Hyundai Santa Fe: české ceny a výbavy

Český importér zveřejnil kompletní informace o druhé generaci modelu Santa Fe, který má zaútočit na přední příčky v segmentu SUV.

Hyundai Santa Fe přišel na trh v roce 2000 a stal se pro Hyundai průlomovým modelem v segmentu SUV. Prodejní úspěch poté firmu přiměl k dalšímu rozšíření nabídky o modely Terracan a Tucson.

Korejská automobilka nyní přichází s druhou generací Santa Fe, od níž očekává podobné úspěchy jako u předchůdce. Konkurence v tomto rostoucím a lukrativním segmentu je však stále nabitější, takže se nechme překvapit. Oproti první generaci je nové Santa Fe o výrazných 175 milimetrů delší (4675 mm), o 70 mm širší (1890 mm) a má o 80 mm delší rozvor (2700 mm).

Hyundai Santa Fe fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai Santa Fe fotogalerie

Motory

V nabídce se objeví dvojice motorů. Prvním je zážehový šestiválec 2,7 litru s výkonem 189 koní a točivým momentem 248 Nm při 4000 otáčkách, který bude dodáván výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol. Šestiválcové Santa Fe dosáhne nejvyšší rychlosti 190 km/h a z klidu na stovku zrychlí za 10,3 sekundy. Kombinovaná spotřeba činí 10,4 l/100 km.

Druhým a v Evropě žádanějším motorem bude turbodiesel 2,2 CRDi s proměnnou geometrií lopatek turba (VGT), který je naladěn na 150 koní a točivý moment 335 Nm v rozsahu 1800 až 2500 ot/min. Ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem jediné nápravy dosahuje rychlosti 180 km/h a zrychlení za 11,3 s, s pohonem všech kol je to 179 km/h a 11,6 sekundy, kombinovaná spotřeba je 7,3 l/100 km. Verze vybavená pětistupňovým automatem (pouze s pohonem všech kol) jede maximálně 178 km/h a zrychluje za 12,9 sekundy.

Systém pohonu všech kol

Nový elektronický systém 4WD využívá ke sledování jízdních podmínek a stylu několika čidel, která volí pro daný okamžik optimální režim. Umožňuje to určit, kdy je zapotřebí vyšší točivý moment a automaticky zapojit pohon všech čtyř kol bez zásahu řidiče. Při zhoršených povětrnostních podmínkách nebo při jízdě po kluzkém povrchu může řidič 4WD pohon zapnout i sám. Spínač 4WD byl vylepšen o funkci TCB (Tight Corner Breaking), která optimalizuje chování vozu při ostrém projíždění zatáček.

Ceny a výbavy

Nové Santa Fe bude k mání se třemi stupni výbav – Active, Dynamic a Elegance. Benzínová verze se dodává pouze v nejvyšší výbavě Elegance za 899 900 Kč. Nejlevnějším Santa Fe je verze Active s turbodieselem a pohonem jedné nápravy, které přijde na 699 900 Kč, přičemž příplatek za pohon všech kol je 70 tisíc. Cena verze Dynamic začíná na 849 900 Kč (s automatem 889 900 Kč), nejvyšší Elegance stojí 909 900 Kč (s automatem 949 900 Kč).

Standardní výbava Active obsahuje například litá 17-palcová kola, přední, boční a okenní airbagy, manuální klimatizaci nebo rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory.

Dynamic má navíc pohon všech kol, 18-palcová kola, ESP, kůží potažený volant a řadicí páku, dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač a 6 reproduktorů.

Elegance obsahuje kožené čalounění sedadel, tempomat, deštový senzor a automatické nastavení výšky auta (v případě sedmimístné verze).

Příplatky za sedmimístné provedení a střešní okno činí shodně 20 tisíc korun, metalický lak přijde na 13 500 Kč a parkovací asistent na 7 200 Kč.

Jan Cacek

14.3.2006 8:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist