Harley-Davidson V-Rod Muscle

Model V-Rod před osmi lety postavil na hlavu tradiční představu o harleyích jako pomalých, líných a mizerně ovladatelných motorkách pro staré páprdy.

Muscle je v podstatě stylistické cvičení: ostře vytesané hrany namísto oblejších křivek jiných modelů V-Rod. Technicky se od nich liší jen v  detailech. To znamená, že Muscle má i stejný vodou chlazený dvouválec o  objemu 1250 cm3, který vyvine 125 koní a 115 Nm.

Do čtyř tisíc motor bručí jako klasické harleye, ale mezi pěti a devíti tisíci otáček se rozpoutá návykové inferno síly. Aby ne, vždyť ve vývoji tohoto fantastického motoru má prsty Porsche.

S takovým sklonem vidlice a širokánskou zadní gumou (240 mm) by se mohlo zdát, že Muscle nedojede dál než do první zatáčky. Ve skutečnosti se ale motorka vede velmi přesně a relativně snadno, pokud si zvyknete na dlouhý rozvor.Nakonec začnete škrtat stupačkami, ale to už jedete ve slušném náklonu. Pozice jezdce je ovšem pohodlná jen zdánlivě a spolujezdkyně vás bude nenávidět. Kvůli tvaru sedla sklouzne při každém přidání plynu dozadu a tenoučké polstrování jí dá naplno prožít každý výmol. Harley však nabízí řadu doplňků včetně cestovních sedel, ochranného plexi nebo (malých, ale aspoň něco) brašen. Už tak vysoká cena pak bohužel bobtná do závratných čísel.

V konfrontaci s řidičským šarmem V-Rodu Muscle ale veškeré objektivní nedostatky ztrácejí na důležitosti. Tahle motorka má zázračnou schopnost proměnit i tu nejobyčejnější cestu do práce v zážitek.

autoweb.cz

24.6.2009 6:00
Více o tématu: Harley-DavidsonPorsche

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist