Hulme.F1 Champion 1967

První novozélandský supersport je pojmenovaný po mistru světa F1 a na konkurenci chce vyzrát motorem z BMW M5.

V těchto chvílích by mělo na Novém Zélandu probíhat představení prvního domácího supersportu, pojmenovaného po jediném novozélandském mistru světa ve Formuli 1, Denny Hulmeovi. Premiéry se účastní i Greeta Hulmeova, vdova po jednom z nejznámějších závodníků jižní polokoule.

Firma Supercars, která Hulme.F1 v tajnosti v posledních třech letech vyvíjela, chce s výrobou začít v příštím roce s tím, že celá série by měla čítat alespoň 500 kusů.

Hulme.F1 používá upravený motor z BMW M5, i když zatím není potvrzené, zda jde o současnou desetiválcovou verzi, či předchozí osmiválcovou generaci. Celokarbonová konstrukce používá všechny vyspělé prvky, které jsou dnes v této třídě normou, což mimo jiné zaručuje i všedůležitý vysoký poměr mezi výkonem a hmotností. Konkrétní hodnota zatím není známá, ale pokud má platit, že „Hulme.F1 bude nabízet zážitky z Formule 1 na klasických silnicích,“ bude muset být opravdu výjimečná.

Motor je klasicky uložený uprostřed a je spojený se speciálně vyvinutou převodovkou umístěnou na zadní nápravě. 

Největší konkurencí Hulme.F1 jsou podobné britské speciály od značek Noble a Ultima, i když ve stylu zadní části se pamatuje i starší model 340R od Lotusu. Přirozeně se nabízí srovnání i s Lamborghini a Ferrari, ale pokud se bude Hulme opravdu vyrábět, bude proti nim stále mnohem exotičtější, i když to samo o sobě ještě neznamená, že půjde o lepší auto. Duchovně nejblíž by mohl mít například k Ascari KZ1, které má také motor z M5.

Největším designovým tahákem karosérie je kombinace klasického pojetí kabiny cestujících a odkrytých kol ve stylu monopostů, i když i ta jsou ve stylu Caterhamu chráněna karbonovými kryty.

Celý předek navíc napodobuje velké formulové křídlo a téma F1 rezonuje i v malé násosce na střeše, i když zatím není jasné, jakou funkci má přesně plnit.

Na vývoji Hulme.F1 se podílela i Univerzita Massey ve Wellingtonu a firma Supercars se zavázala, že významnou část budoucích zisků bude investovat do tamní fakulty dopravního strojírenství.

Supercars chce každý rok vyrobit zhruba stovku aut, ale s předpokládanou cenou kolem 400 až 600 tisíc dolarů je otázka, jestli to nebude i na tak slavné jméno příliš.

redakce autoweb.cz

1.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist