Ford Focus (od 2004)

Druhá generace Fordu Focus rozhodně nezpůsobila takový poprask jako první řada. Výrobce totiž vsadil na usedlejší tvary, kterým dodal šmrnc až při faceliftu v roce 2007.

Zatímco první řada Fordu Focus doslova šokovala moderními tvary a výbornými jízdními vlastnostmi. Jeho nástupce u mnohých motoristů nezabodoval kvůli usedlému designu.

Na trh vstoupil v roce 2004. Vedle hatchbacku bylo zařazeno do prodeje kombi a sedan. O rok později se představil sportovně laděný model ST s přeplňovaným pětiválcem Volvo o objemu 2,5 litru a výkonu 166 kW.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

V roce 2006 spatřil světlo světa kupé-kabriolet a motoristé dostali možnost zajímavé volby pohonné jednotky 1.8 FFV/92 kW v provedení FlexiFuel (provoz na palivo E85, což je směs etanolu a benzinu).

Rok 2007 přinesl facelift, který vozu velmi prospěl. Karoserie dostala nové linky a výraznější prolisy. Díky tomu vůz působí dynamičtěji. V roce 2008 byla představena sportovně laděná verze RS s řadovým pětiválcem Volvo 2.5 T/224 kW.

Bariérový test Euro NCAP absolvoval Focus II v roce 2004. Za ochranu posádky při nárazu dostal pět hvězdiček z pěti možných. Disciplína „Ohleduplnost při střetu s chodcem“ mu vynesla dvě hvězdy z maximálních čtyř možných.

Za volantem

Nejen proti předchozí generaci, ale i v porovnání s konkurenty potěší Focus druhé řady velmi kvalitními materiály v interiéru. Měkčené plasty s výbornou povrchovou úpravou vhodně doplňuje kvalitní čalounění.

Pochvalu si jistě zaslouží i pohodlná sedadla a dostatek místa pro posádku. Hatchback nabídne zavazadelník o objemu 385 litrů (tří i pětidveřový) v základním uspořádání. Sedan disponuje prostorem pro náklad o objemu 526 litrů, kombi odveze 475 litrů.

Druhá generace Fordu Focus opět těží z propracované zadní nápravy, která zajišťuje velmi dobré jízdní vlastnosti. Měkčí odpružení vozu se postará o tlumení nerovností a posádce je díky zdařilému odhlučnění interiéru dopřán dobrý jízdní komfort. Mezi klady se řadí také přesné řazení.

Z pohonných jednotek se sluší upozornit zejména na turbodiesely 1.6 TDCi/66 a 80 kW. Na těch Ford pracoval spolu s koncernem PSA Peugeot Citroën a tak je francouzské automobilky uvádějí ve svých modelech pod označením HDI. Jedná se o živé a přitom velmi ekonomické a kultivované pohonné jednotky.

Opomenout nesmíme ani silný turbodiesel 2.0 TDCi/100 kW, který zajme především sportovněji založené řidiče. Z benzinových pohonných jednotek si vaši pozornost zaslouží především šestnáctistovka o výkonu 74 kW. Je dostatečně svižná, nezaskočí nadměrnou spotřebou ani nečekaným výskytem závad. I z tohoto důvodu ale patří mezi nedostatkové zboží.

Časté závady

Focus II trápí vůle na podvozku, to ale až u vozů s vysokým počtem ujetých kilometrů. Dříve automobily postihuje povrchová koroze podvozkových dílů, mohou se vyskytnout poruchy klimatizace a nepříjemnosti dokáže způsobit i zaseknutý zámek kapoty.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/59 kW, 1.6 16V/74 kW, 1.6 16V Ti-VCT/84 či 85 kW, 1.8 FFV/92 kW, 2.0 16V/107 kW, 2.5 T/166 kW, 2.5 T/224 kW.

Dieselové motory: 1.6 TDCi/66 a 80 kW, 1.8 TDCi/85 kW, 2.0 TDCi/81 kW, 2.0 TDCi/100 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
vysoká spolehlivost
dobré dílenské zpracování a materiály
nízká spotřeba dieselů 1.6 TDCi

ZÁPORY
do faceliftu příliš usedlý design
menší zavazadelník kombi
nedostatková motorizace 1.6 16V/74 kW

Milan Jirouš

20.3.2009 8:15| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist