Jeli jsme v rallyovém speciálu Citroen C2R2!

Jet se závodním jezdcem ve voze kategorie R2 se nepoštěstí jen tak někomu. Nám ano.

V přistavené dodávce se oblékám do závodnické kombinézy Citroën Racing. Svítí slunce a je mi v ní neskutečné horko. Po uzavřené okresce přijíždí s ohromným rachotem hlavní protagonista prezentace závodního vozu Citroën C2R2 – jezdec Simon Jean Joseph s jedním z mých novinářských kolegů v sedačce navigátora. Po efektní otočce přes ručku couvá pod stan, kde se k vozu vrhají mechanici a horečně kontrolují, zda je v pneumatikách správný tlak a jestli jsou všechny systémy v pořádku.

Z vozu se potácí jeden z pozvaných novinářů a jeho výraz mě nutí uvažovat, zda jsem u snídaně neměl vynechat míchaná vajíčka. Na pokyn se soukám do skořepinové sedačky. Jeden z mechaniků týmu Citroën mi utahuje šestibodové pásy tak, že skoro nemůžu dýchat. Za volant usedá usměvavý jezdec z Martiniku a nasazuje si helmu. A hlaholí „Bonjour!“ Podáváme si ruce a jsme připraveni vyrazit. Motor naskočí a vyjíždíme ze stanu.

Start! Maličkatý Citroën se dere kupředu a alej okolo silnice se mění v zelenou rozmazanou šmouhu. Přichází první pravotočivá zatáčka a hned za ní vracečka.  Nohy si křečovitě zapírám do stupačky a připravuji se na nejhorší. V téhle rychlosti přece nemůžeme projet. Simon ale auto namíří na vyježděnou kolej v hlíně vedle asfaltu a elegantně se protáhneme oběma zatáčkami. Na rovince nabíráme neskutečnou rychlost a brzdy mě před další vracečkou tlačí proti pásům. Ale jezdec vše zvládá se samozřejmou elegancí a jistotou. Jak se prodíráme dalšími úseky uzavřené trati, nemůžu z obličeje setřást široký úsměv. Na konci se otáčíme přes ruční brzdu.

Simon na mě mrkne a já mu ukazuji palec nahoru. Do kopce se dereme stejnou rychlostí, jakou jsme se hnali v opačném směru. Zatáčka střídá zatáčku a než se stačím rozkoukat, blížíme se opět k vesničce Komárov. Vím co přijde, po dlouhé rovince se otáčíme smykem a couváme do stanu s mechaniky. Zmůžu se akorát na „Merci beaucoup!“ a podání ruky. Přelézám ochranný rám a jsem opět venku. Široký úsměv myslím dost výstižně odpovídá na dotazy ostatních účastníků – „Tak co, jaký to bylo?“

Zážitek to byl samozřejmě skvělý. Pohybuji, že se po běžné silnici ještě někdy projedu takovou rychlostí. Kitový Citroën C2R2 je díky nízké hmotnosti a výkonu 185 koní velmi čilý. Navíc se díky své velikosti dokáže protáhnout i těmi nejtěsnějšími zatáčkami.

Citroën připravuje tyto stroje z vozů C2 VTS. Ty mají už v sériovém provedení 125 koní, ale díky novým dílům k nim přibude dalších 60. Celý vůz je pak upraven tak, aby odpovídal všem standardům pro závody rallye. Interiér letí do koše a nahradí ho závodní přístroje, auto je zbaveno všech nepotřebných součástí, vyztuženo a samozřejmě dostane nový podvozek. Řazení obstarává sekvenční pětistupňová převodovka.

Pro všechny, kdo mají potřebné finance a samozřejmě závodní licenci, je k mání za 22 900 eur ve verzi pro asfalt, šotolinová verze pak vyjde o sedm stovek dráž (v přepočtu přes 600 tisíc korun.)

Richard Herbich, autoweb.cz

29.8.2007 9:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist