Lamborghini Miura SVR v minimalistickém balení? Kdepak, tohle je naprostá japonská vzácnost

Křivky ikonického Lamborghini tady hned na první pohled nesedí, trochu neladí poměry stran a vůbec to vypadá celé trochu podivně. Tohle je hodně zvláštní poklona italské legendě.

Není to tak dávno, co jsme psali o unikátním a automobilkou zrestaurovaném Lamborghini Miura SVR, které se krátce po svém zrodu v sedmdesátých letech přestěhovalo do Japonska, kde se kolem něj vytvořil silný kult. Vůz se mimo jiné stal hrdinou tamní komiksové série Circuit Wolf a jeho zmenšený model v bezpočtu měřítek se hojně prodával po celém Japonsku. Prostě jde o vůz, který se dokázal v japonské kultuře silně zakořenit a vybudovat si v tamní komunitě benzínových nadšenců opravdu silné postavení. Dovedeme si představit, že nejeden místní nadšenec snil o tom mít tohle konkrétní auto ve své garáži.

Zato druhá Japonská legenda je na tamním trhu trochu dostupnější. Tedy – řekněme spíše legendička, tentokrát se totiž bavíme o vozu opravdu kapesních rozměrů. Příznivcům kei-cars asi není třeba Autozam AZ-1 příliš představovat, jde o opravdu kapesní vozítko s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Pravda, tříválcový motůrek o objemu 660ccm a výkonu 64 koní na papíře nezní příliš přesvědčivě, avšak autíčko s váhou 720 kg dokázalo být i se skromným výkonem svižné, mrštné a velmi zábavné. Tedy alespoň podle těch, kteří měli možnost usednou za jeho volant. Chce to však opravdu velkou dávku představivosti, k tomu, aby člověk zvládl tohoto japonského poníka přirovnat k plnokrevnému italskému hřebci.

Jak se ale zdá, tuner ze země vycházejícího slunce říkající si Kin-san s nedostatkem představivosti problém nemá. Vzal svůj Autozam (tedy pro přesnost bychom měli uvést, že se jedná o Suzuki Cala, tedy přeznačkovaný Autozam) a začal jej upravovat do podoby ikonického Lamborghini. A nutno podotknout, že v rámci možností pracoval opravu důkladně. Výsledek sice už kvůli rozměrům nemůže vypadat opravdu věrně, ale kvalita a detailnost práce mu přesto dodávají určité kouzlo a je zcela zřejmé, na jaký vůz se tato přestavba odkazuje.

Nové panely na voze vůz oproti původní podobě o něco zvětšily, následkem čehož již vůz přestal vyhovovat limitům, určeným pro kei-cars. Když už k tomu došlo, nechal Kin-san převrtat i motor, který má nově 700 ccm. Přestože se o výkonu nezmiňuje, předpokládáme, že každý kůň navíc je v takto drobném a lehkém voze cítit. Většinou nás amatérské prznění vozidel silně popuzuje a repliky tvářící se, že pod karoserií Ferrari F40 neskrývají obyčejný Pontiac Fiero považujeme za vyloženě trapné. V tomto případě si ale nemůžeme pomoct – tenhle kousek nás prostě baví.

27.8.2018 8:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Jalopnik.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist