Ford Focus (1998 – 2004)

Ojetý Ford Focus patří k nejžádanějším vozům. Nabízí totiž výborné jízdní vlastnosti a vysokou spolehlivost.

Automobilka Ford uvedla nástupce modelu Escort v roce 1998. Výroba Escortu byla však definitivně ukončena až v roce 2000. Nováček Focus vstoupil na trh v provedení tří a pětidveřový hatchback, sedan a kombi. Proti svému předchůdci nabízel modernější motory, nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti i bezpečnost a prostornost.

V roce 2001 prošel vůz modernizací, dostal účinnější světlomety a nový turbodiesel TDCi s přímým vstřikováním common rail.

Následující rok se objevila sportovně laděná verze ST170 s motorem 2.0 16V/127 kW. Na svět přišla i v provedení kombi N1 s možností odpočtu DPH.

Výrazně lepší zážitky však přinesla v roce 2003 uvedená sportovní varianta RS. Automobil poháněný přeplňovaným motorem 2.0 T/158 kW těží ze špičkového naladění podvozku, diferenciálu Quaife a výkonných brzd Brembo. Vyrobeno bylo 4500 kusů a každý z nich má v interiéru štítek se svým pořadovým číslem.

Druhá generace Fordu Focus byla uvedena v roce 2004. První řada se ale i před chystaným uvedením nástupce stále dobře prodávala. Po stránce jízdních vlastností totiž patřila na vrchol třídy.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Ford Focus v roce 1999. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, což je dobrý výsledek.

Za volantem

Moderní palubní deska nemusí sedět každému. Ve vyšších výbavách může mít až čtyři displeje a to je už opravdu moc. Pochvalu si ale zaslouží pohodlná sedadla, dostatek prostoru pro posádku i zavazadla. Zde musíme zmínit vynikající sedačky Sparco v ostrém provedení RS.

Zavazadelník hatchbacku odveze náklad o objemu 350 litrů, sedan pojme náklad o objemu 490 litrů a kombi 520 litrů.

Podvozek tlumí dobře nerovnosti a především stojí za vynikajícími jízdními vlastnostmi. Může za ně hlavně propracovaná zadní náprava, která se stará o maximální přilnavost kol v zatáčkách. Jízdním vlastnostem zkrátka nezle nic vytknout!

Řazení je přesné, základní čtrnáctistovka nejede špatně, ale motoristé vyznávající svižný styl jízdy určitě raději sáhnou po silnějším agregátu. Dobrou volbou není dvoulitr v provedení ST. Ten totiž zcela postrádá zátah od spodu.

Nedoporučujeme ani první vznětové motory 1.8 Di/55 kW a 1.8 TDDi/66 kW. Častěji je trápí závady, nepatří mezi nejúspornější a navíc jsou hlučnější. Moderní turbodiesely TDCi pracují výrazně lépe.

Časté závady

Focus postihuje povrchová koroze podvozkových dílů. Nejde však o vážný problém. Následkem pronikání vlhkosti se vyskytuje také drobná koroze v pojistkové skříni.

Vznikají vůle v uložení zadního stabilizátoru, můžete narazit na automobil se zvlněnými brzdovými kotouči nebo s nepřesným palivoměrem. Některé vozy mohou mít potíže s alternátorem, auta z počátku výroby trápilo palivové čerpadlo. Vyskytnout se mohou i poruchy řídicích jednotek u zážehové šestnáctistovky.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/55 kW, 1.6 16V/74 kW, 1.8 16V/85 kW, 2.0 16V/96 kW, 2.0 16V/127 kW, 2.0 T/158 kW.
Dieselové motory: 1.8 Di/55 kW, 1.8 TDDi/66 kW, 1.8 TDCi/74 a 85 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
vysoká spolehlivost
vynikající sportovní verze RS
příznivé ceny originálních dílů

ZÁPORY
blednutí plastů v interiéru (starší vozy)
verze ST170 postrádá zátah z nízkých otáček
palubní deska nepadne do oka každému
vyšší spotřeba motorů 1.8 16V, 2.0 16V, 1.8 Di a 1.8 TDDi

Milan Jirouš

13.2.2009 11:42| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist