G-Power Tornado: kompresor pro M3
Tuner BMW se znovu předvedl – a opět použil kompresor.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
To muší bejt kua zátěž pro přírodu jak hrom. Je to nezodpovědné… 😀
Zajímavý, kompressor od G-power vypadá jako malej turbo šneček.. Je to dmychadlo typu "G", jako bylo VW G40 a G60?
Roots type vypadá dost jinak…, vyznáte se v tom někdo?
Přesně, taky jsem si říkal…
Tohle rozhodně vypadá stejně jako turbo… máš pravdu, šnekovej to neni určitě. Tady neni nikde vidět něco, kam by se napojil výkon z kliky.
Suhlas, vyzera to ako klasicke turbo. Ale pritom narast vykonu a kroutaku je percentualne dost slaby a kroutak vo vysokych otackach, to odpoveda skor kompresoru… divne.
Na fotce motoroveho prostoru jde videt remen, resp. jeho kryt (zas tak dobre nevidim). Je to opravdu kompresor, ale taky me to vic nez zmatlo – ani jsem nevedel, ze takove kompresory existuji! :o)
turbo je v princípe tiež zložené z turbíny (hnanej výfukovými plynmi) a kompresoru. Ten je v turbe ale odstredivého typu, ktorý vyžaduje vysoké otáčky (do 200 000/min). Rootsov a Lysholmov kompresor sú klasické "šnekové" a majú valcovitý tvar a stačí im 12-20 000/min. Na druhej strane si viem predstaviť použiť kompresor z turba ale poháňať ho remeňom namiesto turbínou+výfukom. Toto mi príde že je práve táto varianta, lebo ten kompresor na fotke vyzerá presne ako z turba
navyše slabý nárast výkonu + toč. momentu a aj to až v stredných a vyšších otáčkach by napovedal tomu, že je to odstredivý "turbo-type" kompresor hnaný remeňom ale na nižšie otáčky než obvyklých 150-200 000/min, tým pádom generuje tlak až vo vyšších otáčkach aj to nie veľký, ale motor M3 je veľmi efektívny a tak mu ten tlak stačí na +80 koní, zato +80 Nm je relatívne málo. K charakteru M3 to ale lepši pasuje ako 650 Nm brutál.