ford-ma-novy-diesel-o-vykonu-330-koni.jpg

Ford má nový diesel… o výkonu 330 koní!

Ford

Ale brzděte nadšení, tenhle osmiválec se ve Fiestě hned tak neobjeví...

Diskuze

5 komentářů

    freeman

    Nooo keď Amíci nabehnú vo veľkom na naftu tak cena poletí k 80 korunám. Už teraz stále analitici plačú, že nafty je málo a atď…

    Andrew

    Aspoň budeme mít zase důvod kupovat starý dobrý benzín 🙂

    Bavil jsem se před pár dny s otcem ohledně diesel/benzín motorů, byla to trochu vzrušená diskuse, já jsem "benzíňák" a on "traktorita". Jeho jediným argumentem je spotřeba (on toho hodně najezdí, pravda) a nic jiného ho vcelku nezajímá.

    Řešili jsme nejmenované auto, 1.8 v benzínu 143 šemíků vs 2.0 nafta 140 šemíků, krouťák pochopitelně větší u nafty, rozdíl ve spotřebe asi 2 litry. Vzhledem k rozdílu ceny motorizací vyšlo, že nafťák by se začal vyplácet po 100k km. On ročně najezdí 60k-70k km, ale tak jsme to střihli na 50k aby se to dobře počítalo 🙂 Čili nafta by se mu začla vyplácet po dvou letech.

    Vzhledem k tomu, že mění auto každých cca 5 až 6 let by to celkem mohlo dávat smysl, ale když připočteme např., že po dvou letech v současném autě mu odešlo turbo, jehož výměna stála 65k peněz (některá turba prostě ráda odchází, je to další součást motoru, která se může podělat, ale i tak je fakt, že v tomhle autě odešlo podezřele brzy) … pokud bysme i tohle připočetli do "kupních" nákladů tak tu máme další rok ježdění navíc než se to začne vyplácet…

    No prostě a jednoduše, náklady na provoz nejsou jen palivo. Když k provozu připočteme rozpočítané náklady z vyšší pořizovací ceny a potenciální náklady na opravu závady, která díky složitějšímu motoru má větší šanci se objevit, tak v tom zase tak velký rozdíl není. Samozřejmně, pořád výjde ten diesel úsporněji, ale ne o 2 litry podle tabulkových čísel, ale třeba jen o litr. A teď babo raď, který motor vybrat. Do "pracanta" je přeci jen ten diesel asi vhodnější, obzvlášť pokud je to těžké auto, ale do auta pro rodinu mám jasno který motor bych pořizoval.

    Proto vždycky jen nevěřícně kroutím hlavou, když vidím nějakou rodinnou škodovku v dieslu, ideálně ještě v maloobjemovém. Naskládá se do něj celá rodina, auto se nehne, spotřeba stejně vylítne protože musí jet polovinu času na plný plyn, chrochtá to jak traktor, smrdí to, čoudí to, duní to… a nakonec se podíváme po roce na najété km a vidíme 20k km… Né že by majitel při koupi benzínového motoru měl z rozdílu v pořizovací ceně x let provozu "zdarma", ale on tam má v tabulkách něco jinýho a je pišný jak ušetřil. Nic proti dieslům, ale některé lidi vážně nechápu.

    matheus

    Líp bych to nenapsal a hlavně bych neměl chuť to tak rozepisovat, ale mluvíš mi z duše. Když už diesel tak jedině při nějaké extra nabídce. Prostě úspornost dieslu není tak velká aby to vykompenzovalo cenu, pokud člověk nejezdí ročně tisíce kiláků.

    Fuzzy_Stone

    Souhlas 🙂

    Rychlík

    Já to chci do mýho novýho Mondea, 2.2TDCI má jen 175 koní…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist