Generálka pro Touran

Na pařížském autosalonu si odbude premiéru druhá generace úspěšného minivanu.

Ač se to třeba nezdá, Touran je ve své třídě jedním z nejúspěšnějších modelů. Na trhu zabírá celých 11 % segmentu a Volkswagen věří, že faceliftovaný model tuhle pozici ještě vylepší. A když se podíváte na seznam novinek, naděje rozhodně není planá.

Začneme tou největší inovací. Touran bude první z modelové řady VW, který řidiči nabídne automatické parkování. Nebude sice úplně první na trhu, protože sám umí zaparkovat i Prius od Toyoty, ale VW vidí technické řešení trochu jinak. Ve chvíli kdy řidič zapne parkovacího asistenta tlačítkem na palubní desce, začne to pravé divadlo. Touran je vybaven ultrazvukovými senzory a řídícím systémem, který sleduje situaci podél vozu, a to až do rychlosti 30 km/h. Ve chvíli, kdy centrální jednotka usoudí, že našla to správně velké místo, vyzve akustickým signálem řidiče, aby na něj zajel. Pozici určuje auto na displeji mezi palubními přístroji. Potom už řidič jen mačká plyn a brzdu, zatímco Touran se stará o veškeré řízení a kroucení volantem. Není to úplně samostatná činnost, kterou byste mohli autu bez obav přenechat, ale jako pomocná ruka to bohatě stačí. A vězte, že jakmile se řidič sladí s autem, zvládne zaparkovat během 15 vteřin.

Volkswagen Touran fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Touran fotogalerie

Další předělávky byly provedeny v interiéru. Nový Touran se honosí použitím kvalitních materiálů, měkčích plastů a pohodlnějších sedadel. V souladu s módními trendy vévodí vnitřku vozu především imitace leštěného hliníku, a to ve všech úrovních výbavy. Ty ostatně také prošly mnoha změnami.

Základní Conceptline nabídne v základu čtyři airbagy (řidič, spolujezdec a boční), plus stabilizační systém ESP, který nově podporuje i vlečná vozidla a jejich stabilizaci v krizových situacích. Těsně v závěsu následuje standardně dodávané rádio RCD 300 s podporou formátu MP3. Vyšší výbava Comfortline potom zdůrazňuje sportovní a mladistvý charakter vozu širokým použitím imitace hliníku v rámci nového „Energy“ stylingu interiéru. Oproti Conceptline tu z toho zásadního najdete navíc poloautomatickou klimatizaci a spoustu užitečných detailů pro uložení maličkostí uvnitř vozu. Na vrcholu potom stojí Highline s plně automatickou klimatizací, zcela novými 16-palcovými litými koly „Magny Cours“ a výkonným audiosystémem v čele se standardním rádiem RCD 300.

Z novinek ještě rychle zmíníme ještě adaptabilní bi-xenonové světlomety, asistent pro rozjezd do kopce a variabilní podlahu kufru. Navigační systém a DVD přehrávač v ceníku také nechybí.

Pod kapotou najdete důvěrně známé pohonné jednotky, ale za zmínku přecijen stojí pár údajů. Nejsilnější benzínovou motorizací je moderní čtyřválec 1.4 TSI s kompresorem a turbem zároveň (viz test tohoto týdne). Ten dává ze svého malého objemu úctyhodných 140 koní při průměrné spotřebě 7,5 litru. Touran s tímto motorem dosáhne maximální rychlosti cca 198 km/h. Dalším zážehovým agregátem je standardní 1.6ka o výkonu 102 koní.

Pro příznivce nafty má Touran v zásobě hned tři varianty motorizace – notoricky známá 1.9 TDI s výkonem 90 koní tvoří základ nabídky. Ta pokračuje přes identický motor, ovšem s výkonem 105 koní, až ke špičkovému turbodieselu o výkonu 170 koní, který známe z Octavie RS TDI. Zcela radikální novinkou je model Touran EcoFuel, který můžete koupit přímo na salonu a bez jakýchkoli dalších úprav posléze spalovat zemní plyn. V takovém případě vám motor nabídne výkon 109 koní. Dlužno dodat, že všechny naftové a TSI motory lze kombinovat s nově dodávanou převodovkou DSG.

A když mluvíme o Touranu, musíme zmínit neuvěřitelnou variabilitu interiéru. Druhá řada sedadel lze posouvat diagonálně a zároveň i dozadu kvůli místu pro nohy. Když sedačky nepotřebujete, jednoduše je složíte do podlahy a vznikne nehorázný zavazadlový prostor o objemu 1989 litrů. Volitelnou výbavou je tu pak třetí, zcela plnohodnotná řada sedadel, čímž se z Touranu stane sedmimistné auto. Stejně jako u standardních zadních sedaček, i třetí řada se dá sklopit do podlahy zavazadelníku v případě, že zrovna jedete ve dvou či převážíte náklad.

Při pohledu na nový Touran se dá říct, že doslova prošel omlazovací kůrou. Decentně upravený exteriér, nové světlomety, moderní materiály a svěží tvary, to vše směřuje k úspěchu v nabitém segmentu.

autoweb.cz

14.9.2006 7:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist