Ford Focus 1.6 100 k Trend

16 fotografiíFord Focus

Má Focus po faceliftu stále co říct nadšenému řidiči? To si pište...

Diskuze

21 komentářů

    Vlado1111

    Tie fotky su dost nekvalitne 🙁

    king

    100 koni na 1,6 l je dneska poprumer

    Rossi20VT Plus

    100koní z 1.6 jsem měl u Fiata 125 special z roku 1971, takže se mi to taky zdá málo, jenže zásadní bude zřejmě hmotnost, 1227kg je strašně moc na celkem základní třídveřový Focus.

    Tomáš

    100 k je hlboký podpriemer. Kia ceed 1,4 – 109 k, Toyota auris 1,6 – 125 k, Civic 1,8 – 140k …Inak treba sa previezť napr. v civice 1,8 i-tvec a potom nebudete toto auto považovať za najlepšie v triede. Ford má lepší podvozok a komfort, civic má lepší motor asi 100-krát, desing interieru aj exterieru aj po facelifte asi 10-krát, variabilitu, riadenie, prevodovku. To je môj názor a môže mi ho autor vyvrátiť,ale faktami nie zaujatými kravinami, ktoré vždy počujem pri slove focus.

    hlobilp

    porovnavej podobne.. takze za podobnou cenu mas Civic 1.4 se "spickovymi" 83k…… takze porovnani motoru Ti uz tady nevychazi… design je vec subjetkivni ale pro me je Civic to nejosklivejsi soucasne vyrabene auto dokonce i za produkty Skody….. tady mas fakta ode me a to mi jsou obe znacky naprosto ukradene. A jestli jsi si nevsiml… tak Focus se nabizi i s 1.6 115k….

    king

    o silnejsim motoru vim, ale proc si priplacet za silnejsi, kdyz konkurence ho ma ve standardu

    johnnie

    Ne že by to tady (na těchto stránkách) nikdy nezaznělo, ale znova: maximální výkon není jediný parametr určující hbitost auta. Jestli jste si nevšimli, tak autor hodnotil motor pozitivně a chválil si příjemně ostrou reakci plynu. Ze zkušenosti vím přesně, o čem mluví, ale vy se tady musíte handrkovat o pár koní jako Arabi o velbloudy.

    A když si navíc uvědomím, že motor je opravdu "držák", jeví se mi dost konkurenceschopně. Tak přestaňte počítat kobyly a radši se běžte svézt.

    Karlos

    Problem je ze za 550 tis. Kc co stoji tento Focus uz tu 1.8 v Civicu mas taky! Ale kazdopadne je to na dnesni dobu v teto objemove tride motor slaby a pokud majitel travi jen trochu casu na dalnici a ne jen na okresce bude nejspis volit jinak. Vypada to ze Ford pekelne pridrazil a to si myslim ze neni prilis dobre…uvidime na prodejich.

    hlobilp

    nekdo da prednost slabsimu motoru s bohatou vybavou, nekdo naopak…. myslim, ze by bylo treba porovnat detailne vybavy a ceny…. vis treba ze i Fabie muze stat 700tisic?

    Tomáš

    Chcel som počuť fakty a nie hlúposti. Takže: Civic 1,4 8V je porovnateľný s focusom 1,6 16V. Neviem, ale asi máš halucinácie. Civic 1,4 je robený pre úsporné jazdenie-to len aby si vedel. Ale môžeme aj niečo k cenám a výkonom: civic 1,8 140k, 8,6 na stovku a 220 Km-max(obi dvoje GPS), spotreba 6,6l/100 km 699k Sk zľava 50k úplne v pohode. Golf s 2,0l motorom-rovnaký výkon ako 1,8 v civice a podobnou výbavou = 840k Sk. To len k cenám a máš pravdu desing je subjektívny. Ja som, ale na rozdiel od teba v civicu aj sedel a čo sa týka pocitu s desingu, keď si sadnem do focusu, zdá sa mi, že to auto bolo asi vyrobené niekedy okolo roku 1980 = úplne zastaralé, o škodovke ani nehovorím-ešte 20 rokov predtým.Vo focuse som sa tiež viezol, no pocitovo mi motor vo focuse 1,6 pripomínal skôr 1,2 HTP s fábie-ďakujem pekne, ale podvozok super-určite lepší ako v civice,lenže to je veľmi málo pozitív,aby som to auto považoval za nejlepšie v triede-to pre autora článku. V motoroch je ford 10 rokov za hondou a keď mi to chceš vyvrátiť, tak mi vysvetli, prečo má focus 1,6 rovnakú spotrebu ako civic 1,8 a o 40% menší výkon. O tom kde je honda v spoľahlivosti oproti fordu, to je pre teba už asi veľa, ale prezradím ti, že s veľkým náskokom vpredu.

    martinST

    No, mam pocit, ze silne nadrzujes zase civicu. Proti honde nic nemam, ale mam zkusenosti s focusem 1.generace a znamy vlstni civica 2.2 I-ctdi. Takze porovnavat muzu. A zacnu tim nejdulezitejsim rozdilem-podvozkem. Rany v civicu od zadni napravy pri temer kazdem projeti nerovnosti jsou opravdu otravne a kdyz se ta nerovnost prida v zatacce je to hruza-auto zacne poskakovat a celkove znervozni, ikdyz stopu drzi. Je to oproti focusu tak obrovsky rozdil, ktery konkretne me od civicu odradil, ikdyz ma vyborne motory a konkretne mi se design libi. A co se tyce motoru, rikat, ze 1.6 je pocitove jak 1.2 htp…asi si v tom poradne nejel:) Navic ford by mel kazdou chvili prijit s preplnovanou zazehovou 1.6…Tolik na obhajobu Fordu 🙂

    SkylineGT-R

    Sa spamätaj človeče. Jediný, kto tu píše zaujaté kraviny si ty. Si Civicom úplne zaslepený, to je z tvojich príspevkov každému jasné, preto ťa ani nikto nemôže brať vážne. Objektívne fakty sú, že Civic má oveľa lepší motor 1.8, s prevodovkami je to tak natesno a vo všetkom ostatnom je lepší Focus. Že sa tebe páči Civic 100-krát viac zvonku aj zvnútra, to sú práve tvoje zaujaté kraviny.

    Tomáš

    No…Čo sa týka zaujatosti, možno máš pravdu. Zaujatý mierne som, ale kto nie je? Ty objektívny budeš ťažko a táto redakcia má od objektivity ešte ďalej. Tu by focus porazil aj Audi RS8. Čo sa týka porovnaniu civic/focus možno by nebol odveci porovnávací test. Ja som v oboch autách pár tisíc km odjazdil, takže názot mám vytvorneý. Nehovorím, že to zo mňa spravilo odborníka, ale na iný názor snáď mám právo. Na podvozok mám úplne rovnáký názor ako vy. Ale spomenul by som, že civic sa správa horšie hlavne na nekvalitných povrchoch, na kvalitným si myslím, že drží stopu lepšie ako focus, aj keď nemôžem byť úplne objektívny lebo focus mal 16-ky a civic 17-ky. Čo sa týka motorov, pomeru výkon/spotreba-tam zatiaľ nemá 1,8 i-Vtec konkurenciu a už sa teším keď sa objaví lepší motor v autách značky ford…Taktiež trvám na prevodovke a riadení, mal som z nich lepší pocit v civice. Jediné čo ma rožčuluje je to, že tu stále niekto hovorí o fucuse ako nejlepšom hatchbacku, inak by ma ani nenapadlo písať do tohto fóra…Je to dobré auto, rozhodne patrí do prvej trojky, ale prvé miesto by som nevedel dať jednoznačne ani jednomu auto, civice tiež nie

    king

    design auta se mi vubec nelibi, ten starsi byl daleko hezci

    traktorista

    Mame doma focuse 2. Nedavno jsem se svezl astrou a pak vyplynulo na povrch jak jsou pedaly idealne na meziplyny. Vubec cela ta sarada okolo pozice, vyvazeni pedalu volantu razeni a tak dale. Nemohl se pomoci, ale jde to snadno. Kdyz se vozite bez porovnani hledate mysi, ale v kontrastu je to teprve to prave

    dominko

    Stačí navštívit webové stránky http://www.mobile.de , vybrat si a nekupovat auto unás ale např. v Německu a vyjde minimálně o 100 tisíc méně jsme v Unii.

    martin

    Deignovo sa na uplne prvy focus nechyta, podla mna to bola dosr bomba a je aj teraz

    elsid

    Pro mě je vítěz téhle kategorie mazda 3!!

    Marek

    Nie celkom k teme,ale zaroven ani nie od temy

    PLanujem kupit Focus II a rozhodujem sa medzi motorom spomenutom v tomto teste a 1.6 TDCi (80 kW)

    mam pocit,ze v tomto aute sa papierovych 100 k natolko neprejavuje

    budem rad,ak mam vyvediete z omylu,pripadne napisete reakciu na diesel co sa tohto auta tyka

    miši

    argumentovat ze civic 1.4 sa nema porovnavat s focusom 1.6 lebo 1.4 je urcena na uspoorne jazdenie je uz samo o sebe dost divne..ta 1.6ka vo focuse bola navrhnuta ako jazdny special pre preteky na nurburgringu potom asi…motor v tomto focuse z neho asi nespravi raketu ale na bezne jazdenie by to malo v pohdoe stacit.. podla teba motor focusu je 100 rokov za opicami podla mna je to skorej jednoducha zadna naprava v civicu…a ked uz argumentujes tym ze civic sa horsie sprava len na nekvalitnych povrchoch- na SVK a v CR je toto obzvlast dolezity argument kedze tie cesty su v drvivej vacine v hroznom stave

    majk

    Je nádherný srovnávat za kolik byl FF v roce 2008 a 2009. V dubnu 2011 byl v nadprůměrné výbavě za 280000,- kč. To je paráda. A ten 100 koňový benzín mě ve městě jezdí za 6,5 l. Ale vím, že manželka mýho kamaráda jezdí za 9 l. Všechno to je o citu na pedále.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist