autoweb.cz > Ford > Ford Fiesta > Ford Fiesta ST (2015) od M-Sport nabídne 215 koní a samosvorný diferenciál
Ford Fiesta ST (2015) od M-Sport nabídne 215 koní a samosvorný diferenciál
Ford Fiesta ST patří mezi nejoblíbenější kapesní hot-hatche, přesto by se našlo pár věcí, které by si zasloužily vylepšení. Tentýž pocit měli u britské firmy M-Sport, která mimo jiné připravuje i speciály WRC, a spojili se s partnery z Permashine a Mountune.
To nejdůležitější se událo pod kapotou. Motor 1.6 EcoBoost dostal kúru Mountune MP215, která znamená výkon 215 koní při 6000 ot./min. a točivý moment 320 Nm při 3000 ot./min. Důležitou zprávou je to, že po této úpravě nezanikne tovární záruka na motor.
Mezi předními koly se usadil samosvorný diferenciál Quaife ATB, jehož absence byla zřejmě tou největší slabinou standardního STčka. Úpravce pak ještě přidal matně grafitová kola OZ Superturismo o průměru 17″.
Připlatit si je možné navíc ještě za tužší tlumiče Bilstein a pružiny Eibach, brzdy se třmeny Alcon včetně předních kotoučů o průměru 332 mm a pancéřových hadic Goodridge, otevřené sání Pipercross nebo výfukové potrubí s upraveným zadním tlumičem od Chris Tullett Exhausts, který mimo jiné dodává výfuky i pro Ford Fiesta WRC.
Zvenku se příliš mnoho změn neudálo, nový je jen zadní spoiler, barevné schéma stáje M-Sport WRC a karbonová plaketa s pořadovým číslem limitované série. Uvnitř se pak zabydlel volant potažený kůží Nappa, karbonová hlavice řadicí páky nebo čalounění Alcantara.
Údaje o zrychlení z nuly na 100 km/h nebo maximální rychlosti úpravce neudává, zajímat by vás ale mohla cena. Za celé auto si M-Sport řekne o 21 600 liber (zhruba 828 tisíc korun), což je o 4205 liber (cca 161 tisíc korun) více, než ve Velké Británii stojí standardní Ford Fiesta ST.