Hulme.F1 Champion 1967

První novozélandský supersport je pojmenovaný po mistru světa F1 a na konkurenci chce vyzrát motorem z BMW M5.

V těchto chvílích by mělo na Novém Zélandu probíhat představení prvního domácího supersportu, pojmenovaného po jediném novozélandském mistru světa ve Formuli 1, Denny Hulmeovi. Premiéry se účastní i Greeta Hulmeova, vdova po jednom z nejznámějších závodníků jižní polokoule.

Firma Supercars, která Hulme.F1 v tajnosti v posledních třech letech vyvíjela, chce s výrobou začít v příštím roce s tím, že celá série by měla čítat alespoň 500 kusů.

Hulme.F1 používá upravený motor z BMW M5, i když zatím není potvrzené, zda jde o současnou desetiválcovou verzi, či předchozí osmiválcovou generaci. Celokarbonová konstrukce používá všechny vyspělé prvky, které jsou dnes v této třídě normou, což mimo jiné zaručuje i všedůležitý vysoký poměr mezi výkonem a hmotností. Konkrétní hodnota zatím není známá, ale pokud má platit, že „Hulme.F1 bude nabízet zážitky z Formule 1 na klasických silnicích,“ bude muset být opravdu výjimečná.

Motor je klasicky uložený uprostřed a je spojený se speciálně vyvinutou převodovkou umístěnou na zadní nápravě. 

Největší konkurencí Hulme.F1 jsou podobné britské speciály od značek Noble a Ultima, i když ve stylu zadní části se pamatuje i starší model 340R od Lotusu. Přirozeně se nabízí srovnání i s Lamborghini a Ferrari, ale pokud se bude Hulme opravdu vyrábět, bude proti nim stále mnohem exotičtější, i když to samo o sobě ještě neznamená, že půjde o lepší auto. Duchovně nejblíž by mohl mít například k Ascari KZ1, které má také motor z M5.

Největším designovým tahákem karosérie je kombinace klasického pojetí kabiny cestujících a odkrytých kol ve stylu monopostů, i když i ta jsou ve stylu Caterhamu chráněna karbonovými kryty.

Celý předek navíc napodobuje velké formulové křídlo a téma F1 rezonuje i v malé násosce na střeše, i když zatím není jasné, jakou funkci má přesně plnit.

Na vývoji Hulme.F1 se podílela i Univerzita Massey ve Wellingtonu a firma Supercars se zavázala, že významnou část budoucích zisků bude investovat do tamní fakulty dopravního strojírenství.

Supercars chce každý rok vyrobit zhruba stovku aut, ale s předpokládanou cenou kolem 400 až 600 tisíc dolarů je otázka, jestli to nebude i na tak slavné jméno příliš.

redakce autoweb.cz

1.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist