Jeep Renegade (2014): malý americký crossover kompletně představen

Nejmenší crossover Jeepu se představuje ještě před oficiální prezentací na autosalonu v Ženevě, jako první ve třídě dostane devítistupňový automat!

Americká značka Jeep se pouší do vod malých městských crossoverů s modelem Renegade postaveným na základech Fiatu 500L, jehož název, v překladu „Odpadlík“, jej docela vystihuje. Jako první crossover v segmentu B totiž nabídne devítistupňovou automatickou převodovku, na výběr budou také manuální pěti- a šestistupňové převodovky nebo šestistupňová dvouspojková skříň.


V nabídce se objeví moderní pohonné jednotky – dvě zážehové a dvě vznětové. Benzín budou spalovat motory 1.4 MultiAir2 ve dovu výkonových verzích (138 koní a 230 Nm, resp. 168 koní a 250 Nm) a 1.6 E.TorQ (108 koní a 152 Nm), nafta bude proudit motory 1.6 MultiJet II (118 koní a 320 Nm) a 2.0 MultiJet II (167 koní a 350 Nm). Obě benzínové čtrnáctistovky dostanou navíc systém stop/start již v základu.

Z technologické výbavy jsou zajímavostí adaptivní tlumiče nebo systém usnadňující průjezd terénem podobný Terrain Response v Range Roveru. Nastavitelný je ve čtyřech režimech s názvy Auto, kdy se řídicí jednotka stará o nastavení vozu sama, Snow pro jízdu v zimním období, Sand pro jízdu v písku, Mud pro jízdu rozbahněným terénem a konečně Rock pro překonání kluzkých kamenů.

Uvnitř vládnou hravé a stylové designové prvky (kupříkladu motiv budíků potřísněných bahnem), které připomínají, že je nový Jeep Renegade nejen stylovým městským crossoverem, ale také autem využitelným v terénu. Tam přijde vhod třeba rozměrné madlo na palubní desce, naopak nejčastěji ve městě bude využíván palubní systém „Uconnect“ ovládaný touchpadem na středové konzole. V závislosti na výbavě je možné mít na palubě až 70 elektronických asistentů, včetně speciality, jakou je dvoutónový klaskon.

Do zavazadlového prostoru se vměstná 350 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel se objem zvýší až na 869 litrů. Sklápět je lze dvěma způsoby, na výběr bude dělení opěradel v poměru 60:40, nebo 40:20:40 s otvorem uprostřed, kterým lze provléknout předmět dlouhý 1,5 metru.

3.3.2014 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist