jawa-chysta-motorku-s-litrovym-ctyrtaktem.jpg

Jawa chystá motorku s litrovým čtyřtaktem

Slavný výrobce se vrací ke čtyřtaktním motorům vlastní konstrukce. Změní výrobní program, ukončí prodej dvoutaktních strojů a zkusí zaujmout bohatší klientelu.

Diskuze

9 komentářů

    punmpičkář

    Jawě samozřejmě fandím. Bohužel těch zpráv o tom co bude a potom to nikdy nebylo proběhlo internetem už mraky. Čert ví co je pravdy na tom, že se soustředí na velký mašiny… Robustní užitkový, funkční a hlavně dodělaný hezký stroj o obsahu 250 a méně by se tady taky hodil. Doufám že Jawa konečně opustí snahu se rozlišovat od ostaních šíleným designem a soustředí se na kvalitu, výdrž a jednoduchý servis svých strojů, protože tady má na co navázat.

    dm

    tak nevim kdo by se odvazil jet 220kmh na JAWE

    huh

    Ukončení výroby nekonkurenceschopných modelů sice zní, jako dobrá strategie, ale měla se zrealizovat již asi tak před dvaceti lety.

    Osobně jsem skeptický. 660 Sportrad je technicky minimálně deset let zastaralá motorka a ten design raději ani nezmiňovat. Spatláno z dílů na skladě a ještě řádně dopatláno..

    Skoro si myslím, že by nebylo od věci se spíše zaměřit na technologický vývoj a technickou vyspělost rámu a komponentů motocyklu, než investovat do vývoje vlastního motoru.

    Michal

    To jen dokazuje, kde by dnes Jawa bývala mohla být, kdyby tu kdysi nevládli komunisti. Dohnat japonskou a italskou konkurenci nebude lehké, ale pokud bude levnější a stejně kvalitní alternativou k japonským a italským strojům, své kupce si jistě najde.

    punmpičkář

    Sportard naráží na špatnou pověst prvních 650, ale dle testů to neni špatná motorka, je z kvalitních komponentů a motor je stejný základ jako v yamaze XT. Design je kapitola sama pro sebe:(.
    Jinak Jawa se stala \“legendou\“ až po válce díky péráku a kejvačce. Nyní měla 20let na to se vzpamatovat viz třeba úspěch českého výrobce BLATA. Bohužel od 60tých let šla JAWA z konkurenceschopností do kytek díky nenáročným východním trhům, pozdější sportovní úspěchy už byly naprosto odtržené od produkce pro lidi. Nemá cenu se domnívat co by bylo kdyby bylo, poslední ránu dostala Jawa porevolučním bordelem. Nezbývá než počkat zda Jawa nabere smysluplný směr. Fandy pořád má.

    huh

    Tohle je právě ten problém..

    Proč by prosím Vás měla být Jawa levnější, než její konkurence? Zrovna japonské výrobky mají velmi dobře promyšlenou rovnováhu mezi cenou a kvalitou a jen se přiblížit efektivitě jejich výroby je velmi těžké.. Opravdu nevím, jak by toho mohla dosáhnout maličká fabrika v podstatě bez jakýchkoliv zkušeností s výrobou moderních motocyklů a se zastaralým technologickým zázemím. Tohle myšlení bylo zastaralé už krátce po revoluci a dnes je už úplně mimo.

    stanik

    Ale dnes již zde dvacet let komunisti nejsou vedouci silou,a přesto se českomoravskym vzdělancum nedaři se prosadit ve Světě.Ideologičnosti a patolizalstvim stat nepozvedneme.A Batove a Sodomkove se v dnešnim narodě nerodi.-Nebo oč jsou dnešni vzdělanci a absolventi ČVUT a strojnich fakult horši než ti japonšti a italšti.

    coul

    Litrová jawa, přijde mi že to bude zase jen propadák. No nic asi zas chtěj pridat jen pár kusů. A za takové peníze sáhne každý po něčem co je vyzkoušené a hlavně levnější z Japonska.

    Petr

    No, abych pravdu řekl, tak jsem třeba vůbec netušil, že se motorky Jawa ještě pořád vyrábí. Sám mám jednu Jawu už několik let v garáži. Zdědil jsem ji po tátovi, ale potřebovala by trochu zrestaurovat. Ještě štěstí, že jawa díly se pořád dají docela dobře sehnat. Koukal jsem, že spoustu jich mají třeba tady: http://www.baco-automoto.cz/

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist