Jaguar ve Frankfurtu: radikální nový model XF

Pozdě, ale přece: Britové konečně přicházejí se sedanem, jehož vzhled neodradí všechny zákazníky pod šedesát let.

Server MotorAuthority.com se postaral o pořádné překvapení, když o víkendu zveřejnil fotografie nového Jaguaru XF, od kterého se nečeká nic menšího než záchrana automobilky.

Náhrada za S-Type pokračuje ve směru naznačeném už dvojicí XK kupé a kabriolet. Na poměry značky až výstřední design má přesvědčit potenciální klientelu, že Jaguar nedělá auta pro staré pány s fajfkou a kostkovaným oblekem.

Štíhlý, aerodynamicky efektivní profil zachovává věrnost konceptu C-XF ve větší míře, než jsme pokládali za možné. Všimněte si, jak ladně klesá střecha směrem k víku zavazadlového prostoru. Můžeme jen doufat, že designéři neupřednostnili formu před obsahem a že na zadních sedadlech nechali aspoň trochu místa pro hlavy cestujících.

Také bychom rádi věřili, že komplikovaně zprohýbaná kapota a malá mřížka chladiče budu ve skutečnosti vypadat méně „korejsky“ než na fotografiích. Naproti tomu proporce jsou téměř dokonalé. Podívejte se na obrázky fotografované ze tříčtvrtečního zadního pohledu – žádné jiné auto se čtyřmi dveřmi nevypadá lépe než XF. Ano, počítáme i Mercedes-Benz CLS, proti kterému je nový Jaguar očividně zacílen.

Podle serveru MotorAuthority bude nejvýkonnější provedení v řadě nazvané SV8. Pohánět ho má kompresorem přeplňovaný vidllicový osmáválec 4,2 l o výkonu 313 kW (420 koní). Samozřejmě jde o tutéž jednotku jako v případě sportovního kupé XKR.

A podobně jako XK bude i XF k dispozici rovněž s atmosféricky plněnou verzí stejného motoru, která vyvine 224 kW (300 koní).
Nabídku doplní vidlicový šestiválec 3,0 l (179 kW/240 k) a turbodiesel 2,7 l identické koncepce (157 kW/210 k).

Všechny motorizace budou standardně kombinovány se šestistupňovou automatickou převodovkou, vybavenou řazením na volantu. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola.

Ocelová podlahová plošina nese přední lichoběžníkové a zadní víceprvkové zavěšení z S-Type, což nepovažujeme za důvod k obavám – podvozek tohoto sedanu patřil k nejpříjemnějším ve své třídě. Hmotnost 1842 kg (v případě SV8) není z nejnižších, přestože konstruktéři použili na mnoha místech slitiny hliníku a hořčíku.

Mateřský Ford jistě nebude s uvedením XF na trh zbytečně otálet. Automobilka potřebuje nové zákazníky jako sůl a poptávka po XF by mohla příznivě ovlivnit cenu Jaguaru, pro který Ford v současné době hledá kupce. Oficiální premiéra je každopádně stanovena na frankfurtský autosalon.

autoweb.cz

27.8.2007 8:16

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist