jak-se-prokazuje-telefonovani-za-jizdy.jpg

Jak se prokazuje telefonování za jízdy

poradna

Zamyšlení nad jedním judikátem Nejvyššího správního soudu ohledně rozsahu a kvality důkazů nezbytných pro rozhodnutí o vině za přestupek.

Diskuze

41 komentářů

    Tuvy

    Pane doktore, doplňte prosím i č.j. toho posledního rozhodnutí, které zmiňujete – aby si ho ti nedočkavější mohli pročíst hned.

    Bond

    K uvedenému textu je třeba sdělit, že k prokazování viny přestupce, který jednal v rozporu s ust. §7 odst. 1 písm. c) zákona č. 361/2000 Sb. (řidič nesmí \“mj.\“ při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení) a spáchal tak přestupek dle téhož zákona, je možné užít ust. § 34 zákona č. 273/2008 Sb. o Policii České republiky, tedy vyzvat osobu k vydání věci (v tomto případě mobilního telefonu) popř. po předchozí marné výzvě věc odejmout, pokud jde o věc důležitou pro řízení o přestupku. A to samozřejmě uvedený mobilní telefon bezesporu je, jelikož po jeho \“ohledání\“ správním orgánem jednoznačně vyplyne, zda účastník (přestupce) za jízdy komunikoval či nikoli. Někdo může namítat, že v ust. §7/1c je řečeno držení v ruce či jiným způsobem, ale pochybuji, že řidič (přestupce) bude mobilní telefon pouze držet a netelefonovat, proto ve výpisu v mobilním telefonu najde správní orgán potřebný důkaz. To, že možnost odnětí dle §34 Policie u přestupků, s nimiž přestupce nesouhlasí, běžně neužívá, neznamená, že k tomu není oprávněna. Dále je třeba uvést, že pravděpodobnost, že si policista držení mobilního telefonu či jiného zařízení \“vymyslí\“ je podstatně nižší než ta, že přestupce se všemožně snaží, aby nebyl potrestán a ve většině případů se chová velmi arogantně a urážlivě. A Policie je dále oprávněna ke kontrole povinné výbavy..

    Řidič

    Aha, takže ve chvíli, kdy policajt nebude mít splněný denní limit pokut, tak je i tak podle vás pravděpodobnost jeho účelové lži podstatně nižší? A proč tedy policajti poměrně běžně lžou řidičům například o tom, že přestupek je bez bodů a různými výhružkami je přesvědčují, aby raději zaplatili na místě?

    A co se týče toho zabavení telefonu, aby \“orgán\“ mohl zjistit z výpisu hovorů, jestli se telefonovalo – já za volantem telefonuji docela dost a telefon přesto v ruce nedržím (handsfree znáte?). Pokud by si policajt něco takového vymyslel na mě, tak bych měl podle vás smůlu, protože ten hovor opravdu probíhal, ale to zakázané přece není – je zakázané telefon držet.

    Nerez

    Policista není povinen nikomu sdělovat, zda je přestupek bodovaný nebo ne, protože Policie body neuděluje, to správní orgán. Nikdy jsem od žádného Policistu neslyšel, že by si vymyslel přestupek, aby měl pokutu.

    Tomáš Beran

    7 As 83/2010 – tenhle senát má asi na policajty tu správnou pifku. :)))

    Tomáš Beran

    A hele, husy už nám kejhají. Že Vy budete z těch, o kterých jsem psal, co mají po přečtení daného judikátu onen protažený obličej?

    Tak to se \“těšte\“ na ten judikát, o kterém bude další článek, to bude zase nářků, jak soudy kazí \“práci\“ policii. Smutné, když si to policisté myslí a přitom jsou placeni z našich daní. Jen to ukazuje na to, že to jsou v rámci dohledu nad silničním provozem vyhozené peníze daňových poplatníků.

    Michal Ol

    Jak to tady tak, čtu tak je nejlepší nechat na ulici anarchii, silniční zákon a jiné spláchnout do hajzlu, s policajtu si budeme dělat prdel. Jen jsem chtěl říct zkuste si takhle vymýšlet jako přestupce v západní části EU. Tak půjdete domů po svých. A mimo to nemyslím, že by policie jen tak zastavila a projednávala vykonstruovaný přestupek i oni musí mít v této věci jasno. Až tedy budete jednou potřebovat pomoci od uniformované policie a  to se určitě stane a policie vám řekne že si vymýšlíte a půjde dál,tak chci vidět ty vaše protáhlé úsměvy jednou také člověk tř.zestárne.
    Je dobré si přeci pěstovat důvěru co Vy na to? A ten Jaroušek co tady píše o daních, o tom určitě slyšel jen z  doslechu nespokojený ožralů na, které spadlo kladivo spravedlnosti. Řadový policista platí jako Ty a onen úplně stejné daně, Jaryne.
    Nazdar bazar.

    Honza

    Bravo. Ani já nemám rád tyhle rady, jak vyjebat se systémem. Když udělám blbost, přiznám to a nesnažím se všude rozhlašovat, jak sou na mě všichni zlí.

    Může se při řízení držet zapalovač ve tvaru mobilního telefonu? A nebo atrapa jakou prodejci vystavují do výkladních skříní?

    Může se při řízení držet zapalovač ve tvaru mobilního telefonu? A nebo atrapa jakou prodejci vystavují do výkladních skříní?

    Řidič

    Já ale přece neříkal, že polda má sdělovat body! Já tvrdil, že účelově lidem lžou, že je to bez bodů. Cítíte ten rozdíl? Nebo jste policista?

    Řidič

    Čím jednodušší zákon, tím lepší situace pro všechny. Podle toho současného, přeregulovaného a přeznačkovaného se stejně jezdit nedá a způsobuje to, že lidé dnes již ignorují i těch pár nařízení nebo značek které smysl mají. Bohužel celá tahle šaškárna nemá s bezpečností společného vůbec nic a je to jen způsob jak dostat z lidí další peníze pro stát nebo obec a podle toho ty zákony také vypadají.
    Chtít pomoc od uniformované policie jsem párkrát zkusil, ale po těchto zkušenostech již nikdy to neudělám a zařídím si to raději sám. Policajti mi ukázali, že jsou zde jen na buzeraci a výběr pokut a nic na tom nezměnil ani ten ironický nápis co vozí na bocích policejních aut.
    A co se týče těch daní – celá státní správa, nejen policajti jsou placeni z daní těch ostatních. Argument, že i policajti platí daně neberu – jak můžou být placeny daně z peněz, které se vybraly daní? To je jen přesouvání virtuálních peněz z jedné kapsy do druhé, ale pořád se to pohybuje jen v jedněch kalhotech. Pokud by státní zaměstnanci brali jen čistou výplatu a daně vůbec neplatili, na celkovém příjmu z daně státu by to nezměnilo vůbec nic.

    xXx

    Radovy policista dane de facto neplati. Radovy policista je z dani *placen* a aby se mohlo rikat, ze plati dane, je mu mzda o ty dane navysena, aby mu mohly byt zase nasledne strzeny. To neni placeni dani (neboli ukousnuti z chleba, ktery jsem vlastni praci upekl), jen ucetni operace.

    Tomáš Beran

    Argument, že něco tzv. funguje tak či onak v západní části EU, je zajímvý z jakého důvodu? Tenhle mýtus o tom, že tam je tráva zelenější, se některým lidem usadil hluboko v mysli. Idealizujete si, jak to funguje jinde a zhlížíte se pak v tom, že někde je něco ještě větší mraveniště s ještě přísnějšími pravidly a lidi ještě víc poslouchají na slovo a to nás má jako inspirovat?

    Tak za prvé, bavíme se o primárně o činnosti policie v rámci dohledu na silniční provoz a tam opravdu není o co stát. Co bych od nich na silnici jako měl potřebovat? Snad maximálně řídit dopravu.

    Aby mi nebylo špatně rozumět, dovedu si představit velmi minimalizovaná pravidla (netvrdím, že nejsou na silnicích potřeba žádná pravidla) s velmi omezenými kompetencemi policie tam, kde je to skutečně smysluplné (řízení dopravy, vyšetřování nehod apod.) a bohatě by to stačilo, přičemž toto výrazné omezení kompetencí by situaci na silnicích nezhoršilo (a ještě bychom ušetřili na nákladech a mohli mít nižší daňové zatížení).

    Bond

    K prvnímu bodu je třeba říci, že Vaše znalosti západu nejsou zrovna valné..Jeden z mých příbuzných je příslušníkem Spolkové policie a rozdíly jejich pravomocí, možností apod. oproti PČR jsou opravdu nesrovnatelné..
    Dále k druhému bodu si myslím, že dokud na českých silnicích je v silničním provozu taková míra agresivní jízdy, závažných přestupků a v neposlední řadě TRESTNÝCH ČINŮ, tak do té doby zde je absolutně nutná práce policistů..Když tak čtu Váš poslední příspěvek, přemýšlím, zda si vůbec uvědomujete, co se na zdejších silnicích děje..
    K Vašemu spekulativnímu názoru ohledně nižšího daňového zatížení – myslíte si, že by nižší náklady znamelnaly pro běžného občana nižší zatížení? Myslím, že každý člověk ví, jak to zde s náklady i daněmi je..

    Tuvy

    Z vlastních zkušeností usuzuji, že největším problémem (největšími \“prasaty\“) na našich silnicích jsou řidiči Slováci, pak Rumuni v kamionech a hned za nimi příslušníci Policie ČR (ti v pasatech pak jednoznačně vedou ve statistice nebezpečného předjíždění, nesmyslně rychlé jízy, vybržďovačů i nazadekselepičů). Počet mimózních jedinců ve zbytku silniční populace je statisticky tak nízký, že nesrovná v absolutním porovnání ani tyhle tři (rozuměj minoritní) skupiny.

    Řidič

    Je zajímavé, že já na silnicích žádné hrůzy nezažívám a to jezdím docela dost. Problém bude bud ve vašem způsobu jízdy (kterým vyvoláváte problematické situace) anebo (mnohem pravděpodobněji) v přílišném sledování černé kroniky v bulvárních médiích. Zkuste se někdy rozhlédnout v reálném životě bez té bulvární optiky …

    velká huba

    To jsou taková obehraná mediální dogmata. Můžete vysvětlit proč by potřebovala PČR věští pravomoci a jak by se tím zlepšila situace na silnicích? Dále by mě zajímalo, odkud berete ty (dez)informace \“co se na zdejších silnicích děje\“? Většinou se totiš jedná o neznalost, nezkušenost nebo nepozornost plus špatnou infrastrukturu, s tím sebesilnější policie nic nenadělá a zavádět policejní stát kvůli několika stovkám idi*tů?

    Tomáš Beran

    Takže co jste tou první částí chtěl říct? Že mají v Německu policisté větší pravomoci než tady a že se tomu obdivujete, protože to je dle Vašeho názoru ta efektivní cesta k pořádku na silnicích? \“Ordnung muss sein\“, říkáte? Takže víc pravomocí policii podle Vás zlepší situaci na silnicích?

    Za druhé – jak uvádí jiní čtenáři níže, Vaše reakce je ukázkou toho, jak mediální masáž dobře funguje. Jistě, pár bláznů se občas najde, co se na silnici poperou a co má být? Jako kdyby to dřív nebylo. Silniční provoz mi nepřijde agresivnější, je to pořád stejné, jen nesmíte podléhat té mediální masáži, co se na nás valí.

    Tomáš Beran

    Ano, můžete. Pokud to zařízení není schopné telefonování, záznamu nebo hovoru, pak můžete. Navíc s tímto judikátem v zádech, budou policisté asi při projednávání podobných věcí do budoucna opatrnější. 🙂

    Bond

    Nevím o tom, zda jsem psal cosi o \“zvětšování\“ pravomocí policistů..Osobně jsem toho názoru, že více než pravomoci příslušníku sboru je třeba větší odpovědnost řidičů..Tyto INFORMACE sbírám na našich silnicích, jelikož mé roční kilometrové nájezdy jsou vysoké a např. jen za cestu Pardubice – Nymburk jsem zaznamenal minimálně ve 3 případech ohrožujicí (ne jen omezující) chování řidičů. Proč se jako běžný občan mám \“bát\“ některých účastníků silničního provozu? Každý přece dle Ústavy ČR má právo na život..

    Bond

    Předpokládám, že Váš roční nájezd nebude vyšší než \“2000\“ kilometrů, jelikož pokud byste jezdil více, musel byste být minimálně částečně \“nevidomý\“, pokud nevidíte, jak často je člověk svědkem nebezpečného jednání řidičů..

    Řidič

    Aha, takže problém opravdu bude ve vašem způsobu jízdy kterým vyvoláváte problematické situace, protože já najedu ročně mnohem, mnohem více … a hlavně já na situaci na silnici nekoukám optikou černé kroniky, mě nijak neohrožuje, pokud mne někdo předjede mnohem vyšší rychlostí než jedu já, nevadí mi, když někdo předemnou někoho podjede zprava, protože se ten dotyčný drži v levém atd., atd.

    gofry

    K takému ohromnému \“páchaniu\“ priestupkov a trestných činov dochádza kvôli tomu, že

    A) za priestupok alebo trestný čin je označená kdejaká blbosť, ktorá s bezpečnosťou a plynulosťou absolútne nijak nesúvisí (povinnosť mať ŠPZ, lekárničku, náhradné žiarovky, reflexnú vestu, atď atď)

    B) ľudia sa nebránia na súde a radšej pokutu zaplatia na mieste, aj keď sa v skutočnosti žiaden priestupok alebo trestný čin nestal. Počet oficiálnych spáchaných priestupkov je tak umelo navyšovaný

    Ľudia, ktorí si nevedia dať dve a dve dohromady potom majú pocit, že cestovať autom je nebezpečnejšie než pobyt v Iraku.

    Schválne, skús na jeden mesiac nepozerať TV, nepočúvať rádio a nečítať noviny. Miesto toho sa choď autom povoziť a sleduj premávku okolo seba. Zapisuj si, koľkokrát ťa niekto na ceste obmedzil a koľkokrát ohrozil. Stavím sa, že na konci mesiaca budeš mať za obmedzenie max pár čiarok a za ohrozenie ani jednu.

    gofry

    Prečo by som nemal vyjebávať so systémom, keď systém vyjebáva so mnou?

    No jen, aby to nedopadlo jak s materiálním aspektem, na který policie a úřady z vysoka kašlou. A to už je nějáký ten pátek co tento rozsudek vyšel. Osobně si myslím, že je jakékoliv rozsudky nechávají úplně klidnými.

    jo a důkaz jak si úřady dělají ze soudu dobrý den je zde viz http://www.youtube.com/watch?v=VeD4OO0ObRs

    Tomek

    nedávno mě ve městě málem sestřelil v obytné zóně chlápek s telefonem u ucha v rychlosti min. 60km/h. Podobně mě včera po tramvajovém pásu předjížděl cápek taktéž s telefonem u ucha , vzhledem k tomu, že jsem jel povolenou 60tkou to musela být alespoň 80tka.
    Netuším jak by někdo z nich zvládl jakoukoliv nečekanou situaci, když řídí jen jednou rukou a věnuje se kecání …. tihle by zasloužili. Jak vidím, místní atmosféra tomu asi není nakloněná …. na tomto webu se řeší vše přesně obráceně … ospravedlňují se agresivní zákroky, nenávidí pomalejší jízda o několik kmh …

    Bond

    Osobně jezdím velmi zodpovědně, jelikož nemám problém s nízkým sebevědomím a jeho \“zvyšováním\“ v silničním provozu..Pro příklad uvedu ony 3 příběhy z uvedené cesty..Jedu rychlostí 90 km/h(nastaveno na tempomatu) po pozemní komunikaci, jež je opatřena \“plnou čárou\“, přede mnou jedou 3 vozidla přibližně stejnou rychlostí, co já, mezi sebou máme bezpečné rozestupy a to takové, že se mezi nás při předjíždění mohlo předjíždějící vozidlo bez sebemenších problémů zařadit a postupně nás všechny předjeti. Blížil se horizont, který díky svému úhlu opravdu znemožňuje vidět za něj. Ač jsou \“mezery\“ mezi vozidly velké, předjídějící vozidlo se rozhodlo všechny předjeti naráz (před horizontem). Ku překvapení se po předjetí 2 vozidel ze 3 objevilo v protisměru jedoucí vozidlo. Ihned si tohoto vozidla všiml předjíždějící a neváhal strhnout vozidlo vpravo. Samozřejmě tak, že málem vytlačil 3. vozidlo(předjížděné) do přilehlého příkopu.. Musím říci, že se až divím, že to neskončilo nepříjemnou dopravní nehodou.
    Druhý příklad je obdobný s tím, že se předjíždění odehrálo před zatáčkou, do které, díky neobstaranému rostlinstvu nebylo též absolutně vidět. Jediná změna byla, že předjíždějící předjížděl nákladní vozidlo a to samozřejmě \“vytlačit\“ nemohl, takže řidič protijedoucího vozidla i řidič kamionu museli velmi nebezpečným \“manévrem\“ pustit předjíždějícího.
    Třetí příhoda byla v obci a řidič velmi rychle jedoucího vozidla si pravděpodobně myslel, že v obci není povolená rychlost 50 km/h, ale 50 mil/h. O to více byl překvapený, když na přechodu pro chodce přecházela žena s kočárkem, kterou řidiči protijedoucí strany \“pustili\“. Upozorňuji, že se jednalo o velmi nepřehledný přechod, kde byla rychlost snížena na 30 km/h..

    Bond

    Osobně jezdím velmi zodpovědně, jelikož nemám problém s nízkým sebevědomím a jeho \“zvyšováním\“ v silničním provozu..Pro příklad uvedu ony 3 příběhy z uvedené cesty..Jedu rychlostí 90 km/h(nastaveno na tempomatu) po pozemní komunikaci, jež je opatřena \“plnou čárou\“, přede mnou jedou 3 vozidla přibližně stejnou rychlostí, co já, mezi sebou máme bezpečné rozestupy a to takové, že se mezi nás při předjíždění mohlo předjíždějící vozidlo bez sebemenších problémů zařadit a postupně nás všechny předjeti. Blížil se horizont, který díky svému úhlu opravdu znemožňuje vidět za něj. Ač jsou \“mezery\“ mezi vozidly velké, předjídějící vozidlo se rozhodlo všechny předjeti naráz (před horizontem). Ku překvapení se po předjetí 2 vozidel ze 3 objevilo v protisměru jedoucí vozidlo. Ihned si tohoto vozidla všiml předjíždějící a neváhal strhnout vozidlo vpravo. Samozřejmě tak, že málem vytlačil 3. vozidlo(předjížděné) do přilehlého příkopu.. Musím říci, že se až divím, že to neskončilo nepříjemnou dopravní nehodou.
    Druhý příklad je obdobný s tím, že se předjíždění odehrálo před zatáčkou, do které, díky neobstaranému rostlinstvu nebylo též absolutně vidět. Jediná změna byla, že předjíždějící předjížděl nákladní vozidlo a to samozřejmě \“vytlačit\“ nemohl, takže řidič protijedoucího vozidla i řidič kamionu museli velmi nebezpečným \“manévrem\“ pustit předjíždějícího.
    Třetí příhoda byla v obci a řidič velmi rychle jedoucího vozidla si pravděpodobně myslel, že v obci není povolená rychlost 50 km/h, ale 50 mil/h. O to více byl překvapený, když na přechodu pro chodce přecházela žena s kočárkem, kterou řidiči protijedoucí strany \“pustili\“. Upozorňuji, že se jednalo o velmi nepřehledný přechod, kde byla rychlost snížena na 30 km/h..

    Bond

    Abych pravdu řekl, média sleduji velmi zporadicky..Otázkou není zvyšování pravomocí, jak jsem již uváděl (patrně jste nečetl můj příspěvek celý), ale zvýšení odpovědnosti řidičů a také úprava zákona jako takového, jelikož kdyby systém byl nastaven méně benevolentně (nemožnost \“kliček\“), projevilo by se to ve zvýšení bezpečnosti na našich silnicích. Dříve nehodovost byla též velmi početná, ale vzhledem k rychlostem, jež byly vozidla před xy lety schopny maximálně vyvinout v běžném provozu, nebyly následky toliko fatální. A ještě jednou uvádím, zde sděluji pouze své poznatky, to co je uváděno v médiích neznám a vskutku mě to nezajímá..Ovšem dovolím si mít na Vás menší otázku pane, máte řidičský průkaz popř. účastníte se silničního provozu? Pokud ano, ve které oblasti jezdíte, že tam máte tak \“bezpečné\“ komunikace? Děkuji za Vaši odpověď.

    Řidič

    Tak tyhle situace asi vážně nějak přitahujete a nechci spekulovat čím, neznám vás. Ovšem je pravda, že všechny tři vámi popisované situace jsou zde z vašeho pohledu a třeba bych je já na vašem místě vnímal zcela jinak a třeba taky ne – těžko soudit bez toho, abych to viděl. Já mám samozřejmě také pár ojedinělých zážitků, kdy mne někdo ohrožoval – nejčastěji asi bráněním předjíždění tak, že začal zrychlovat. Ale to jsou jen ojedinělé excesy, to není žádné pravidlo.

    Řidič

    Já také velice nesnáším řidiče (častěji vídám řidičky v SUV) s telefonem u ucha a nechápu proč jsou tak hloupí, že neivestují těch pár stokorun do handsfree, které jim dá při telefonování neskutečný komfort. Navíc plno samotných autorádií nebo dokonce novějších aut má HF zabudované již z výroby – jen to spojit s telefonem. Jsem v tomto směru i poměrně velkým propagátorem (aniž bych se tím živil). Ale to přece neznamená, že mohou policajti kdekoho obvinit, aniž by pro to měli jediný důkaz. Dokážete si představit, kam až by taková policejní zvůle mohla dospět ve spojení s tím, že policajti ze služebny denně odcházejí s (prakticky povinnou) kvotou pokut, kterou odpoledne musi přinést?

    Tomáš Beran

    Po Praze. 🙂 Stačí si dát pozor na řidiče mimopražských značek a je to v pohodě. 😉

    Bond

    Tato odpověď mě vcelku zaskočila:)

    Míra

    No co k tomu dodat? Vidím-li, že za mnou jede hlupák, který předjíždí na nepřehledném místě, tak mu uhnu a uberu. Jedu-li do křižovatky po hlavní a vidím, jak hlupák z vedlejší nějak nebrzdí, brzdím já. V opačném případě budu mít minimálně rozbité auto ač budu v právu.
    A proč to dělám – protože nejsem stejný hlupák jako ti okolo.
    Pro ty jež se nedovtípili, řidič je povinen sledovat provoz nejen před sebou, ale i za sebou a chovat se tak aby se vyhnul nebezpečí, případně jej minimalizoval. (V paragrafech to hledat nebudu, ale najdete to tam). Pokud tedy nekoukáte do zrcátek a neuhnete v případě nebezpečné situace jste dle zákona možná i spoluviník nehody!

    KROKODYL

    Naopak, vas dotaz je ucelovy, protoze je jiz delsi dobu vice nez evidentni, ze pan policista JE. 😉

    MiSpla

    Opatrně s těmi mimopražáky. Mimopražák se v Praze cítí nejistě, protože to tam tak dokonale nezná – jako každý jiný v cizím městě, navíc Praha je chaotické bludiště. My si zase užíváme Pražáky mimo jejich Prahu…a to je někdy síla.

    VK

    Tím nejnebezpečnějším aspektem při provozu na PK je špatná infrastruktura a nezodpovědnost autoškol, kteří pouští na silnice magory. Tím, že zákonoprodejci a policisté budou bojovat za přísnější předpisy a přísnější značky, které už jsou nepřiměřeně přísné, se jen všechno zhorší. Řidiči přestanou mít důvěru vůči předpisům, systému i policistům a začnou hledat ony \“kličky\“

    Btw. Bonde to tvoje \“zporadicky\“ se píše se \“S\“

    Ivo

    Dobrý den,
    hledal jsem podle čísla rozhodnutí NS na jejich stránkách a nenašel jsem tento rozsudek, máte někdo odkaz na tento???
    díky za reakce

    Bohuš67

    Díky za článek. Já kvůli práci musím být na příjmu prakticky pořád, proto jsem si po vzoru tohoto článku – https://www.tgear.cz/jak-na-telefonovani-v-aute-kdyz-v-nem-jeste-nemate-bluetooth/ – pořídil handsfree sadu. Musím říct, že to funguje fakt dobře a hlavně mě to při jízdě nerozptyluje – přirovnal bych to k tomu, když se bavím se spolujezdcem.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist