Honda zavádí technologii ADAS

Systém spojující funkci adaptivního tempomatu s asistentem pro jízdu v pruzích snižuje únavu a zátěž řidiče.

Honda v posledních letech testovala technologii ADAS v nejrůznějších podmínkách a je přesvědčena o tom, že přispěje ke zvýšení bezpečnosti. Adaptivní tempomat ACC využívá informace z radaru v čelní masce, měřícího bezpečný odstup od auta vpředu. Tempomat udržuje nastavenou rychlost, ale v případě přítomnosti jiného vozidla před autem ji také reguluje včetně brzdění (například při nenadálém předjíždění kamionu). Funguje v rozmezí 70 až 180 km/h a v zatáčkách do maximálního poloměru 230 metrů nebo do přetížení 0,2 G. To se však dnes nedá označit za převratnou novinku.

U systému ADAS je však zajímavé propojení s technologií LKAS (Lane Keeping Assist System), která s pomocí kamery umístěné u zpětného zrcátka monitoruje vodorovné značení jízdních pruhů a řídí auto tak, aby jelo neustále uprostřed pruhu. To je rozdíl proti systému AFIL z C4, který rozvibruje sedadlo. LKAS však plně nenahrazuje řidiče: dodává elektrickému řízení pouze 80 procent točivého momentu, zbytek musí doplnit řidič. Pokud systém zjistí, že nemáte ruce na volantu, spustí varovné pípání a po 6 až 15 sekundách se vypne.

Pokud řidič jede s aktivovanými systémy ADAS, má nad technologií stále kontrolu a může je kdykoli vyrušit. Studie Hondy prokázaly, že se systémem ADAS zachytí oko řidiče více informací z okolního provozu.

Nová technologie bude k mání pro špičkový Accord 2,4 Executive s automatickou převodovkou.

Jan Cacek

13.1.2006 11:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist