Kimi Räikkönen se musí poprat se svou psychikou

Na tiskové konferenci dělal čest své přezdívce.

Ať už vítězí, nebo prohrává, hlas Kimi Räikkönena bývá stále stejný. Jednotvárný, nakřáplý a bez emocí. Jenomže dnes na tiskové konferenci po kvalifikaci, ve které sice skončil druhý, ale pro poruchu jeho Mercedesu byl odsunut o deset míst zpět, vypadal Iceman ledověji než kdy jindy.Přestože na venek se zdál klidný, uvnitř to jistě hodně vřelo a bolelo. Räikkönen se ztrátou 24 bodů si nemůže dovolit poskytovat Alonsovi takové bonusy a je si toho sám moc dobře vědom.Čas neúprosně ubíhá a ne poprvé jdou věci proti němu. Alonso pojede z pole position podruhé v řadě, zatímco Kimi Räikkönen si podruhé v řadě zopakuje jízdu z druhé desítky.“Samozřejmě si musíte zvyknout na to zklamání, ale pokaždé to zabolí,“ přiznal. „Sem si vědom toho, že nemá smysl rozčileně řvát a pohazovat věcmi kolem sebe, protože tím akorát tak ztrácíte energii. Musíme se s tím prostě srovnat a pokusit ze sebe zítra dostat to nejlepší,“ podal Räikkönen svůj pohled na věc.“Je nutné zkrátka dělat svou práci ještě lépe, abyste si mohli být jistí, že se nic nepokazí, protože to naneštěstí vypadá, že takové věci padají právě na mou hlavu,“ řekl. „To, co se dnes stalo, nebylo poprvé, takže v tomto směru nic nového. Strašně nám to ztěžuje situaci v šampionátu a musím říci, že nejvíc frustrující věcí je, že kdyby se nám něco takového stalo loni, tak to nic neznamená,“ narážel na loňský Silverstone, kdy tu měl Kimi pole position. „V tuto chvíli, kdy bojujeme o šanci vyhrát šampionát, se zdá, že nám to ublížilo a možná budeme platit vysokou cenu.“Pro Fina to musí být opravdu skličující, forma letošního McLarenu je obrovská a každý si je vědom jeho velké rychlosti. Loni byl Räikkönen na technické závady zvyklý, ale nyní je to mnohem bolestivější, v jeho současné formě.Kimi Räikkönen se kvalifikoval na pole position v Imole, od počátku svým soupeřům ujížděl, ale selhala mu hnací hřídel, poté musel odstoupit. Do cíle rovněž nedojel na Nürburgringu, kde mu v posledním kole při vedení závodu nevydrželo zavěšení jeho mclarenu. Nebral body z Indianopolis, kde si tak moc přál závodit, nakonec ale žádný z jezdců na Michelinech do závodu nevyjel. A v neposlední v řadě ve Francii, kde by pravděpodobně všem ujel z prvního místa na roštu, byl nucen probíjet se polem pro dřívější poruchu jeho motoru.Před dvěma lety ho též závada na motoru nejspíš stála na Nürburgringu titul, k němu mu na konci sezóny tehdy chyběly dva body. Od té doby už ale ušel kus cesty a Ron Dennis prohlásil: „Myslím, že je každým týdnem stále lepší. Jako všichni jezdci ale opravdu potřebuje k dalšímu rozkvětu získávat úspěchy, jenomže jeho potkalo v tomto roce již několik zklamání, přestože řídí opravdu konkurenceschopné auto. Jestli jezdí lépe než loni? Rozhodně ano. Je ve své nejlepší formě? Ne. Bude ještě lepší.“

Marek Zbořil

9.7.2005 11:25
Více o tématu: zavěšení

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist