Hyundai ix35 2.0 CRDi 4×4

Tohle SUV má šanci na úspěch. Nestojí moc a nejezdí špatně.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

SUV Hyundai ix35 bude mít velmi široký záběr. Nejen, že vstupuje do segmentu stále populárnějších jakoterénních aut, ale automobilka tuší, že se jí podaří sebrat i nějaké zákazníky segmentu C, zejména pak Volkswagenu Golf, Fordu Focus a Opelu Astra. Ano, jedná se o úplně jiné auto, ale nezapomeňte, že lidé přemýšlejí hlavně penězi a mnoho zákazníků počítá, co za své finance dostane. A Hyundai ix35 toho nabízí opravdu dost.

Design je hodně odvážný a rozhodně vzbudí pozornost a vyvolá mnoho reakcí – ať už negativních nebo pozitivních. Lepší je to v interiéru, kde si nemůžete na nic zásadního stěžovat, snad jen na příliš intenzivní podsvícení palubní desky (což se stává problémem u většiny korejských aut, i těch nových) a na mizerné vedení sedaček, ve kterých si občas můžete připadat jako na dřevěné židli. Nicméně ergonomie se posunula blíže evropským zvyklostem a například pozice za volantem je na poměry SUV velmi dobrá.

Hyundai ix35 můžete mít buď jako předokolku nebo čtyřkolku s připojitelným pohonem zadních kol. Nemusím vám asi říkat, že v 99 % případů vám bude stačit předokolka. Když do obchodního centra všichni dojedou ve Focusech a Golfech, proč by tam i SUV nemohlo dojet jen s pohonem předních kol, že? Hyundai ix35 4×4 ale i za normálních okolností funguje jako předokolka a zadní kola se připojují až tehdy, když dojde k prokluzu těch předních. V lehkém terénu to docela funguje a nebudete mít nikde problémy, takže polní cestu nebo louku zvládnete bez potíží. Limitujícím faktorem tak bude váš strach o poškození auta a silniční pneumatiky.

Hyundai i30 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai i30 fotogalerie

Na silnici se Hyundai ix35 2.0 CRDi chová předvídatelně a bezpečně. Vyšší těžiště a hmotnost se samozřejmě v zatáčkách projeví, ale podvozek je nastaven dobře a volant má celkem přirozený odpor a aspoň malé náznaky zpětné vazby. V auto tedy celkem rychle získáte důvěru a nebudete se bát jezdit svižně. Jediným omezením při rychlé jízdě tak budou vlastně jen sedačky, které vás v zatáčkách vůbec nepodrží.

Když ale začnete být příliš agresivní hlavně v nájezdu do zatáček, projeví se docela velká nedotáčivost. Ubráním plynu sice stopu trochu utáhnete, ale lepší je zvolit přístup pomalejšího nájezdu do zatáček. Tohle přeci není žádný sporťák, ale vysoké a docela těžké SUV… Hyundai ix35 2.0 CRDi 4×4 však patří mezi ta lépe ovladatelná SUV v tomto segmetu a rozhodně bychom se ho nebáli postavit vedle Fordu Kuga, Škody Yeti či Nissanu Qashqai.

Motor 2.0 CRDi má slušný výkon a díky relativně krátce poskládané šestistupňové převodovce nebudete mít pocit, že auto nejede. Bohužel se to na dálnici projeví větším hlukem od motoru. A vůbec, dieselový klepavý zvuk proniká do kabiny až příliš a neuškodilo by na lepší hlukové izolaci zapracovat. Tak snad v rámci faceliftu…

Spotřeba se dá udržet na hranici 8 l/100 km a na dlouhých cestách konstantní rychlostí klesne i pod 7 l/100 km, pokud nepospícháte.

Verdikt
Hyundai ix35 není žádným velkým překvapením. Nabízí solidní jízdní vlastnosti a je i docela dobře postavené. Zákazníky ale osloví především atraktivní cenovou politikou, bohatou standardní výbavou a předpokládanými nízkými provozními náklady. Zkrátka, za cenu lepšího hatchbacku segmentu C dostanete zajímavé SUV. Podobnou nabídku jen tak nikde nedostanete. A zřejmě to funguje, protože na Hyundai ix35 se stojí fronty.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)11,3 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1995
Kompresní poměr16,5 : 1
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)100 kW / 136 k při 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 Nm od 1800 do 2500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)85 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)181 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)6,7 / 5,1 / 5,7 l/100 km
Objem nádrže (l)58 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4410
Šířka (mm)1820
Výška (mm)1660
Rozvor náprav (mm)2640
Provozní hmotnost (kg)1600
Celková hmotnost (kg)2140
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)465 - 1436
Ceny
Základní cena modelu624 900 Kč
17.5.2010 9:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist