jak-byt-lepsim-ridicem-kapitola-9-pretacivost.jpg

Jak být lepším řidičem – kapitola 9: Přetáčivost

poradna

Přestaňte brát přetáčivý smyk jako něco zlého, špatného a nebezpečného. Naučte se ho zvládat a odhalte, proč je v mnoha směrech bezpečnější než smyk nedotáčivý.

Diskuze

11 komentářů

    spooon

    Úžasný články, děkuju za ně. Většinu věcí už sice znám (např. z publikace horký volant, což je opravdu kvalitní knížka o dané problematice) ale opakovaní je matka moudrosti. A už se těším na sníh, až si zas budu moct v klidu bez strachu o auto zajezdit na parkovišti 🙂 to víte, sem chudý student, a tak mi musej pneu taky chvilku vydržet 😀

    pes

    To je správnej přístup. Sice zimu nesnáším, ale už kvůli tomu prvnímu sněhu na parkovišti u hypermarketu v půlnoci to stojí. Aspoň si zas připomenu základy. 🙂

    Subaru4ever

    Do kolonky zákeřně přetáčivé auto je třeba doplnit Subaru Outback MY2005-2007. Není to jen můj výmysl, ale moje velká zkušenost a taky zkušenost spousty majitelů právě tohoto automobilu. Na sněhu přidat v zatáčce plyn? -> zadek letí do driftu jak utržený ze řetězu. Na suchém asfaltu na jedničku v zatáčce přidat prudčeji plyn? -> zadek se sune ven a zadní pneu sténají. Nikdo neví, čím to je, protože ostatní Subaru tuto vlastnost buď nemají, nebo ji mají mnohem menší. Asi tam kucí v Japonsku nějak zajímavě poštelovali samosvor v zádu, nebo geometrii. Nicméně si s tím na sněhu jde užít neslušnou porci zábavy, ale při normálním ježdění se na to musí dávat sakra bacha 😉

    PS: Nový Outback taky s 2,5l a manuálem skoro neví, co to přetáčivost na sněhu je 😮

    Jj

    Kdo se jednom naučí vodit auto dveřmi napřed 🙂 a zvládne tuhle techniku za každý situace … nechce jinak … prostě pak na letišti nebo na prázdném parkovišti jen pro zábavu spálí sadu gum a nádrž benzínu … miluju přetáčivej smyk … 🙂 je to postižení 😀

    Jj

    Kdo se jednom naučí vodit auto dveřmi napřed 🙂 a zvládne tuhle techniku za každý situace … nechce jinak … prostě pak na letišti nebo na prázdném parkovišti jen pro zábavu spálí sadu gum a nádrž benzínu … miluju přetáčivej smyk … 🙂 je to postižení 😀

    Kyle

    To je fakt divný. Legacy SDN MY08 tím rozhodně netrpí. Prdel se ovládá ( na sněhu, na asfaltu se na normálních gumách urvat nedá /dvoulitr/, jedině na dlažbě ) plynem dokonale, nicméně zcela jinak než popisuje autor : vůz se srovnává ubráním plynu, a to bleskurychle. Dělám to u nás na horách na sněhu, hodně, pravidelně, často, a rád. V pangejtu jsem skončil zatím jen jednou.

    traktorista

    Ja tomu rikam druha sance. A je to porad lepsi nez mit jen jednu. Dvakrat jsem zazil vydeseneho ridice a to uz nebylo misto pomalu na nic jineho nez spojku a modleni.
    Zato flik, lift off over nebo tuk do brzd jsou parada na zasnezene volne silnici

    bennie@centrum.cz

    Jen se modlím, ať to nejsem já, kdo potká mistra přetáčivého smyku v zatáčce 🙂

    Zřejmě by stálo za připomenutí, že na tyhle ptákoviny má člověk jen 3m šířky svého pruhu a o pár cm dál už je \“zona smrťáků\“.. tak na to myslete

    clio rs

    jo dobry akorat sem nepochopil to stou predokolkou ve smyku otocit volantem kontra a pridat plyn to by fungovalo mozna na snehu se zatazenou ruckou ale na asfaltu by se auto pretocilo a asi i rozbylo o srtom proc na strance kde se maji testovat auta jsou takovihle hovna to nepochopim nikdy clovek kteryho nebavi rizeni by se sem ani nedival tak tady nepoucujte asi mate pocit ze s autem umite vsechno ale pravda je takova ze bych vas natrel s hiundaiem takze sbytecne neserte lidi takovejma howwwwwnama vy arogantni…….!!!!

    Honza Zapletal

    Tos jim to natřel:D

    Kecy rikas mozna ty pokazdy co mi ze z predokolkou ulitne zadek jdu na plyn a  srovna se skoro okamzite kdyz jsem to zkousel nepridat tak se auto chyti a zase sup na druhou stranu .

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist