Japonští výrobci sníží hmotnost aut

Japonští výrobci aut a komponentů chtějí bojovat proti emisím snižováním hmotnosti.

Je vidět, že Japonci používají v boji proti změnám klimatu mozek a ne represivní nástroje. Výrobci se dohodli na tom, že do roku 2015 výrazně sníží hmotnost nových modelů, aby se tím redukovali emise a spotřeba.

První, kdo uplatnil novou strategii, byla Mazda. Model Mazda2 je o více než 100 kg lehčí oproti srovnatelným konkurenčním vozům. Výhody jsou jasné. Auto má nižší spotřebu a emise a hlavně se lépe ovládá, což nás zajímá nejvíc.

Zástupci automobilek se usnesly na tom, že do roku 2015 sníží hmotnost nových modelů o 15 % a spotřebu o 30 %. Mazda, Toyota, Nissan i Honda pracují nyní na nových platformách, které pomohou tohoto cíle dosáhnout. Podle inženýrů jsou k dispozici zpracovatelské technologie, díky kterým lze použít tenčí, lehčí a zároveň pevnější ocel. Pokud si technologie najde cestu do všech modelů, investice do zařízení se vyplatí. Zároveň první nárazové testy ukázaly, že tenčí plechy neznamenají větší riziko. Zákazníci se tak o svou bezpečnost obávat nemusí.

V současné době probíhají testy nových materiálů, které nahradí těžké sklo. Kompozit má stejné vlastnosti, lépe se tvaruje, je tvrdý a o 50% lehčí. Jediným problémem je zatím cena. Stejně tak probíhají zkoušky lehčích elektrických svazků a komponent. Výrobci tvrdí, že není problém vyrobit okamžitě auto s hmotností o 10 % nižší. Problémem je ale zatím cena, která by byla pro zákazníka neúnosná.

Zdroj: motorauthority.com

autoweb.cz

10.7.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist