Hyundai ix35 – crash test EuroNCAP

Na čelo třídy malých SUV se zařadil nový stroj z Koreje. Pět hvězdiček zdobí skvělý výsledek v kategorii ochrany dětí.

Ve třídě SUV je srovnávání vždy obtížné, hmotnosti aut se tu případ od případu výrazně liší. Nový Hyundai ix35 patří spíš na spodní okraj kategorie, kterou EuroNCAP nazývá malé off-roady 4×4. Jediné dva plně srovnatelné vozy, testované podle nové metodiky, jsou Audi Q5 (o 50 kg těžší) a Volkswagen Tiguan (o 20 kg lehčí). Devadesát procent za ochranu dospělých řadí ix35 mezi oba konkurenty. Audi je o dvě procenta lepší, Volkswagen o tři horší, rozdíly jsou tedy minimální. Jak se pomalu stává zvykem, komisaři neměli výhrady k ochraně při čelním nárazu, ix35 bylo dokonce lepší než oba konkurenti. Také boční kolize s objektem velikosti auta dopadla na výbornou. Hyundai měl bohužel problémy při nárazu bokem do sloupu, jeden z okenních airbagů se zachytil za plast na sloupku a nenafouknul se. To je závažné selhání a protože okenní airbagy hrají při ochraně posádky důležitou roli, přišlo SUV o body z obou bočních nárazů a zaostalo za oběma soupeři. Ochrana při nárazu zezadu byla dobrá.S 88 procenty za ochranu dětí je Hyundai nejlepším malým SUV podle nové metodiky (od 2009). Nejen to, jde dokonce o vůbec nejlepší výsledek, dosavadní rekord byl 86 %, na které dosáhlo například BMW X1 a pár aut v jiných třídách. Slovní hodnocení je patřičně stručné a neobsahuje žádné výtky. Airbag spolujezdce jde vypnout a pokud tak učiníte, dá vám o sobě systém jasně vědět. Plný počet bodů dostal Hyundai za informační nálepky a piktogramy.Chodce s ix35 rozhodně nesrážejte, ačkoli skóre 54 procent je na SUV slušné. Lepší je tu jen malé BMW X1 s 64 %, ostatní auta ve třídě jsou pod padesátkou. Většina plochy nárazníku zvládne nohy chodců dobře a kapota bude překvapivě pohodlná pro děti. Jenže spodní hrana předního okna, kam obvykle padají dospělí, si vedla mizerně a přední hrana kapoty zůstala dokonce bez bodu.

Sedmdesát jedna procent za elektronické pomocníky je standardem napříč třídami. Tohoto skóre dosahují auta se standardně montovanou stabilizací a ukazatelem nezapnutých pásů na obou předních sedadlech. Hyundai není výjimkou, když zcela postrádá možnost objednat nastavitelný omezovač rychlosti a kontrolky pro pásy v druhé řadě sedadel.

autoweb.cz

26.8.2010 8:04

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist