formule-1-od-roku-2013-turbo-a-nova-omezeni.jpg

Formule 1: Od roku 2013 turbo a nová omezení

Mercedes-Benz

Týmy F1 teď budou dva roky utrácet miliardové částky za to, že udělají své monoposty pomalejší. Taková jsou ale nová pravidla...

Diskuze

12 komentářů

    mr.trade@seznam.cz

    Já si nemyslím, že spotřeba zůstane stejná, i když se bude jezdit na plný plyn a motor musí odevzdat 700 koní…
    Turbem se zvýší stupeň plnění, tím se zvýší účinnost motoru. I kdyby to bylo o 5 % (reálná hodnota), tak mi to přijde dost vzhledem k celkové spotřebě paliva 🙂
    Toť pouze můj názor…
    Taky se mi to ale moc nelíbí…

    tak doprdele dyť to snad jsou závody \“okruhových speciálů\“. Tam jde o setiny a turbomotor nebude mít nikdy takovou sílu, jako stejně výkonná atmosféra. to se za chvíli začnou dělat z papíru protože uhlík je dražší a neekologičtější? tohle je fakt stupidita, ať jdou někam z celou formulí a strčej si tam třeba hybrida z priuse.

    UnLife

    i kdyby monoposty jezdily na dobrý slovo, tak je to k ničemu v kontextu s americkejma, čínskejma a ruskejma fabrikama. Když bude 24 formulí dvě hodiny kroužit ve vláčku, tak těch pralesů moc neubude.

    možná by se hodilo v článku zmínit, že vždycky radikální rozhodnutí FIA jsou z počátku ostře kritizováná, ale když se časem ukáží jako správná, tak už o tom nikdo nepíše!!!!

    mr.trade@seznam.cz

    Zas tak černě bych to neviděl… V článku se píše, že snížili max. otáčky. Pokud výkon zůstane ale stejný, tak se zvýši moment, čili v přeneseném významu i síla motoru :o) Problém vidím v \“zátahu od spoda\“ – což nehrozí (provozní otáčky budou někdy mezi 9-12 tis) a pak opotřebení, hlavně vyšší teplotní namáhání. S tím se ale už musí všichni poprat 🙂

    spooon

    nevím, jestli se budu teď koukat na F1 jako na královnu motorsportu, když motor bude celkem \“obyčejný\“ čtyřválec 1.6, který má snad každý druhý auto…nebylo by lepší nechat týmům trošku volnosti? Ať ukážou, co dokážou z auta vytřískat. Já chci 25 000rpm, 1500koní, 8G v zatáčkách…to pak bude podívaná. A ne ty líný, přiškrcený mrchy.

    Proč se furt všechno omezuje, zakazuje a nařizuje? A jestli někdo budete oponovat bezpečností – myslíte, že týmy by chtěli střídat piloty jak trenky? určitě budou mít zájem o jejích život…

    Podle mě je to tak moc špatná cesta, že z ní brzo sejde. Copak se Ferrari bude chtít prezentovat nějakými čtyčválci? Omezovat se má aerodynamika, jedině to povede k zajímavějším závodům.

    huh

    A docela by mě zajímalo, kdo má zájem tahat do F1 ekologii. To si jako myslí, že pak budou F1 místo těch zlých tabákových podporovat hodné firmy, jako Lesy ČR, nebo jako co? 😀

    budou v F1 závody šlapacích autíček. Už aby Red Bull začal shánět nějakýho cyklistu.

    Red Bull to trapit nemusi.. ten ma predsa kridla..:))

    Míra

    Na formuli přimontovat takový ten klacek s ohnutým drátem nahoře, nad okruh dát rámy se sítěmi a formule vybavit elektromotory (na poutích taková auta jezdí už léta), žádné emise CO2 (teda alespoň na dráze)!!! A můžou tomu říkat Formule F-ECO nebo zkráceně Facko.

    Duri17

    Podľa mňa veľmi logické a správne rozhodnutie. Načo má byť v F1 veľkoobjemová atmosféra s 20000RPM, keď v produkčných autách sú turba s otáčkami do cca. 6000. Automobilky potrebujú, aby sa poznatky z F1 (dosť draho kúpené) prenášali do produkčných áut a tým pádom aby sa vracali investície. Z toho nakoniec profitujeme aj my – zákazníci (Honda VVTI, VTEC, keramické brzdy, …)

    Okrem toho neviem, či je článok úplný, nemá sa náhodou so zmenou začať používať aj hybridný systém?

    O spotrebu samozrejme nejde, turbolag nebude, veď to ošetrili aj v relly špeciáloch – turbo sa udržiava v otáčkach aj keď sa brzdí.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist