Lamborghini v budoucnosti počítá s atmosférickými motory. Elektrifikaci se ovšem nevyhne

Pod kapotou nástupce Aventadoru i Huracánu se usídlí hybridní ústrojí, plně elektrický supersport s býkem ve znaku pak přijde nejprve v roce 2026.
titulka-lamborghini-elektricka-budoucnost-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Zdroj: Lamborghini

Podle článku webové divize Top Gearu, který vyzpovídal ředitele automobilky Stefana Domenicaliho, dostanou současné supersporty automobilky nástupce v letech 2020 a 2022. A v obou případech půjde o vozy poháněné hybridním ústrojím. Ačkoliv to pro všechny milovníky velkoobjemových atmosférických motorů zní jako jedna z těch nejděsivějších zpráv, ještě není tak zle. Domenicali totiž tvrdí, že dokud bude technickým ředitelem on, Lamborghini si své atmosférické motory ponechá.

Proto se i v další generaci supersportů ze Sant‘ Agaty dočkáme nepřeplňovaných motorů V10 a V12, zatímco elektrický motor bude ve voze hlavně napomáhat snižovat emise. Dojezd na elektromotor bude spíše menšího dosahu, automobilka více řeší váhu vozů, která je už nyní docela vysoká. Top Gear se ve spekulacích pouští do přirovnání s hybridní jednotkou použitou v Panameře Turbo S, kde čtyřlitrový osmiválec s výkonem 542 koní doplňuje elektromotor o výkonu 134 koní a celek potom dokáže produkovat výkon 671 koní.

Při použití této jednotky pod kapotou Lamborghini by se pak nástupce Aventadoru S mohl výkonově přiblížit 860 koním a přitom čistě na baterie ujet zhruba 50 kilometrů. To vše za cenu tří metráků váhy navíc – pokud se tedy do uvedení vozu nepodaří zapracovat na vylepšení baterií či se zásadně nesníží ceny karbonových dílů, které by váhu mohly podstatně ovlivnit.

Plně elektrického supersportu Lamborghini se pak podle Domenicaliho slov nedočkáme dříve než v roce 2026, přestože se značka již o alternativní pohony začíná zajímat – důkazem budiž koncept Terzo Millenio. Automobilka chce být v době masivního nástupu elektromobilů připravena a hybridy jsou jedním z kroků právě tímto směrem. Krom toho se inženýři značky nevěnují jen klasickým bateriím, ale také koketují s myšlenkou vodíkem poháněného vozu, je to však otázka dalších 15–20 let vývoje a vlastně i další generace zákazníků rekrutujících se řad z dnešních teenagerů. Právě do jejich myšlení by automobilka chtěla nahlédnout a podle toho svou budoucnost přizpůsobit právě jejich potřebám.

25.4.2018 9:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: topgear.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist