Frankfurt live: Opel Flextreme

Pořád ještě nechápeme, proč jsou fosilní paliva horší než elektřina vyráběná z fosilních paliv, ale Opel se jen snaží reagovat na politické tlaky.

Odhalení studie Flextreme nebylo tajemstvím – už dopředu jsme věděli, že půjde o elektrické auto. Má sice i naftový motor 1,3 l Ecotec, jenže ten funguje pouze jako generátor elektrické energie, shromažďované ve vysokokapacitní baterii typu li-on.

Zdrojem hnací síly je elektromotor, pohánějící přední kola. Baterie vystačí asi na sedmdesát kilometrů jízdy, potom automaticky naskočí diesel a takříkajíc za běhu vyrábí elektřinu pro elektromotor.
(Baterii můžete nabíjet i běžné rozvodné sítě).

Vzhledem k tomu, že fosilní paliva se zde používají opravdu pouze k přeměně na elektrickou energii, činí spotřeba Flextreme cokoliv mezi nulou (na trase kratší než těch 70 km) a 1,5 l/100 km. Analogicky emise CO2 jsou 0 až 40 g/km.

Flextreme toho ale ukázal víc. Zadní dveře se otevírají proti směru jízdy, podobně jako třeba na vozech značky Rolls-Royce. Opel tvrdí, že tohle řešení se objeví i na jejich sériových modelech. A jestli se divíte, co za podivné ústrojí hyzdí zadní část Flextreme na titulním obrázku, vězte, že je to dvojice vozítek Segway na speciálním držáku. Něco nám říká, že tahle vychytávka do sériové výroby určitě nezamíří.

Pro nejbližší budoucnost má Opel připraven model Vectra, upravený pro provoz na E85, a chystá se i Corsa s hybridním motorem. Obě auta brzy spatříte ve výkladní skříni vašeho dealera značky Opel.

autoweb.cz

13.9.2007 7:31

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist