi a jejich nastup by nebyl tak dobry.
ale prd samosvor. To by na tu brzdu slapal na vyjezdech ze zatacky, on na ni slape hlavne ke konci dlouhych rovinek. Je to z duvodu udrzeni teploty brzd. Zavodni brzdy totiz brzdi nejlepe za tepla. Na rovinkach se ty brzdy celkem dost schladi a jejich nastup by nebyl tak dobry.
Jo, to dává smysl.
Ťuká si tam do brzdy proto, že si chce jakoby natlakovat (či \“našlapat\“) brzdový systém aby, až na to dupne, měl k dispozici plný brzdný tlak a maximální účinek.Někdy to je k vidění třeba u WTCC, že se najednou ještě na rovince tomu autu krátce rozsvěcují a zhasínají brzdová světla.
z videa je patrné, že samosvor asi simulovat nebude a bude zřejmě zahřívat brzdy, ale pokud se nepletu, tak samosvor je tímto způsobem možné nasimulovat. Když se chcete v zimě rozjet se zadokolkou bez samosvoru vězte, že vám mírně přitažená ručka pomůže zabránit protáčejícímu se kolu s menší adhezí.
U WRC a jiných \“oturbených\“ to dělají taky kvůli udržení turba v otáčkách- aby tam nebyla prodleva turba když šlápne na plyn. Teda u nových aut už je turbo roztočený naplno celou RZ, ale u starších aut nebo aut nižších skupin si to řidič dělá tím, že stojí na plynu a rychlost koriguje brzdama- velmi stručně řečeno…;)
tuka do brzdy aby udrzel tlak turba jo? Tak to urcite ne. U starsich preplnovanych aut tlak turba klesl v pripade ze ridic sundal nohu z plynu. Na to aby ho udrzel musel stat celou dobu na plynu. Dnesni WRC maji ALS (anti lag system). Ten davkuje palivo i pri ubranem plynu a zazehne ho az kdyz vychazi vyfukem ven (zjednodusene receno). Tim zustava roztocene turbo. Proto WRC pri ubrani plynu tak praskaj do vyfuku :-). Jinak u WRC brzdi levou nohou protoze nemusi pouzivat spojku. Krom toho brzdenim do plynu se da korigovat prenos vah – tj. regulovat pretacivost nebo nedotacivost.
Jo to se da. U novejsich aut to dela elektronika. Pribrzduje protacejici se kolo, vykon se diky difu posle na to druhe.
A není to náhodou spíše kvůli vyvážení?