autoweb.cz > Lamborghini > Lamborghini Miura SVR v minimalistickém balení? Kdepak, tohle je naprostá japonská vzácnost
Lamborghini Miura SVR v minimalistickém balení? Kdepak, tohle je naprostá japonská vzácnost
Není to tak dávno, co jsme psali o unikátním a automobilkou zrestaurovaném Lamborghini Miura SVR, které se krátce po svém zrodu v sedmdesátých letech přestěhovalo do Japonska, kde se kolem něj vytvořil silný kult. Vůz se mimo jiné stal hrdinou tamní komiksové série Circuit Wolf a jeho zmenšený model v bezpočtu měřítek se hojně prodával po celém Japonsku. Prostě jde o vůz, který se dokázal v japonské kultuře silně zakořenit a vybudovat si v tamní komunitě benzínových nadšenců opravdu silné postavení. Dovedeme si představit, že nejeden místní nadšenec snil o tom mít tohle konkrétní auto ve své garáži.
Zato druhá Japonská legenda je na tamním trhu trochu dostupnější. Tedy – řekněme spíše legendička, tentokrát se totiž bavíme o vozu opravdu kapesních rozměrů. Příznivcům kei-cars asi není třeba Autozam AZ-1 příliš představovat, jde o opravdu kapesní vozítko s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Pravda, tříválcový motůrek o objemu 660ccm a výkonu 64 koní na papíře nezní příliš přesvědčivě, avšak autíčko s váhou 720 kg dokázalo být i se skromným výkonem svižné, mrštné a velmi zábavné. Tedy alespoň podle těch, kteří měli možnost usednou za jeho volant. Chce to však opravdu velkou dávku představivosti, k tomu, aby člověk zvládl tohoto japonského poníka přirovnat k plnokrevnému italskému hřebci.
Jak se ale zdá, tuner ze země vycházejícího slunce říkající si Kin-san s nedostatkem představivosti problém nemá. Vzal svůj Autozam (tedy pro přesnost bychom měli uvést, že se jedná o Suzuki Cala, tedy přeznačkovaný Autozam) a začal jej upravovat do podoby ikonického Lamborghini. A nutno podotknout, že v rámci možností pracoval opravu důkladně. Výsledek sice už kvůli rozměrům nemůže vypadat opravdu věrně, ale kvalita a detailnost práce mu přesto dodávají určité kouzlo a je zcela zřejmé, na jaký vůz se tato přestavba odkazuje.
Nové panely na voze vůz oproti původní podobě o něco zvětšily, následkem čehož již vůz přestal vyhovovat limitům, určeným pro kei-cars. Když už k tomu došlo, nechal Kin-san převrtat i motor, který má nově 700 ccm. Přestože se o výkonu nezmiňuje, předpokládáme, že každý kůň navíc je v takto drobném a lehkém voze cítit. Většinou nás amatérské prznění vozidel silně popuzuje a repliky tvářící se, že pod karoserií Ferrari F40 neskrývají obyčejný Pontiac Fiero považujeme za vyloženě trapné. V tomto případě si ale nemůžeme pomoct – tenhle kousek nás prostě baví.