jaka-bude-skoda-octavia-iii-rs.jpg

Jaká bude Škoda Octavia III RS?

Škoda Octavia

Ano, jasně že bude. A otázka na vás je, jaká by, podle vás, našich čtenářů, měla v ideálním případě být.

Diskuze

34 komentářů

    Danny

    Už se na ní těším, doufejme, že to bude mít alespoň 250 koní, jinak to nebudu chtít 🙂 Hlavně, ať zůstane ta praktičnost..

    DFO

    V6, 300 koní , stálý pohon 4×4. Ale spíš to bude jako minulá generace, možná motory posílý o pár koní.

    Filip

    Prvotní problém, který dle mého jednoznačně ovlivňuje to, co si pod označením Octavia RS budeme muset představit, je samotný design… Nemyslím tím, že ze zatím dostupných informací je špatný, pouze je takový, jaký ho nejspíše většina cílové skupiny bude očekávat… Bude svým způsobem zajímavý, avšak elegantní, uhlazený a klidný… A to je si myslím první aspekt toho, co by si každý pod tímto autem přál… Tedy motor kolem objemu 2 litrů s turbem a pohonem předních kol, který autu dá potřebnou akceleraci v přímce (Což pro mnohé značí velkou sportovnost), avšak nastavení podvozku a všech dalších částí spíše uvolněnější a komfortní… Tedy volnou evoluci z minulé generace, která dle většiny médií byla právě spíše tím dálničním dostavníkem, než vymetačem okresek… Osobně jsem si to potvrdil, když jsem měl možnost se projet s RSkem na Škodováckém polygonu… Auto bylo ještě v Kombajnu a s DSGčkem… Pokud se však koukneme do inventáře koncernu VW, nejsem asi jediný, kterého by napadla varianta s použitím motoru R5 a pohonem všech čtyř kol Haldex, tedy systém z např. AUDI TT RS… Bohužel to je nejspíše sen… Pokud se však vrátím k reálnějším motorotizacím, tak je zcela s jistotou můžeme popřemýšlet o vznětovém agregátu a jako správná volba mě napadá 2.0 BiTDi v DSGčku… Auto které si možná ani náhodou nezaslouží nosit znáček RS a vůči mému přesvědčení se mi tato kombinace příčí nejvíce… Avšak si myslím, že pokud by chtěl někdo, právě rychlou Octavii, sáhl by po téhle variantě… \“PROTOŽE TO TÁHNE VOD SPODA\“ ;-)… Je škoda, že nejsme nějaký ten rok zpátky a nedáváme si otázku, co by jsme si přáli pod kapotou OCTAVIE RS první generace…

    Richard

    Tak kamaráde, myslim, že budeš testovat a jedeš i do muzea (:

    tt

    No podla hlavne cechunov a väcsiny slovakov by mala byt oktavka rs takato:
    pojdeme zostupne takze od uplne najdolezitejsich veci.
    1. najpodstatnejsie, a je to otazka cti, zivota a smrti – musi to byt f tédéíčku
    2. musi to zrat maximalne 5,1l aj to na okruhu pri plnom zatazeni
    3. musi sa to dat chipovat do nekonecna, idealne minimalne na 600 koni a 1234 Nm.
    4. Musi to byt manual, aspon 7 rychlostny a 5 rychlostny pri cuvani
    5. Musi mat v zadu take velke kridlo ze sa tam da susit pradlo.
    6. Metaliza, akakolvek ale metaliza
    7. Bez problemov v kazdej zakrute zdecimuje Subaru WRX STI
    8. Vsade musia byt mekcene plasty, uplne vsade aj na naraznikoch
    9. Rafky minimalne 18tky
    10. cena maximalne do 10 000 eur
    11. zaruka aspon 15 rokov – ale tu netrena lebo oktavka je drzak 🙂

    Nic proti oktavke len som si trochu vystrelil zo slovenskeho a ceskeho naroda ktory onanuje nad vwgroup 🙂
    PS: oktu rs by som kludne za tych 10 000 eur bral 🙂

    Tomáš

    Myslim si že to bude zase 2,0 TDI ale se 140-150 kw

    Filip

    Pokud to výjde… 🙂

    Ondra

    Naprosto souhlasím s tímto názorem ve všech aspektech. Jen bych doplnil,že v dnešní době se již příliš nenosí mít v nabídce pro daný model pouze jednu motorizaci (pokud se nejedná o nějaký vrcholový model jako např. zmiňované TT RS za což budoucí Octavii RS považovat nemůžem). To znamená,že se podle mého názoru dočkáme i zážehové varianty. Napadá mě obligátní 2.0 TSI ,ale vzhledem k dnešním trendům downnsizingu by jsme se mohli dočkat i 1.8TSI,která se podlě mě vyskytne i ve vyšších výbavách \“obyčejné\“ Octavie (samozřejmě jinak naladěné).
    Když bych si měl ,ale vsadit viděl bych to opět na další generaci zmiňovaného dvoulitru.
    Nicméně zmiňovaná R5 by byla volbou snů,bohužel si myslím stějně jako autor nademnou,že v tomto případě u těch snů i zůstane.
    Co se týče převodovky vsadil bych si na výběr mezi klasickým manuálním šestikvaltem a již zmiňovaným DSG.
    K designu řeknu jen to,že už jsem měl šanci ho vidět a vzhled mě velice mile překvapil.
    Nikoho nepřekvapí,že ostré hrany a rovné plochy z Rapidu bude Octavie rozvíjet dále a osobně musm říct,že jí považuji za doposud první vyloženě pěknou moderní Škodovku.

    Ondra

    Naprosto souhlasím s tímto názorem ve všech aspektech. Jen bych doplnil,že v dnešní době se již příliš nenosí mít v nabídce pro daný model pouze jednu motorizaci (pokud se nejedná o nějaký vrcholový model jako např. zmiňované TT RS za což budoucí Octavii RS považovat nemůžem). To znamená,že se podle mého názoru dočkáme i zážehové varianty. Napadá mě obligátní 2.0 TSI ,ale vzhledem k dnešním trendům downnsizingu by jsme se mohli dočkat i 1.8TSI,která se podlě mě vyskytne i ve vyšších výbavách \“obyčejné\“ Octavie (samozřejmě jinak naladěné).
    Když bych si měl ,ale vsadit viděl bych to opět na další generaci zmiňovaného dvoulitru.
    Nicméně zmiňovaná R5 by byla volbou snů,bohužel si myslím stějně jako autor nademnou,že v tomto případě u těch snů i zůstane.
    Co se týče převodovky vsadil bych si na výběr mezi klasickým manuálním šestikvaltem a již zmiňovaným DSG.
    K designu řeknu jen to,že už jsem měl šanci ho vidět a vzhled mě velice mile překvapil.
    Nikoho nepřekvapí,že ostré hrany a rovné plochy z Rapidu bude Octavie rozvíjet dále a osobně musm říct,že jí považuji za doposud první vyloženě pěknou moderní Škodovku.

    Hulvát

    RS by mohlo být postavený na úroveň Eva a Imprezy, dvoulitrovej motor, 300 koní, 4×4, pořádnej podvozek, na vzhledu tak ani moc nezáleží, hlavně že jim rally závodníci utrhaj ruce…

    pylot

    Hele ja si neumim vysvetlit cim to je, ale za cely ty leta, co ctu tyhle kydy o onanii nasich narodu nad dieselovou octavii, jsem nikdy nikoho nevidel opevovat octavii v TDI z jinych duvodu, nez ryze praktickych. Me se zda, ze ma spis porad nekdo potrebu zviditelnovat se na nejaky neexistujici skupine lidi. Neni to tak?

    pylot

    Kdyby to bylo na mě, tak bych novou Octu RS viděl jako obyčejnou Octávii s výkonnější motorem, ale komunikativnějším řízením a ostřejšíma reakcema. Sportovní auto z ní nikdy nebude, ale to podle mě není ani jejím účelem. Mělo by to být rodinné praktické auto s dostatkem výkonu, které umí při řízení bavit. Auto pro lidi, co mají řízení rádi, ale mají také rodinu a nemůžou si pořídit druhé auto jen pro zábavu.

    XXX

    No přeci nestoudně předražená, jako je škoda vždy vzhledem k tomu co nabízí.

    Kuban

    Netřeba se zabývat nadpisem \“jaká bude\“, protože bude přesně taková jaká vždy bývala, tedy jen octavia s tužšími tlumiči a pérováním….

    to co bych ocenil já, nebo kdokoliv jiný, by automobilka nezaplatila.. Ale stejně je myšlenka na rozšíření rozchodů kol, hlavně vzadu velice příjemná s tím ruku v ruce i mírně roztáhlejší podběhy což by designově konečně připomínalo něco, co si zkratku RS zaslouží… viz tradice škody za totáče.

    a motor? Na vůz s náhonem předních kol si motory minulé generace vystačí. Řízený 4×4 podvozek VW nezná, haldex do sportovního vozu nepatří a pokusy s kardanem by nemusely dopadnout dobře.

    Osobně než všechny tyto představy, bych konečně ocenil, kdyby škoda Octavia RS byla třídveřová, ostrý hothatch s malým kufrem, za to s nadupadnou nezávislou zadní nápravou, stavitelným podvozkem…..

    pak by o experimentech typu 4×4 nebo náhon na zadní nápravě mohla začít řeč. Jenomže škoda by pak nepříjemně povyskočila o třídu výš, a silně by vybočila z koncernové politiky!!!

    a hlavně, stala by se neprodejnou, neb český trouba to bez velkého kufru a mála místa pro posádku prostě nepřežije!

    Kuban

    Nezlobte se, ale asi jsem trouba když si pod příponou RS představuji cokoliv, jenom né \“Rodinný Speciál\“

    Kuban

    tak by ses měl vrátit zpátky do česka… Tedy národa, který vyměnil favority, š120 za Octávie TDi a nic jiného doposud nezná….

    v tom je možná ten drobný háček…

    Oktávka je cokoliv, ale praktická??? Jedině tak subjektivně…. Neb oproti Favoušům a škůdkám120 to je rozhodně sakra progress… 🙂

    Kuban

    tak s tím haldexem jsi to zlehýnka přestřelil….

    Pro sportovní edici, je spíše na místě použít samosvorných diferenciálů než nějakého pseudo 4×4 v podobě pokusu jménem Haldex….

    Tenhle ten paskvil zvyšující váhu vozu co nepřidá na jízdním výkonu nic, nemá u takového modelu co dělat 😉

    Ale jinak veskrze souhlasím.

    Kuban

    tak s tím haldexem jsi to zlehýnka přestřelil….

    Pro sportovní edici, je spíše na místě použít samosvorných diferenciálů než nějakého pseudo 4×4 v podobě pokusu jménem Haldex….

    Tenhle ten paskvil zvyšující váhu vozu co nepřidá na jízdním výkonu nic, nemá u takového modelu co dělat 😉

    Ale jinak veskrze souhlasím.

    pylot

    spolehlivy auto se slusnym vykonem a velkym kufrem… co je na nem nepraktickyho?
    Tak to asi zijeme kazdej v jiny zemi. Ja tady potkavam spousty aut ruznejch znacek a motorizaci. Zrovna treba Octu RS moc casto nepotkavam.

    pylot

    Nema cenu se u ni patlat v nazvu. audi RS6 taky neni supersport. Je to proste oznaceni nejvykonnejsiho modelu tak to tak berte.

    jarda

    no hlavne asi nebude RS… myslím že by se mohla jmenovat spíš \“S\“ aby to dávalo smysl. bude to to co vždycky, rodinný auto, relativně praktický, brzdy nic moc, tužší podvozek (co se bohužel klepe jak drahej pes i na dálnici) a foukanej motor…dá-li koncern, možná i 1,8, jinak 1,2.osobně octy RS moc rád nemám, protože tak nějak nedělají ani jedno vysloveně dobře.ale až budu chodit v kšiltovce, možná to přehodnotím 🙂

    Kuban

    Třeba ten komfort? Pohodlí? Na úkor nesmyslného kufru využívajíc ho 1x ročně do Chorvatska? Já rád auty jezdím, nikoliv s auty přežívám. Nemluvě o těch cenách za nulovou přidanou hodnotu. Ale to já Vám cpát nebudu, pokud nemáte možnost srovnávat a ani nechcete, těžko budeme hledat východisko. Kufr je pro všechny obrovské plus, ale hlavně že ho mají z 98% času vždy prázdný. Spolehlivé auto?? Já se divím že si to dnes vůbec ještě někdo dovolí říct…. Přesně důvod toho, proč je v bazarech dnes tolik nepojízdných vraků za přemrštěné ceny a lidé to kupují!! Díky takovýmto pomýleným názorům, kterým národ bezmezně věří… A dost mne to mrzí.

    Octa RS rozhodně není typicky vídaným autem a tak to má přeci být.

    Buď se na ní koukat jako na vrcholový stupeň výbavy, nebo na sportovní speciál. Jsou dva úhly pohledu…. Doposud nabízela vždy kompromis mezi obojím. Což nikdy neurazilo ale ani nenadchlo.

    bohužel, RS musí plnit ideologii Volku, tudíž to nepřehánět s extravagancí… Pořád to má být lower middle class. A byl by opravdu zázrak, kdyby VW chtěla konkurovat třeba takovému Fordu..

    Ernest

    Citigo RS nebude? Neverim, zeby koncern vyhradil motor 1,0 TSI len pre GT UP!

    Petr K.

    Šílená RS jako ekvivalent např. Focusu nebo Golfu je podle mne vzhledem k posazení Škodovky na trhu nesmysl, byť nepochybuji o tom, že by soudruzi z MB takové auto udělat uměli.
    Jak já bych si představoval RS, aby odpovídala zaměření značky a třeba i mému vkusu? Předně by si měla přestat hrát na sporťák a přiznat, že je to prostě rychlé a sebejisté auto na cesty kamkoliv.
    Logiku by dávalo provedení 4×4, mírně přeladěný podvozek, brzdy, ty nejvýkonější verze benzínového i naftového dvoulitru a klidně s DSG převodovkou. \“Lepší\“ motory jsou z říše nereálných snů, byť by byly příjemné. Ale rád bych se pletl.
    RS by se mělo zbavit těch šílených křídel (stačí upravený nárazník), pastelových barev (raději něco decentního, po čem se člověk otočí až na podruhé) a nesmyslných popisků. To je totiž přesně důvod, proč bych si do dnešní RS dobrovolně nesedl, byť mi technicky vůbec není proti mysli. Zkrátka, novou RS bych si představoval spíš jako sportovně střiženou a svalnatější LK, než jako továrnu na výrobu víkendových zážitků. Od toho jsou tu docela jiná auta. Jako auto, které se oproti LK více stará o to, jak se chová na silnici než o to, jestli imitace kořenice kolem koženého čalounění dveří odpovídá aspoň trochu originální předloze, ale přesto zůstane dost pohodlné na to, aby se v něm dalo v pohodě strávit pár hodin za volantem na jeden zátah.
    Howg, domluvil jsem. 🙂

    kdyby si MB vytáhla hlavu z prdele VW a postavila 300 koňové auto s dvoulitrovým turbobenzínem, drobek odtučnila aby se tam bez většího nárustu výkonu vešel aktivní pohon 4×4, ne žádnej úchylnej Haldex tak bych tuhle mršku posunul někam na úroveň rally vozů typu Evo, Réza, tak jim lidi utrhnou ruce.

    pardon, nárustu hmotnosti. 300 HP a 1500 KG bych si vzal jako cíl.

    RS skutečně v pojetí škodovky znamená rodinný speciál. Nenašel jsem jediné RSko, s kterým by se dala srovnat.

    octavia RS je už teď neprodejná jako nová, takže klidně může stát o pár set tisíc víc, ale stát za to!

    Drtikol

    Ano, lidi by jim utrhli ruce a koncern by jim utrhnul hlavu. Kdo se jen trochu vyzná v tomhle byznyse, tomu je jasné, že tady nejde o to, co v MB umí postavit, ale co jim postavit dovolí.
    A navíc, ono to není tak jednoduché – třistakoňový motor se dá zvládnout (relativně) jednoduše, ale naladit k tomu podvozek a čtyřkolku aby to fakt fungovalo na úrovni STI nebo Eva, to není záležitostí půl roku.

    Petr K.

    Tohle je bohužel ukázka \“české slepoty\“ ohledně značky Škoda.
    Značka Škoda je sice v Evropě vnímána výrazně pozitivně, ale ne jako výrobce sofistikovaných aut. Jsou to dobrá auta za rozumnou cenu. Ideální jako druhé do rodiny. Čechovi představa, že by si mohl jít ke Škodovce koupit opravdu sportovní auto vyvolá spokojený úsměv na tváři. Němci, Francouzi nebo Britovi asi taky, ale bude poťouchlý a doprovozený otázkou, jestli se někdo nezcvokl. Češi by možná za něco takového platili. Ale i kdyby jich bylo relativně hodně (nebylo), byli by asi jediní. Pro Škodovku by to byl z hlediska rentability totální propadák.

    ja

    verze vrs takovych 280-300 koni a vrr by mohla byt, takovych 400-450 koni by bylo skvele na draze top gearu, a superb vrs 400 koni, vrr 570-600 koni, at tu debilni m5 nebo jag xfr-s rozdrti

    ója

    bude mít 220HP a nějaké kg dolů,takže bude rychlejší než ta minulá ale upřímně ,čekal jsem víc. třeba golf R má 260HP a audi rs 3 má 300HP ze stejného dvoulitru, (čtyřkolky)jenže golf GTI má právě těch zmiňovaných 220HP a tak Škodovku soudruzi z NDR dál nepustí:-(
    ..je to škoda určitě by to ti naši uměli nakopnout ale na to škodovka není v koncernu určená…

    Jarda Jágr

    Přání jsou, ale záleží co nám fašouni dovolí.Podle mě to bude výběhový 2.0TFSI 230 koní, starý podvozek a 4×4 určitě ne, pak by neprodávali ty jejich fašounské VW! Bohužel! Ale třeba nás překvapí, být 260 koní 4×4 a manuál kupuji hnedka

    Jarda Jágr

    Přání jsou, ale záleží co nám fašouni dovolí.Podle mě to bude výběhový 2.0TFSI 230 koní, starý podvozek a 4×4 určitě ne, pak by neprodávali ty jejich fašounské VW! Bohužel! Ale třeba nás překvapí, být 260 koní 4×4 a manuál kupuji hnedka

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist