Honda Accord / Accord Tourer

Důkladně vylepšený Accord vypadá senzačně – a jde přímo proti Mazdě 6.

Japonská Honda představuje na 78. autosalonu v Ženevě vylepšený Accord. Není to úplně nová generace, spíš jen mimořádně důkladný facelift. Až na zcela přepracovanou záď kombíku vychází většina designových prvků ze stejných myšlenek jako předtím, ale výsledkem je modernější, atletičtější auto.

Ačkoliv fotky lichotí spíš sedanu, ve skutečnosti se nám o chloupek víc líbí kombík. Velkým krokem dopředu je také interiér, jehož středová konzola splývá mezi sedadla podobně, jako je tomu ve velkém modelu Legend. Nejsme si ale moc jisti tou změtí tlačítek – zdá se nám, že za jízdy bude velmi obtížné se na středovém panelu zorientovat.

Technicky nepřináší nová Honda Accord nic převratného. Základ je stejný jako dřív, ale skoro všechno, od podvozku po motory, bylo nějakým způsobem vylepšeno. Například zavěšení je pořád stejné, dvojitými lichoběžníky vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu, Honda však tvrdí, že vylepšila odpružení a tlumení. Auto je také širší a nižší než původní model.

Honda Accord fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Accord fotogalerie

Všechny pohonné jednotky mají stejné základní ukazatele jako dřív, byly však do různé míry modernizovány a všechny teď splňují emisní normu Euro 5.

Výkon základního Accordu 2.0i zůstává prakticky shodných 115 kW (156 koní) v 6000 ot./min., výrobce však zmiňuje větší sací ventily, jiný zdvih časování a lepší průtok vzduchu, což by mělo přispět ke snížení spotřeby.

Honda Accord 2.4i posílí z dnešních 140 kW (190 koní) na 147 kW (200 k) a o 10 Nm (na 233 Nm) naroste i jeho točivý moment.

Nejvíce si ale Honda slibuje od naftového motoru 2.2 i-CTDi který dostal mj. piezoelektrické vstřikovače systému common-rail a částicový filtr. Výkon doznal zvýšení na 110 kW (150 k), točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm. Stávající jednotka přitom vyvine 140 koní a 340 Nm.

Všechny tři pohonné jednotky jsou teď spřaženy se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek dostanete pětistupňový automat (jen pro benzínové motory).

A teď čísla z jiného soudku: Honda Accord sedan spolyká 467 litrů zavazadel. Nakládací hrana navíc klesla o 80 mm (na 678), aby vaše kýla nedostávala při nakládání těžkých nákupů tolik zabrat. Accord Tourer nabízí v základní konfiguraci 395 litrů, což není mnoho. Kapacitu kufru po sklopení zadních sedadel (které je pořád stejně geniálně rychlé a jednoduché) jsme nicméně nezjistili.

U prodejců Hondy najdete nový Accord sedan i Accord Tourer někdy v polovině roku, slibuje automobilka.

autoweb.cz

5.3.2008 7:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist