Kia Rio 1.25 Edition 1

Stačí relativně malý a slabý čtyřválec na poměrně velké auto segmentu B? Možná se budete divit, ale stačí.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 5

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Živý motor; slušná spotřeba; atraktivní design; rozumná cena

STAROSTI
Není to žadný rychlík; omezený prostor v kufru na výšku

Nová Kia Rio to s útokem na pozice domácí Škody Fabia myslí skutečně vážně a i základní benzínová motorizace potvrzuje, že udělali korejci velký krok vpřed. Jakkoli by přímý srovnávací test přinesl lepší pohled na věc, neunikne asi nikomu, že Kia Rio vypadá lépe a její design je vyváženější než trochu podivná přizvednutá Fabia. Ale se srovnáváním si počkejme do testu, nyní se věnujme jen korejskému produktu.

Když jsem se s novým Riem svezl prvně, jednalo se ještě o předsériový exemplář. Těžko jsem proto mohl vynášet soudy nad interiérem, kde bylo plno nedodělků a provizorních řešení. Nyní už ale sedím v kompletním a hotovém autě a nemohu říci, že by mi tu něco chybělo. Design je takový německy uklizený a ergonomicky dobře zdrařilý. Líbí se mi velká tlačítka na centrálním panelu, přehledné displeje a čitelné, i když trochu strohé a laciné budíky.Především se ale v Kii Rio dobře sedí. Ne snad, že by se jednalo o nějakou „sportovní“ pozici za volantem, ale sedačka je příjemně nízko a volant má dobrý sklon a dá se přijetalně nastavit. V segmentu B si podobně dobře sednete snad už jen ve Fordu FiestaVolkswagenu Polo.

Dynamicky působící design zadní části si sice vybral svou daň na použitelnosti kufru, do kterého nedáte vyšší předměty – například složený kočárek se sem na výšku vměstná jen taktak, zatímco do Fabie ho dáte bezpečně a ještě zbyde místo. Na běžné věci ale kufr postačí, je k němu dobrý přístup a vždycky můžete sklopit sedačky. Objem 288 litrů v základním provedení a 923 litrů po sklopení sedaček tak ke spokojenosti stačí. Místo je i na zadních sedadlech a dospělí tu nebudou propadat klaustrofobickým pocitům.

Kia Rio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Rio fotogalerie

Na silnici Kia Rio 1.25 potěší pohotovým řízením a slušnou mírou odezvy, takže řidič nebude za volantem usínat. Řízení je sice trochu přeelektrizované a chybí mu mechanická přirozenost. Když se ale budete snažit Rio protáhnout sérií zatáček, nebudete zklamáni. Lehký motor nezatěžuje přední nápravu nad únosnou mez, auto poslouchá přesně na vaše povely a nechá se do jisté míry řidit plynem.Stabilizační systém můžete úplně vypnout, takže Kia Rio patří k tomu málu aut, která ještě nechají rozhodování úplně na řidiči. Ne snad, že by vás výkon 85 koní provokoval k nějakým taškařicím… Jakkoli se atmosférický čtyřválec o objemu 1,25 litru může zdát jako slabota, na jednoduché a lehké auto stačí. Na dálnici mu sice citelně dochází dech, ale na první čtyři rychlosti dokáže udržovat tempo s okolním provozem a nemá problém zrychlovat i na dálnici.

Když mu nebudete stát na krku, dokáže Kia Rio 1.25 jezdit za nějakých 6,5 litru na 100 km, mimo město se dá spotřeba srazit i pod šestilitrovou hranici. Věci pomáhá i poměrně dlouhá pětka, takže šestku postrádat nebudete. Trošku vadit může hluk uvnitř při rychlostech nad 130 km/h, ale jinak je na poměry segmentu B Kia Rio kultivované a dobře akusticky izolované auto. Rozhodně se řadí vedle VW Polo, Škody Fabia či Fordu Fiesta. A to samé se dá říci i o komfortu odpružení.Testovaný model dorazil v akční výbavě Edition 1, která stojí 239 980 korun. Dostanete klimatizaci, elektrická okénka vpředu, postačující rádio s CD, podporou MP3 a hlavně přípojkou na SUV, teda… USB či iPod. Testované auto pak ještě mělo vínovou metalízu za 11 000 korun (slibujeme, že příští Kiu Rio už si půjčíme s jinou barvou…) a Paket Plus za 15 000 korun, který obsahuje mlhovky, vnější doplňky v barvě karoserie, ozdobné lišty do interiéru a chromovanou masku chladiče. Ještě bych sám za sebe doporučil příplatek za kožený volant.

Verdikt
Za nějakých 255 000 korun (když nepočítám metalízu) je tohle vskutku kompetentní auto a z uživatelského hlediska je mu jen těžko co vytýkat. Ukáže až čas, jak moc se Kia Rio na našem trhu prosadí, ale mě se líbí a i s tímto základním motorem dává hodně smyslu pro lidi, kteří se nepotřebují často a daleko přesouvat po dálnici. K dokonalosti už vlastně Riu chybí jen jedno – moderní dvouspojková automatická převodovka v nabídce.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1248
Kompresní poměr10,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)71,0 x 78,8
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuvzpěry MacPherson
Vzaduvlečená ramena, zkrutná příčka
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové
Pneumatiky vpředu185/65 R 15
Pneumatiky vzadu185/65 R 15
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)63 / 85 v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)121 v 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)77
0-100 km/h (s)13,1
Nejvyšší rychlost (km/h)172
Spotřeba paliva (l/100 km)6,0 / 4,3 / 5,0
Objem nádrže (l)43
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4045
Šířka (mm)1720
Výška (mm)1455
Rozvor náprav (mm)2570
Provozní hmotnost (kg)1104
Celková hmotnost (kg)1560
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)450
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)900
Zavazadlový prostor (l)288 - 923
Ceny
Základní cena modelu229 980 Kč (1.25 Active)
Základní cena test. verze239 980 Kč (1.25 Edition 1)
Cena testovaného vozu265 980 Kč
22.11.2011 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist