autoweb.cz > Hyundai > Hyundai Genesis: (konečně pořádná?) limuzína z Koreje
Hyundai Genesis: (konečně pořádná?) limuzína z Koreje
Není to poprvé, co se Jižní Korea pokouší o vlastní interpretaci tradičně německého tématu luxusní limuzíny, či – jak je v poslední době módní říkat – manažerského sedanu. Tak proč ten povyk okolo Hyundai Genesis?
Z několika důvodů. Soubratří Kia/Hyundai už předvedlo, že umí pochopit, co chtějí evropští zákazníci v segmentu nižší střední třídy. A zatím všechno nasvědčuje tomu, že pochopili i příčiny rychlého vzestupu značky Lexus na zaoceánském trhu. Zapomeňte na tragikomické pokusy jako Kia Opirus nebo Hyundai Grandeur s jejich bezmocnými tlumiči, měkkými karoseriemi, impotentními motory a nedostatkem péče o detail: Hyundai Genesis je postavený s úplně jinou filozofií.
Hyundai genesis fotogalerie – vše co potřebujete vidět
O Genesis jsme psali již dříve. Dnes ale vidíte první „civilní“ fotky a konečně vyšly najevo i nějaké technické údaje. Vždyť už za pár dnů tohle auto čeká mezinárodní debut v Detroitu.
Pokud jste to náhodou ještě nezaregistrovali, Hyundai Genesis má podélně uložený motor a pohon zadních kol: ano, právě tak jako BMW, Mercedes nebo Lexus. Vypadá velmi nekorejsky – tím decentním způsobem, jaký uměli Němci v dobách BMW E39 či Mercedesu S-klasse W220. Alespoň na fotkách se zdá, že Genesis má – snad jako vůbec první auto z Koreje – i správné proporce. Mimochodem, všimněte si, že na přídi vůbec není logo Hyundai. Automobilka jako by tušila, že pro část potenciální klientely je stud tím hlavním důvodem, proč nakonec nakoupí jinde.
V Americe bude Hyundai Genesis nabízen s trojicí benzínových motorů: dva šestiválce 3.3 a 3,8 l doplní zbrusu nový V8 Tau o objemu 4,6 l. Ten podle Hyundai vyvine 370 koní a mohutných 440 Nm, které bude na zadní kola přenášet šestistupňový automat slovutné značky ZF. Prý můžeme očekávat zrychlení 0-100 km/h za méně než 6 sekund a nejvyšší rychlost blízkou 250 km/h.
Hyundai nicméně ví, že má-li s Genesis uspět, musí nabídnout výjimečně dobrou hodnotu. Standardní výbava prý bude obsahovat mimo jiné vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, natáčecí světlomety a navigaci. V Německu se za podobné libůstky těžce připlácí.
Á propos cena – nebudeme vám plést hlavu americkými částkami, které jsou z mnoha důvodů úplně jinde než ceny aut v Evropě. Zajímavé je ale i relativní srovnání: marnotratně vybavený Hyundai Genesis V8 by měl vyjít přibližně na stejné peníze jako standardní Audi A8, BMW 7 nebo Mercedes třídy S se základním motorem (většinou benzínový šestiválec okolo tří litrů). Vztaženo do českých podmínek by to znamenalo, že za všechnu tu parádu zaplatíte o něco málo méně než dva miliony korun.
Teď jen přesvědčit známé z golfového klubu, že nejste socka… I kdyby se Hyundai zcela vyrovnal německým soupeřům po technické stránce, boj s předsudky bude to nejtěžší.
autoweb.cz