Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S

Nová Honda Accord už jezdí kdesi za oceánem, u nás je aktuální tato generace. Se silnějším naftovým motorem.
  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.8

RADOSTI
Celkově vyvážené auto, motor, jízdní vlastnosti

STAROSTI
Hlavice řadící páky, limitovaný zavazadelník

Nemohu začít jinak než tím, že prohlásím, že Accord je už pohledem produkčního cyklu starší auto a že jeho „věk“ je znát … Ovšem v dobrém slova smyslu a hned vysvětlím proč. Než se pokusím podívat na Accord podrobněji, tak řeknu, že od první chvíle za volantem jsem vnímal určitou staromódnost v přístupu k věci. Dobrý posed za volantem. Volant, který šel příjemně do ruky (jakkoli je tohle otřepané klišé novinářského pisálka) a strmé řízení. Velmi snadné nalezení ideální pozice v sedačce, přehlednou přístrojovou desku bez zbytných cinkrlátek a „moderních“ systémů typu vypínání motoru na semaforech.

Takže abych byl správně pochopen. Accord je na trhu už dlouho a v porovnání s novinkami je to znát. Ale mým pohledem svůj věk skvěle maskuje. Nebo ani ne snad maskuje, spíše bych řekl, že jeho tvary, design zejména v kabině, na přístrojích, je nadčasový. Vnímám, že nejde o výstřelky posledních několika měsíců, ale nemám pocit, že jedu s autem, které už má po sezoně.Nechme ale už řečí ohledně toho, zda je nebo není Honda Accord již v polovině (či ještě dál) svého produkčního cyklu. Vypadá dobře, výraz a la japonský bojovník je stále šik. Tenhle ninja vzhled se mi líbí víc než třeba u Toyoty Avensis, kde automobilka také vsadila na podobný výraz, ale jejich samuraj mi nepřijde tak čistý, jednoduchý, nadčasový. Ne v šedé barvě.

Honda Accord fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Accord fotogalerie

Novinkou tohoto Accordu je motor. Naftový čtyřválec s objemem 2,2 litru, který Honda dává (zatím) jen do Accordu, a já si ho umím hravě představit i v CR-V. Takže výkon 180 koní v 4000 otáčkách a točivý moment 380 k dispozici od 2000 otáček. Slušné parametry jak na papíře, tak v reálu. Motor má výborný tah odspodu, je sice malinko, malininko hlučnější ve srovnání se slabším sourozencem, ale to jsem vnímal spíše při nastartování zastudena, když jsem se postavil ven, před kapotu, než kdykoli jindy. Odzadu už díky výfukům zněl libozvučnější sonor a za volantem, pod plynem, se mým vnímáním projev motoru blížil ke sportovně laděnému benzínovému agregátu.


Type S je (nejen) o novém silném motoru. Velmi dobrém turbodieselu.

Abych hned ze začátku vyřešil jednu negativní věc, tak se zmíním o řadící páce. Ta je sama o sobě skvělá. Krátká, pevná, tuhá v chodu kulisou, padne skvěle do dlaně. Navíc je začátkem mechanismu, který je perfektně seskládán a odladěn – šestistupňová převodovka má kvalty za sebou tak, že je radost jezdit. V ostřejších zatáčkách okresek vychází řazění přesně mezi zatáčky, nestalo se mi, že bych buď motor podtáčel a nebo naopak musel řadit výš a zbytečně hnal otáčky do komatu. Ne. Ale má obtíž se řadící pákou spočívala v ozdobném kovu na jejím vrcholu – v mrazech, ve kterých jsem jezdil, než se páka zahřála, to trvalo celkem dlouho, a pálila do dlaně. Asi detail… který skutečně souvisel jen s tím, že jsem s autem jezdil v nejnižších letošních teplotách.S teplotou souvisí ještě jedna věc – měl jsem pocit, že celkem dlouho trvá, než se auto vyhřeje jako takové, tedy kabina. Z výdechů šel teplý vzduch, ale než se interiér prohřál, chvilku to zabralo. To se ale stalo jednou, abych byl korektní. A pak už jsem tohle nezaregistroval, takže nevím, kde hledat jádro pudla.

Nyní k ryze pozitivním věcem. O převodovce jsem mluvil, o motoru také a obojí je vynikající, A velmi dobrý je i podvozek, jeho naladění. Pevný, tuhý, ale ne uskákaný, neurotický. Přední kola skvěle drží stopu, vedou, neodskakují na nerovnostech. Na výmolech jsou jistá i kola zadní nápravy. To platilo na suchém asfaltu, kde jsem i tak cítil, že na letních gumách by se kola držela podkladu s větší jistotou, zimáky malinko, malinko plavaly. A když jsem vjel na sníh a led, situace se samozřejmě změnila, respektive radostný jízdní styl jsem musel upravit podmínkám s určitou skepsí, protože na suchu Type S opravdu oslňoval.

Tabulková spotřeba u Accordu Type S se 180 koni je 5,6 litru, já jsem jezdil a nějakých 7,5 litru a byl jsem spokojený. Vzhledem k dynamice, které jsem si užíval, řekl bych velmi slušný výsledek.


Řadící páka představuje ducha Accordu Type S. Je pevná, krátká, sportovní.

Honda Accord je, navzdory sportovnímu charismatu, praktické auto. Nebo jím má být… a pokud jde o pohodlí a sezení na předních sedačkách, tak jsem si na dlouhých cestách nemohl stěžovat. Na zadních bylo dost místa, a kufr? Má objem 467 litrů, a tady vnímám v porovnání s dalšími hráči na trhu, třeba Passatem, určitý hendikep. Accord má výrazné podběhy zadních kol, který vstupují do prostoru zavazadelníku a ubírají na kapacitě. Tedy… teoreticky, pokud chcete stěhovat pionýrský tábor nebo pračku.

Já jsem vyrazil ve třech lidech na lyže a pokud tohle vezmu jako maximální zatížení auta, tak potřeby na lyžování jsem protáhl tunelem z kufru do kabiny a lyže se vešly zcela bez problémů, a to tak, až se ani nedotýkaly opěradel předních sedadel – v opačném případě by hrozilo poškození čalouní. Tady ale ne!
Velké sportovní tašky jsem bez obtíží naložil stejně jak troje přeskáče. Posádka nebyla nijak omezována, a všechna zavazadla cestovala s námi. Takže ano, kufr vypadá menší a není obrovský, ale je určitě dostačující.

DOPORUČUJEME: Honda Civic Type R má zelenou

Když jsem zmínil čalounění, musím otázku výbavu dokončit. Type S je špičková specifikace, a zahrnuje (asi) všechno, co můžete v Accordu dostat. Dvouzónovou klimatizaci, sportovní doplňky (hlavně ty pedály vypadaly skvěle), tempomat, a tak dále. Ve výsledku jsem napočítal asi sedmdesát sedm položek výbavy, za něco málo přes osm set tisíc korun.

Verdikt
Honda Accord pomalu a jistě stárne, ale to každé auto, ovšem Accord své roky zdařile maskuje svými schopnostmi. Silnější motor k autu pasuje, po stránce praktičnosti je sedan konkurenceschopný a umí vzdorovat největším rivalů.
A ohledně jízdních vlastností jde o vyvážené a komplexně odladěné auto.
Pokud lze použít výraz „sportovně laděný naftový sedan“ tak Accord Type S jeho podstatu naplňuje beze zbytku a je podle mého jedním z nejlepších, ne-li tím nejlepším představitelem této kategorie.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)2199
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)132 / 180 v 4000
Točivý moment (Nm)380 v 2000 - 2750
Výkon/hmotnost (k/t)109,4
0-100 km/h (s)8,5
Nejvyšší rychlost (km/h)220
Spotřeba paliva (l/100 km)5,6
Objem nádrže (l)65
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4725
Šířka (mm)1840
Výška (mm)1440
Rozvor náprav (mm)2705
Provozní hmotnost (kg)1645
Celková hmotnost (kg)2060
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)500
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1700
Zavazadlový prostor (l)467
Ceny
Základní cena modelu574 000 Kč
Cena testovaného vozu829 000 Kč
7.2.2013 6:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist