Hyundai ix35 (od 2010)

Korejské SUV je mezi českými motoristy oblíbené, a tak si nového majitele si hledá snadno. Zejména pokud má pod kapotou turbodiesel.

RADOSTI
Líbivý design, prostor pro posádku, dostatek místa pro zavazadla, dobré jízdní vlastnosti.

STAROSTI
Spotřeba zážehových verzí, tvrdé plasty v interiéru, omezená nabídka dílů z druhovýroby, vysoké ceny některých dílů.

„Es-ú-véčka“ se mezi motoristy dlouhodobě těší poměrně velkému zájmu. Jedním z nich je i Hyundai ix35, který se stále řadí k mladým ojetinám. Na trh nových vozů totiž vstoupil až v roce 2010.

Nepřekvapí tedy, že není k vidění v každém autobazaru. Avšak i přes menší nabídku ojetých vozidel mají zájemci z čeho vybírat. Prohlídka několika automobilů ale znamená nutnost více cestovat.Při samotném výběru je pak třeba dát pozor na to, jakou variantu kupujeme. Model ix35 totiž vyjel jak v provedení s pohonem přední kol, tak ve verzi 4×4 (kola zadní nápravy se připojují až při prokluzu předních kol).


Velké lákadlo představuje pro mnohé motoristy atraktivní design vozu. Za vzhledem karoserie přitom nijak nepokulhává ani tvar palubní desky. Někomu ale mohou trochu vadit užité tvrdé plasty.

Sedadla nabídnou dostatek pohodlí a zmínit musíme také prostornost vozidla. Místa je zde opravdu dost jak vpředu, tak v oblasti zadních sedadel a výtky nelze mít ani k zavazadelníku.Ten nabídne v základním uspořádání objem 465 litrů, což není vůbec špatné. V případě potřeby lze samozřejmě sklopit zadní sedadla a nákladový prostor tak rozšířit na 1436 litrů.


Pochvalu si automobil zaslouží také za jízdní vlastnosti, které jsou dobré, ať už jde o předokolku, nebo čtyřkolku. Mimo zpevněnou komunikaci ale nečekejte nemožné. Vždyť jde o SUV, ne o off-road.

Nabídka pohonných jednotek začíná zážehovou šestnáctistovkou s přímým vstřikem paliva. Agregát o výkonu 99 kW pohání pouze verzi s pohonem jedné nápravy. Někteří majitelé hovoří o průměrné spotřebě 8,5 litru, avšak na dálnici se šplhá i přes desetilitrovou hranici.Mezi spořílky nepatří dvoulitrový zážehový motor, avšak jeho výkon 120 kW je přesvědčivý. Dostal se do provedení s pohonem předních i všech kol. Úsporněji pracují přirozeně turbodiesely.


Slabší z nich má objem 1,7 litru a produkuje výkon 85 kW. Naleznete jej jen v modelu s pohonem předních kol. Silnější dvoulitrový turbodiesel je nabízen ve dvou výkonových variantách.

Slabší 2.0 CRDi disponuje dostatečným výkonem 100 kW, silnější nabídne o 35 kW více. Dle cílového trhu se motory montovaly do vozidel ve verzích 4×2 či 4×4.Jelikož jde o mladou ojetinu, jejíž servis zatím probíhá především ve značkových opravnách, o závadách se zatím ví jen minimálně. Někteří majitelé upozorňují na mlžení světlometů následkem průniku vlhkosti či potíže s naftou v zimním období u motorizace 1.7 CRDi.


„Objevují se vozidla s rozvrzaným interiérem či vydávající nepříjemné zvuky od podvozku,“ varuje Radek Špulka, cenový specialista Auto ESA. K výčtu známých závad dodává: „Časté jsou vůle na táhlech stabilizátoru, vyskytují se problémy s parkovacími senzory a další elektronikou.“

Ve zpětném zrcátku
2010 – na začátku roku uvedení modelu se zážehovým motorem 2.0 D-CVVT/120 kW a turbodieselem 2.0 CRDi VGT/135 kW.
2011 – nově agregát 1.6 GDI/99 kW a turbodiesely 1.7 CRDi VGT/85 kW a 2.0 CRDi VGT/100 kW.
2012 – na některých trzích také turbodiesel 2.0 CRDi VGT ve verzi 130 kW.
2013 – facelift, základní motorizace 1.6 nově o výkonu 103 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Hyundai ix35 v roce 2010 a podle nového hodnocení dostal celkově 5 hvězdiček z 5 možných.
Za ochranu posádky při nárazu dostal 90%.
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 88%.
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 54%.
Za přítomnost bezpečnostních asistentů si připsal 71%.

26.5.2013 5:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist