G-Power Tornado: kompresor pro M3

Tuner BMW se znovu předvedl – a opět použil kompresor.

Diskuze

8 komentářů

    Honza

    To muší bejt kua zátěž pro přírodu jak hrom. Je to nezodpovědné… 😀

    Aleš

    Zajímavý, kompressor od G-power vypadá jako malej turbo šneček.. Je to dmychadlo typu "G", jako bylo VW G40 a G60?

    Roots type vypadá dost jinak…, vyznáte se v tom někdo?

    Johny.Rico

    Přesně, taky jsem si říkal…

    Falta

    Tohle rozhodně vypadá stejně jako turbo… máš pravdu, šnekovej to neni určitě. Tady neni nikde vidět něco, kam by se napojil výkon z kliky.

    SkylineGT-R

    Suhlas, vyzera to ako klasicke turbo. Ale pritom narast vykonu a kroutaku je percentualne dost slaby a kroutak vo vysokych otackach, to odpoveda skor kompresoru… divne.

    riderhenry

    Na fotce motoroveho prostoru jde videt remen, resp. jeho kryt (zas tak dobre nevidim). Je to opravdu kompresor, ale taky me to vic nez zmatlo – ani jsem nevedel, ze takove kompresory existuji! :o)

    jpor

    turbo je v princípe tiež zložené z turbíny (hnanej výfukovými plynmi) a kompresoru. Ten je v turbe ale odstredivého typu, ktorý vyžaduje vysoké otáčky (do 200 000/min). Rootsov a Lysholmov kompresor sú klasické "šnekové" a majú valcovitý tvar a stačí im 12-20 000/min. Na druhej strane si viem predstaviť použiť kompresor z turba ale poháňať ho remeňom namiesto turbínou+výfukom. Toto mi príde že je práve táto varianta, lebo ten kompresor na fotke vyzerá presne ako z turba

    jpor

    navyše slabý nárast výkonu + toč. momentu a aj to až v stredných a vyšších otáčkach by napovedal tomu, že je to odstredivý "turbo-type" kompresor hnaný remeňom ale na nižšie otáčky než obvyklých 150-200 000/min, tým pádom generuje tlak až vo vyšších otáčkach aj to nie veľký, ale motor M3 je veľmi efektívny a tak mu ten tlak stačí na +80 koní, zato +80 Nm je relatívne málo. K charakteru M3 to ale lepši pasuje ako 650 Nm brutál.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist