Klasické Porsche do garáže? Zájem je o model 928.

 dlouho to bylo takové zapomenuté, až opovrhované Porsche, s největším 
rozdílem mezi cenou nového a aktuální. Ale poslední rok se situace začíná 
dost dramaticky měnit. 911 všech generací stojí nesmyslné částky a tak se 
potenciální kupci rozhlíží i jinde. A samozřejmě je dost znalců, kteří 928 
nezapomněli nikdy a naopak jiné Porsche nechtěli právě pro její 
vyjímečnost. Přece jen při představení v roce 1977 působila jako Apollo a 
jako jediný sportovní automobil v historii vyhrála ocenění auto roku. 
Aktuálně jsou nejdražší auta úplně první generace a pak poslední verze 
GTS, nejdostupnější je 928S

– běžný servis se cenově neliší od ostatních Porsche, hodně dílů se dá 
koupit v aftermarketu, případně i starších. Porsche má v nabídce stále 
naprostou většinu dílů, kromě například vnitřních panelů interiéru. 
Největší potíž u takto elektronikou přeplněných starých aut je právě 
elektronika. Všechny rezistory (a že jich v autě je – auto mělo i 
automatickou klimatizaci) jsou už po smrti, a tlačítka, konektory, relé, 
atd., atd. těsně před ní. Nicméně je to ještě klasická elektrika, takže 
šikovný elektrikář dokáže poruchy snadno diagnostikovat. Další evergreen 
jsou u manuálních převodovek synchrony na 1. Až 3. Stupni a obecně kardan. 
Porsche 928 je transaxle a kardan se točí stejně rychle jako motor a je 
celý uložený v obalu. Nepříjemné svištění je naprosto běžné, občas může i 
prasknout. A s koncepcí transaxle souvisí i potíž se synchrony – při 
řazení musí brzdit na ideální rychlost otáčení ne pouze vlastní hřídel v 
převodovce, ale právě i celý kardan s unašečem na spojce. Další bolest je 
popraskaný interiér – nejčastěji palubní deska, pak i stropnice, případně 
sluneční clonítka na skle zadních dveří. No a pochopitelně vzhledem ke 
stáří hrozí netěsnost motoru, děravé svody výfuku, problémy s 
alternátorem, špatné tlumiče, nepohyblivé pístky v brzdičích…

– Zvuk osmiválce z doby, kdy auta opravdu smrděla a byla i slyšet, je 
nádherný. Auto reaguje okamžitě na plyn a má sílu od volnoběhu. Navíc celý 
agregát je díky zakrytému kardanu spojený v jeden pevný celek a to autu 
dodává těžko popsatelný pocit robustnosti a pevnosti

2.5.2016 4:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist