Hyundai Genesis: (konečně pořádná?) limuzína z Koreje

Motor V8, pohon zadních kol, automat od ZF... nový korejský luxusní sedan je jiný než ty dosavadní.

Není to poprvé, co se Jižní Korea pokouší o vlastní interpretaci tradičně německého tématu luxusní limuzíny, či – jak je v poslední době módní říkat – manažerského sedanu. Tak proč ten povyk okolo Hyundai Genesis?

Z několika důvodů. Soubratří Kia/Hyundai už předvedlo, že umí pochopit, co chtějí evropští zákazníci v segmentu nižší střední třídy. A zatím všechno nasvědčuje tomu, že pochopili i příčiny rychlého vzestupu značky Lexus na zaoceánském trhu. Zapomeňte na tragikomické pokusy jako Kia Opirus nebo Hyundai Grandeur s jejich bezmocnými tlumiči, měkkými karoseriemi, impotentními motory a nedostatkem péče o detail: Hyundai Genesis je postavený s úplně jinou filozofií.

Hyundai genesis fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai genesis fotogalerie

O Genesis jsme psali již dříve. Dnes ale vidíte první „civilní“ fotky a konečně vyšly najevo i nějaké technické údaje. Vždyť už za pár dnů tohle auto čeká mezinárodní debut v Detroitu.

Pokud jste to náhodou ještě nezaregistrovali, Hyundai Genesis má podélně uložený motor a pohon zadních kol: ano, právě tak jako BMW, Mercedes nebo Lexus. Vypadá velmi nekorejsky – tím decentním způsobem, jaký uměli Němci v dobách BMW E39 či Mercedesu S-klasse W220. Alespoň na fotkách se zdá, že Genesis má – snad jako vůbec první auto z Koreje – i správné proporce. Mimochodem, všimněte si, že na přídi vůbec není logo Hyundai. Automobilka jako by tušila, že pro část potenciální klientely je stud tím hlavním důvodem, proč nakonec nakoupí jinde.

V Americe bude Hyundai Genesis nabízen s trojicí benzínových motorů: dva šestiválce 3.3 a 3,8 l doplní zbrusu nový V8 Tau o objemu 4,6 l. Ten podle Hyundai vyvine 370 koní a mohutných 440 Nm, které bude na zadní kola přenášet šestistupňový automat slovutné značky ZF. Prý můžeme očekávat zrychlení 0-100 km/h za méně než 6 sekund a nejvyšší rychlost blízkou 250 km/h.

Hyundai nicméně ví, že má-li s Genesis uspět, musí nabídnout výjimečně dobrou hodnotu. Standardní výbava prý bude obsahovat mimo jiné vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, natáčecí světlomety a navigaci. V Německu se za podobné libůstky těžce připlácí.

Á propos cena – nebudeme vám plést hlavu americkými částkami, které jsou z mnoha důvodů úplně jinde než ceny aut v Evropě. Zajímavé je ale i relativní srovnání: marnotratně vybavený Hyundai Genesis V8 by měl vyjít přibližně na stejné peníze jako standardní Audi A8, BMW 7 nebo Mercedes třídy S se základním motorem (většinou benzínový šestiválec okolo tří litrů). Vztaženo do českých podmínek by to znamenalo, že za všechnu tu parádu zaplatíte o něco málo méně než dva miliony korun.

Teď jen přesvědčit známé z golfového klubu, že nejste socka… I kdyby se Hyundai zcela vyrovnal německým soupeřům po technické stránce, boj s předsudky bude to nejtěžší.

autoweb.cz

8.1.2008 8:27

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist