Lamborghini přivedlo na svět poslední Gallardo

Za deset výroby vyjelo na silnice přes čtrnáct tisíc desetiválcových supersportů s býkem ve znaku. Tento týden opustil továrnu poslední z nich.

Křiklavě červené Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante s pořadovým číslem 14022 pěje svou labutí píseň. Je posledním svého druhu, žádné další Gallardo už výrobní linku v italské Sant‘ Agatě neopustí. Je to k nevíře, ale příběh nejprodávanějšího supersportu od Lamborghini se začal psát už před deseti lety.


Od té doby automobilka vyrobila přes čtrnáct tisíc kusů, od první generace se až do současnost udála celá řada změn. Atmosféricky plněný desetiválec začínal s výkonem 500 koní a síla motoru putovala na všechna čtyři kola buď skrze šestistupňovou manuální převodovku, nebo robotizovaný manuál zvaný E-gear. První změny přišly už v roce 2005, kdy Gallardo dostalo přepracovaný podvozek, hlasitější výfuk a dvacet koní navíc.

Přeskočme přes všechny možné speciální edice rovnou ke druhé generaci, která se představila v roce 2008 na autosalonu v Ženevě. Kromě modernějšího designu tady byl zásadně přepracovaný motor, který produkoval 560 koní v 8000 otáčkách a 540 Nm při 6500 ot./min. Společně s modernizovanou automatickou převodovkou a nižší hmotností se zkrátil sprint na stovku na 3,7 sekundy, maximální rychlost se posunula na 325 km/h.

Výkon už se do současnosti příliš nezvyšoval, automobilka svůj diamant jen trochu přebrousila, v ostrých verzích Superleggera a derivátu Spyder Performante motor dokázal produkovat přesně 570 koní. Během posledních let Italové poněkud změnili svůj přístup a namísto bezduchého navyšování výkonu se vydali směrem snižování hmotnosti. Na samotném vrcholu potravního řetězce stanula verze LP 570-4 Super Trofeo Stradale jako pocta továrnímu poháru.

O nástupci se ale zatím moc nemluví, společně s ukončením výroby Gallarda by měl přijít brzy. Možná už na jaře příštího roku během autosalonu v Ženevě? Možná. V každém případě nejspíš ponese jméno Cabrera a před zadní nápravou bude pracovat 5,2 litrový desetiválec s výkonem přibližně 600 koní.

26.11.2013 12:37| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist