Ford Grand C-Max 1.6 TDCI

32 fotografiíford grand c-max

Přiznejme si to rovnou, nový C-Max už není tak zábavný jako ten minulý. Dokáže i tak obhájit pozici nejlepšího MPV pro řidiče?

Diskuze

13 komentářů

    bbb32

    s tou nekvalitou minulych focusu/c-maxu bych to neprehanel…ty stribrne plasty byly sice na pohled nevzhledne, ale zbytek plastu (ty tmave casti) byly kvalitou v norme. a uz vubec bych netvrdil, ze interiery vrzaly, zpracovani bylo kvalitni. a napr. muj focus rozhodne nevrze…

    Zvlastni je, ze vsude chvali (naposled v Autosalnu) jak se C- MAx krasne vodí…jak je s ním jízdně zábava. Pravda jedná se o 5timistko a ne o Granda…u kterého se , ale automaticky počítá, že při delším rozvoru nebude úplně echt sportovní. Tak proč začínán článek tak , aby to hned od začátku vyznělo negativně. Dále brečet nad tím, že nemám v testovaném modelu automat…to je taky nějaký vtip ne? Navíc automat jde objednat i s 2,0TDci co má jen 85 kw a nejak tvrdíte jen s tím nejsilnějším a ani nepotřebuji výbavu Titanium.

    A k interiéru minulé generace, ty jsou velmi kvalitně sestaveny z velmi kvalitních materiálu…jen to barevné sladění nic moc. Osobně mám jako druhé auto Focuse II se 170 tis. km a interier je jak nový nikde nic nevřže!

    Peppa

    Nevěřte všemu co se píše pan Žák.

    Test stejného auta i motoru u konkurence…
    http://www.auto.cz/test-ford-c-max-1-6-tdci-85-kw-od-vseho-nejvic-53969

    \“Stejně tak útulně, jak působí kabina staticky, se projeví i při jízdě. Turbodiesel 1.6 Duratorq TDCi je velmi slušně odhlučněn, takže do kabiny proniká jen lehké vrčení.\“

    \“Důvod k závisti budou mít kompaktní hatchbacky, když dojde na poměřování jízdních vlastností s tímhle empívíčkem. A přitom na to zprvu vůbec nevypadá!\“

    \“Na skutečném požitku z jízdy má podíl i tradiční silná stránka Fordů – řízení. Nyní už je elektrické, to ale vůbec nevadí. I tak se povedlo nastavit ho tak, že je dost lehké na to, aby se s ním nenadřela žena, ale současně ne tolik, aby se vytratil pocit kontroly nad autem. Navíc je skvěle vyvážené a s nějakými 2,4 otáčkami mezi krajními polohami i nečekaně strmé, takže jsou k řízení třeba jen minimální pohyby volantem.\“

    A to je server Auto.cz – milovník VW vozů.

    Asi je tu někdo je hodně mimo realitu. ;)) A moc čte Autocar… kterému evidentně vadí nové globální Fordy… nejsou asi už dost nacionalistické, a 100% anglické, německé nebo evropské jak by někteří milovnici německého VW chtěli?????

    Bude se muset konečně zvyknou že Ford je globální americká značka/automobilka. 😉

    Peppa

    \“Sportovní MPV
    Ford C-MAX si ponechal sportovní naturel svého předchůdce. Má vynikající řízení, podvozek a brzdy a k těmto silným stránkám přidal i nečekanou plavnost jízdy, velmi dobrý jízdní komfort, slušná sedadla a dobře vyladěný turbodiesel.\“

    http://www.auto.cz/test-ford-c-max-1-6-tdci-85-kw-od-vseho-nejvic-53969

    Budete si muset konečně zvyknout že Ford je globální americká značka/automobilka. 😉

    trhač

    Koukám na ten test na auto.cz a přijde mi, že je to sice bílý auto se stejným motorem, ale je to krátkej C-Max. Autoweb testoval dlouhej Grand C-Max a podle mě mezi těma autama rozdíl asi bude.
    Sám mám zkušenost, že i dva stejný motory ve stejnejch autech se chovaj jinak. Záleží asi dost na tom, jak je který zajetý.

    Michal

    Je nepochybně škoda, že i C-Max ztratil něco ze svých jízdních vlastností, nicméně pořád je to na trhu asi to nejlepší co se ovladatelnosti vozů týká. Ford si asi spočítal, že většina lidí má asi trochu jiné priority než jízdní vlastnosti vozidla, (praktičnost) atd., ba co víc, většina lidí nejsou tak dobří řidiči, aby i u vozu jako je Grand C-Max bezezbytku využili kvality jeho podvozku.

    Navíc vozy MPV už svou stavbou nevybízejí k nějakému sportovnímu svezení a i to byl možná pro Ford jeden z faktorů, když ladil podvozky modelů C-Max/Grand C-Max. Většině lidí jde u takových aut o praktičnost a prostor, ne o komunikativní podvozek, (což je škoda, protože ten leckdy dokáže člověka vytáhnout z bryndy), ale je to tak.

    Mně by daleko víc vadil turboefekt v nízkých otáčkách a popisované ergonomické nešvary, na projíždění apexů, si holt musíme koupit nějakého youngtimera, třeba BMW E30.

    Peppa

    Kvalita podvozku nebo řízení je určitě stejná, Grand pouze váží více kg.

    Grand je to úplně stejná platforma jako krátký MAX – tedy: Ford global C-platform.

    Tak že se to auto nemůže chovat úplně jinak.

    Pokud nebyl motor zajetý, má toto testující uvést, ne že ze sebe bude dělat amatéra nebo kašpara…!

    Moj focus vrzga, ako ziadne ine auto. Ale co som sa tomu venoval, tak po FL v roku 2008 isla kvalita plastov a ich spracovania dolu, voci modelom pred FL.

    Kiske

    Mám Grand c-maxe 1,6 TDCi rok a zatím OK. Uvnitř krásný, prostorný, vše funguje, nic nezkřípe. Posezení a výhled paradní. Jediné co mi vadí je tvrdost podvozku. Na jaeždění po okreskách a městě je to OK, ale cesta po D1 je trochu hard-core. Chybí mi zde adaptivní tlumiče jak má VW Touran nebo nová Zafira.

    Strnadová

    Grand C-maxe máme skoro rok,motor benzín 1.6 Ecoboost 110kw jezdí dobře,pěkně táhne,i když je auto těžké a aerodynamicky je to MPV krabice,tak po zajetí umí jet po Praze klidnou jízdou za 5.6L/km,na dálnici při 130km/hod to je tak 7-7,5L/km.Kupovali jsme jako rodinný vůz a plně se osvědčil,kabina skvěle odhlučněná,motor téměř neslyšíte,takže i jízda 600km není utrpení pro uši a hlavu.Všechna ta tlačítka na volantu vypadají zmatečně,ale jak si člověk zvykne,vše je naopak velmi příjemné na ovládání,např.rádio a telefon na volantu-to nemá chybu.Jen postrádám aspoň malý šuplíček třeba pod rádiem na drobnosti jako mince apod.Skvělé je také zabudované vnitřní zrcátko na děti,zabudované záclonky na zadních oknech,el.otevírání kufru doporučuji,pokud nesete velký nákup,dítě apod.Dovnitř auta naložíme i lyže,když se sklopí ta prostřední sedačka vzadu,vznikne dlouhý prostor,jen to ještě jistíme tím pátým pásem,pro případ nárazu.Dokoupili jsme také tu pevnou síťku na oddělení zavazadlového prostoru a celý rok ji nesundaváme,kufr se tím o hodně zvětší a věci nepadají dopředu na cestující.Celkově dobře jezdí,příjemná výbava pro rodinné jízdy,jen uvnitř není tak prostorný jak by se zdálo,manžel má 185cm,já 175cm a vzadu dvě děti a je to tak akorát,pro postavy větší už by mohl být problém se celá rodina pohodlně vejít,nemluvě o páté prostřední sedačce vzadu-je docela úzká a na dlouhé jízdy nic moc.Největší bonus jsou zadní posuvné dveře,v garáži nebo na parkovišti není problém vyndat děti ze sedaček apod.,žádné kroucení se jako u klasických dveří.Líbil se nám i Touran,ale ty dveře nás přesvědčily pro C-max a určitě si blahořečíme.Auto je jen horší na otáčení nebo parkování,delší rozvor,kde se otočíte s oktávkou, tak C-max potřebuje víc místa,chce to odhad prostoru a cvik.Sklopná vnější zrcátka jsou také fajn právě třeba při najíždění do vrat apod.Auto má asi nižší světlou výšku,pokud jezdíte třeba na chatu po horší cestě,radši bych si před koupí ověřila,že projedu,to je asi jediné mínus co jsme objevili za rok provozu.Hodnotím vůz z pohledu rodiče za volantem vozící děti,nikoliv jako závodník,i když že sedí dobře v zatáčkách poznám i já, z mého pohledu má auto 9 a půl hvězdiček z deseti,jen je dobré si pořádně vybrat výbavu i s těmi detaily,co člověk tak pro svůj styl života ocení.Samozřejmě nás také přesvědčily testy bezpečnosti a vzhledová robustnost auta,kdy na českých silnicích pokud jedete v menším autě,tak jste téměř na odstřel,C-max budí více respektu,přitom není širší/delší než oktávka,posed je za to příjemně vyšší.Spokojenost.

    Strnadová

    Grand C-maxe máme skoro rok,motor benzín 1.6 Ecoboost 110kw jezdí dobře,pěkně táhne,i když je auto těžké a aerodynamicky je to MPV krabice,tak po zajetí umí jet po Praze klidnou jízdou za 5.6L/km,na dálnici při 130km/hod to je tak 7-7,5L/km.Kupovali jsme jako rodinný vůz a plně se osvědčil,kabina skvěle odhlučněná,motor téměř neslyšíte,takže i jízda 600km není utrpení pro uši a hlavu.Všechna ta tlačítka na volantu vypadají zmatečně,ale jak si člověk zvykne,vše je naopak velmi příjemné na ovládání,např.rádio a telefon na volantu-to nemá chybu.Jen postrádám aspoň malý šuplíček třeba pod rádiem na drobnosti jako mince apod.Skvělé je také zabudované vnitřní zrcátko na děti,zabudované záclonky na zadních oknech,el.otevírání kufru doporučuji,pokud nesete velký nákup,dítě apod.Dovnitř auta naložíme i lyže,když se sklopí ta prostřední sedačka vzadu,vznikne dlouhý prostor,jen to ještě jistíme tím pátým pásem,pro případ nárazu.Dokoupili jsme také tu pevnou síťku na oddělení zavazadlového prostoru a celý rok ji nesundaváme,kufr se tím o hodně zvětší a věci nepadají dopředu na cestující.Celkově dobře jezdí,příjemná výbava pro rodinné jízdy,jen uvnitř není tak prostorný jak by se zdálo,manžel má 185cm,já 175cm a vzadu dvě děti a je to tak akorát,pro postavy větší už by mohl být problém se celá rodina pohodlně vejít,nemluvě o páté prostřední sedačce vzadu-je docela úzká a na dlouhé jízdy nic moc.Největší bonus jsou zadní posuvné dveře,v garáži nebo na parkovišti není problém vyndat děti ze sedaček apod.,žádné kroucení se jako u klasických dveří.Líbil se nám i Touran,ale ty dveře nás přesvědčily pro C-max a určitě si blahořečíme.Auto je jen horší na otáčení nebo parkování,delší rozvor,kde se otočíte s oktávkou, tak C-max potřebuje víc místa,chce to odhad prostoru a cvik.Sklopná vnější zrcátka jsou také fajn právě třeba při najíždění do vrat apod.Auto má asi nižší světlou výšku,pokud jezdíte třeba na chatu po horší cestě,radši bych si před koupí ověřila,že projedu,to je asi jediné mínus co jsme objevili za rok provozu.Hodnotím vůz z pohledu rodiče za volantem vozící děti,nikoliv jako závodník,i když že sedí dobře v zatáčkách poznám i já, z mého pohledu má auto 9 a půl hvězdiček z deseti,jen je dobré si pořádně vybrat výbavu i s těmi detaily,co člověk tak pro svůj styl života ocení.Samozřejmě nás také přesvědčily testy bezpečnosti a vzhledová robustnost auta,kdy na českých silnicích pokud jedete v menším autě,tak jste téměř na odstřel,C-max budí více respektu,přitom není širší/delší než oktávka,posed je za to příjemně vyšší.Spokojenost.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist